{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Hylen over klip {{forumTopicSubject}}

Hej Mandser!

Der er efterhånden mange som hyler over klippesystemet, inkl. mig selv.

Alle har kritiseret det, og det er fair nok, mig inkl.

MEN!

Efter systemet er kommet, er der omkommet færre mennesker i trafikken, mener det er 25% mindre døde danskere...

Point:
Nogle mennesker får et klip.. Til gengæld, er der folk som kommer hjem til deres familier i live.. Tænk over det, hvad hvis jeres kone/barn/"familiemedlem" var blevet slået ihjel i trafikken fordi en 18 årig tror han er gud bag rattet i hans Golf II.

Jeg væmmes også ved klippesystemet, det gør alle der har benzin i blodet. Og jeg vil gerne indrømme at jeg overholder ikke fartgrænserne.. For det meste i byerne, men aldrig på landeveje på MC.

Så i sidste ende, jeg sys det er det hele værd, når der er færre mennesker som dør i trafikken.

Ok, tænk over det, eller bare skyd mig for at lave sådan et emne hehe! :o)

Krille

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hylen over klip
  • #2   16. okt 2005 Jeg er helt på klippekortets side, hvor klamt det end må lyde MEN..

Den danske stat glemmer bare hvem de er ude efetr, vi vil da altid have benz. i blodet og det ændre et skide klippe system bare ikk på. man burde sgu da bygge nogle flere baner til os så man kunne ture noget af energien ud gennem dækkene.. jeg er over bevist om at hvis man kunne komme på bane noget nemmere så ville problemet næsten løse sig selv..

Ved godt der er track days, men det er bare ikk så tilgængeligt som jeg kunne drømme om,

• #3   16. okt 2005 Jeg må indrømme at jeg har min mc for kært til at tage den på en bane hehe

• #4   16. okt 2005 Hmm fyn til racerbane...

KANON idé! Så må folk derovre jo bare kommer a' æ' skinder!

Krille

• #5   16. okt 2005 Ja, men var der baner nok, (Eller kunne vi bare få lov til at køre på dem vi har!!!) ville du nok også overveje at købe en kværn ved siden af, som kan tåle ridser.
    Jeg skal heller ikk på bane med min, men havde jeg haft finanserne ville der stå 2 cykler hjemme ved mig (En til gade, en til bane).

• #6   16. okt 2005 PS. Jeg går også ind for klippesystemet, men igen...
    De skal sku heller ikke være så strikse at de står på hvert gadehjørne kun for at stoppe fartbøller og ikke voldtægtsforbrydere!

Og så lige... man bliver rigtig træt af folk der kun kører 60/70 på alm landevej! I mine øjne er det lige så farligt som 120

• #7   16. okt 2005 Chr mener at ved nogle trackdays, dækker feks topdanmark, hvis man blot melder man er på banekursus på gældendedato...

• #8   16. okt 2005 Skal være ærlig og indrømme jeg heller ikke altid overholder fartgrænsen, og også har hylet meget over den nye regel.
    Den har dog haft en præventiv virkning, det må nok indse. Tror dog der skal sættes hårdere ind over for dem der stadig kører som vanvittige i byerne, og slår folk ihjel.
    Mistede også en kammerat i sommers, takket være en 18 årig som mente han var gud bag rattet.
    En gæv gut som var langturschauffør og kørte rally, altid uden uheld, slået ihjel på grund af "Brian" som mente han styrede verden bag rattet.....
    Den slags skulle aldrig have pappet igen hvis det stod til mig.

• #9   16. okt 2005 www.lukfyn.dk

hvem tager initiativet? Jeg sys da det kunne være en go idé smiley I får min stemme hvis i går igang smiley

• #11   16. okt 2005 hehe... Ja hvorfor ik !? Det er alligevel bare en ø man (á pro pro) racer over !

• #12   16. okt 2005 og jaaaaaaa Fynboer er jo alligevel Københavnere der dumpede til Jyde prøven ..... så send dem retur og luk Fyn jaaaaaaaaaaa *GG*

• #13   16. okt 2005 Det kan godt være at det er omkommet 25% mindre i klippekortets tid i forhold til sidste år, men det giver ikke noget statistisk grundlag for at sige at der generelt vil være 25% færre omkomne på grund af klippekortsystemet. Hvis du taget og sammenligner samme periode for 2004 og 2003 hvad var variationen der, måske 25% ???

