{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

TL 1000R forsikring og karburator {{forumTopicSubject}}

hej

Jeg går og drømmer en smule om en dag at få en sådan maskine... Men jeg fik fortalt den er faderen til de nye SV 1000..og disse maskiner er vel ikke SUPER BIKES/SPORTS BIKES, når man snakker forsikring? eller hvad har TL 1000 ejer deres mc forsikret som???

og ang karburator, troede faktisk de seneste maskiner havde indsprøjtning, men de har de så ikke.... er det fordi det er en V2 maskine?
Syntes selv det var lidt irreterende på min gamle gsx 600f at jeg skulle stå og rode med pinden, til karburatoren, når cyklen var kold og den skulle startes... men ud over det, er der så mærkbart forskel på de to typer, og er justering (pris) det samme??

Puhaaaaa sikke en lang smøre.... GOD WEEKEND TIL ALLE

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TL 1000R forsikring og karburator
  • #1   28. jun 2008 Min bror på 25 har en forsikret for ca 10000 med kasko. han har ingen ancinitet. Så det er jo ikke så slemt.
    Ret sikker på at den er med insprøjtning. Hans er fra 2000. Det fremgår også af værkstedshåndbog (at den har insprøjtning)

• #2   28. jun 2008 Hej allan!
    En tl 1000 r har indsprøjtning, og min er bare forsikret efter cc og nypris
    Mvh Jørgen

• #3   28. jun 2008 min er da også med indsprøjtning? og den er fra 99...

jeg har så kun ansvar på min (lidt risky måske) men sådan har jeg valgt det til 2600 om året.

• #4   28. jun 2008 okey....... jeg så en 2001 i næstved, den har karburator... så derfor så gik jeg ud fra at de nok kun lavede dem med karb..
    den jo en glædelig nyhed....
    Så lidt på if forsikring, de har samarbejde med suzuki, og kunne håbe på de smider TL 1000r i samme klasse som SV, da det jo er udviklingen af TL 1000R

• #5   28. jun 2008 TL1000R er aldrig lavet med karburator, så det må være en ombygget version du har set, selv om det ikke giver meget mening. Eller også har du set forkert smiley

TL1000R er netop, som navnet indikerer, en "R" maskine, og vil hos de fleste forsikrings selskaber også blive prissat som en sådan. Hvis du skal have fat i en TL´er som skal prissættes som en SV´er, skal du nok have fat i en TL1000S, som i øvrigt også er meget mere samme stil som SV´eren - (Sports-Tourer). smiley

• #6   28. jun 2008 PS: hvad var det der gjorde, at du konkluderede at den du så, var med karburator?

• #7   28. jun 2008 den tl 1000 som jeg stå står hos binx eller hvad han nu hedder i næstved...den har en pind/pal ved V.side styr, lige som GSX 600F, derfor tog jeg det som værende med karburator.......:-D
    jeg prøver at ringe til IF, ville bare høre, om nogle måske havde haft held med maskinen til et bestemt forsikring selskab....

• #8   28. jun 2008 Tænkte nok det var derfor smiley

Det er en slags "Choker", selv om det eneste den gør, er at hæve tomgangen. Det er samme system som på de første GSX-R750´ere... Underlig løsning, men virker fint smiley

• #9   28. jun 2008 ahhhhh smiley ok..... fedt nok..... så det bare at finde en TL 1000 i god stand...... men ulempen ved den er at den vejer 192 kg tør vægt, og så en del mere fuld lastet... men hvordan kan man "skære", mest vægt fra, hvis nu jeg gerne ville et par dage på bane, og ikke vil køre med en færge som på min cbr 1100xx??

• #10   28. jun 2008 Du kan ikke sammenligne en TL 1000 R med en SV da en TLR er meget mere hysterisk at køre på, en SV er nærmest en tourer ved siden af

• #11   28. jun 2008 jørgen: ja det vidste jeg næsten, men kunne jo være man den vej igennem kunne få forsikringen til at lave en billige police.... derfor

• #12   28. jun 2008 Mit forsikringsselskab spurgte kun om cc og nypris, jeg giver 6100 på fuld kasko og det er endda dyrt

• #13   28. jun 2008 Husk at nyprisen på en TLR fra 99, er 149900 og ikke 150000. De hundrede kroner i prisforeskel gjorde at jeg "kun" skulle betale 6200 om året fuld kasko, istedet for 12000. Så det kan godt betale sig lige at undersøge de forskellige forsikrings-selskaber. Jeg var forsikret ved tryg forresten.

Anders.

• #15   28. jun 2008 Jeg skrev at en SV var en touring maskine ikke en tl 1000 s
    Mvh. Jørgen

• #16   29. jun 2008 ok.... jamen jeg tror jeg prøver IF, de skulle være partnere med suzuki, så måske kan jeg få den billigt..hvis det en dag skulle være aktuelt

• #17   29. jun 2008 Jeg gir 6300 med fuld kasko og selvrisiko på 4200 kr. men ok.. det er også i lærerstandens brandforsikring. De er lidt billigere, men det er jo kun underviserer der kan forsikres hos dem.

• #19   29. jun 2008 ok.... jeg må prøve at forhøre mig.... rigtig gode meldninger..tak alle

Kommentér på:
TL 1000R forsikring og karburator

Annonce