{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mc-kørekort
  • #1   13. okt 2005 man kan da ikke tage et stort kørekort til mc kan man ?

mener du skal have de 3 års erfaring og så kan du gå over til en større eller fjerne begrænsningerne hvis der er sådan nogle på mcén

• #2   13. okt 2005 når man er 21 må man køre stor mc...... uanset erfaring eller hva der nu er.....!!!!

• #3   13. okt 2005 Jep og du kan bagynde til mc kørekort 3 måneder inden du fylder 18, så se at komme igang. De to første år må du dog kun køre på cykler med 34 hk eller 25 kW..!

/Niels

• #4   13. okt 2005 man kan GODT køre stor mc INDEN man fylder 21.

f.eks mig selv....jeg har taget mc-kørekort da jeg var 18......og så skal der bare gå to år fra den dato jeg fik det udstedt.....så jeg når kun at bliver 20år og 3måndeder, så må jeg køre STOR mc

• #5   13. okt 2005 Rune> når man er over 21 tager man stort mc kort, man kan også nøjes med at tage lille kort, men så kører man bare på lidt mindre cykler, og hvor fedt er det lige, når du alligevel godt må kører på "stor" mc, når du er over 21.. :oD

• #6   13. okt 2005 men hvis man f.eks tager mc-kørekort som 20årig, kan når man bliver 21 tage en prøve så man ka køre STOR mc..........men ved ik om man ka starte 3 måndeder før man fylder 21

• #7   13. okt 2005 Man kan godt starte på det store kørekort inden man er fyldt 21.. Kan ik lige huske hvor mange måneder før det er men 3 måneder passer vel meget godt.. Startede selv på mit før jeg fyldte år...

Kenneth

• #8   13. okt 2005 hvis du tager det som 20 årig skal du op til evaluerende køreprøve når du bliver 21 eller vente til efter 2 år så får du det automatisk...

• #9   13. okt 2005 du kan jo bare først gå op til køreprøven når du er 21, men sagtens starte på det inden!

• #10   13. okt 2005 Tak for nogle gode svar... nu fylder jeg 21 år til januar.
    man kan vel ikke tage mc kørekort i vinter månederne. eller hvad???

• #11   13. okt 2005 Nogen tilbyder det vel, men jeg kan på ingen måde anbefale det!!!!!!

/Niels

• #12   13. okt 2005 va med indendørs???............(he he)

• #13   13. okt 2005 enten skal du skynde dig og tage det hurtigt... ellers skal du vente... for ellers skal du op til 2 prøver og det koster jo ekstra... du kommer jo heller ikke til og bruge det før næste sæson... du kan bare finde en lærer og sige at du vil tage det så tidligt han vil anbefale det...

• #14   13. okt 2005 Hvis du fylder 21 til januar, så vent dog med at tage det indtil næste år. Så får du jo det store kort med det samme. Og jeg vil skyde på at de fleste kørelærere starter op med mc til feb/marts afhængigt af vejret. Så hvis du er lidt kvik på tasterne kan du sgtens nå at få kortet, købe dig en bike og køre en god lang sæson til næste år.

Jeg kan kun anbefale min gamle kørelærer Niels-Jørgen fra stensved. Jeg tog kortet hos ham på små 6 uger og gav kun lige over 6000kr for det. Det skal hertil siges at det er et par år siden nu og jeg fik rabat pga at jeg tog det indenfor et år efter mit bil-kørekort. Men han er en dygtig lærer og pisseflink.

Ronny.

• Tina V
    Tina V Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Svar: 2
    #15   15. okt 2005 Hey Rasmus
    Jeg er selv igang på Dansk kørelære skole i glostrup og der skal jeg betale 2495kr for manøvrebane og 14 lektioner, men deres krav ar at du max har haft kørekort til bil i max 2år og at du skal have til kortet til bil, det er lidt mere indviklet, da man skal videre til en ny uddannet kørelære, dvs hos DKS har du en uddannet lære og 2 kørelære aspiranter som kørelærere.

Så prisen for kortet er 2495 + ca 1500kr til teknisk kørebane og de evt extra rutinetimer du skal have hos en alm. kørelære og så div statslige tilskud... smiley

Men tjek det ud på deres hjemme side, du kan finde den på Danskkørelæreunion.dk

Held og lykke med det

Kommentér på:
mc-kørekort

Annonce