Hvad angår baner så fejler politikerne godt nok et eller andet, hvorfor fanden kan vi ikke få lov til at bruge de satans baner til at køre på som de er beregnet til. Dem der flytter hen ved siden af sådan en bane kan for fanden da ikke tillade sig at brokke sig over støjen, de fik jo netop deres huse billigere fordi de ligger ved siden af en bane. Jeg har endnu ikke hørt at de har indsat støjkvoter for Kastrup lufthavn ligesom der er indført på banerne i dag.

Dennis

• #14   16. okt 2005 Det jeg mener er at hvis man kunne få "fartglæden" kørt af på en bane, tror jeg sgu nok jeg ville overholde reglerne på vejen, (nogenlude).

Man kan vel godt få fart glæden ud på bane uden at skulle smadre sin mc, det er da bare at køre efter egenskaber...

Dennis (Århus) L. : helt ening, der har været nogle miljø politikere der har dampet da de lavdede de regler? det er jo helt ved siden af, men er der så dem der brokker sig, så kan jeg fandme finde mange steder på den jyske hede hvor der er mere end plads nok... Men nej, beskyt fuglene.. de er jo vigtige..

• #15   16. okt 2005 Hvis jeg vandt i lotto eller lign. købte jeg sku 100 Ha jord i jylland og lavede danmarks bedste racer bane til Mc + Biler. Så skulle I alle være velkomne til at komme forbi og rive kværnen i øret. Det ville bare være alt for fedt.
    Men det bliver jo nok som så meget andet nok kun ved drømmene, desværre smiley

• Kim M
    Kim M Tilmeldt:
    okt 2005

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
    #16   16. okt 2005 Hmm... hvordan kan man være 25% mindre død???

• #17   16. okt 2005 jeg finder, at ideen med klippekortet er god. Men vil også mene, at hastighedsgrænsen for klip skal højere op ved kørsel på landevej og motorvej.
    Om det at tage sin gade mc med til Trackdag, er det en god ide. Du har her chancen for at finde dine grænser - sjældent cyklens - uden fare for andres ve og vel.

• #18   16. okt 2005 klippekortet er en ren pengemaskine. hvis de 18 årige er så farlige. så indfør samme regler for biler som for mc. m ax x-antal heste de første 3 år. infør fleksible og logiske hastighedsregler som folk kan se det logiske i og dermed respektere. 30 omkring skoler, og 100 på åbne landeveje med faste spor. indfør en gulerod. fks lavere vægtafgift som følge af ingen bøder. men næ nej. politistat skal vi have. straf med gode penge i kassen, det er noget staten ka li

• #19   16. okt 2005
    Jeg vil hermed opfordre enhver af jer gæve gutter der har en tyver eller mere til overs, at købe nogle lotto kuponer, og tag så og send dem til Søren Odense.....
    Så vi kan få en 100 ha bane.
    Gør det nu, der er spil hver dag..

• #20   16. okt 2005 og det med at smide sin cykel til trackday. tjek forsikringen da en del bestemt ikke dækker ulykker der

• #21   16. okt 2005 Lukke Fyn ??

Næææ, det går da ikke, for så bliver det jo ikke andet en småsvingsture, for øen er jo ikke lang nok til at strække ordentlig ud på !!

Så hellere lukke Jyland, der har de jo oppe nordpå nogle fine nye motorveje som de alligevel ikke bruger... :-))

• #22   16. okt 2005 fyn lyder fint. alle kan køre stærkt ligeud. udfordringen ligger jo netop i at kunne styre cyklen rundt også

• #23   16. okt 2005 Et hurtigt Budget til anlæggelse af Banen:
    100 Ha= 13.000.000Kr*
    Anlæg af bane= Ca. 10.000.000Kr*
    Bestikkelse af naboer: 1.250.000Kr*
    Åbnings Fest: 500.000Kr*
    Fest telt: 25.000 Kr
    Ialt Ca 25 Mill.*(Minimum)
    * Der tages forbehold for prisændringer og uforusete udgifter smiley

• #24   16. okt 2005 Hvorfor laver vi ikke bare nogle turer til en bane som er lavet man må da kunne leje sådan en i en weekend og så er det bare at give den gas.. fuld gas

Kommentér på:
Hylen over klip

Annonce