1.926 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

køb ny mc køb ny mc

jeg har lige været i mc-huset i kølkær (ligger tæt på herning).. og købe mig en suzi.. på afbetalling (finansering) forhandleren sagde at den gik igennem.. og jeg er mega stolt.. men men. da jeg kommer hjem og åbner mail.. ser jeg en mail fra den finanserings firma og de har givet mig afslag.. så hva skal jeg ringe til forhandleren imorgen.. eller skal jeg stole på hans ord (forhandleren)

I BEDØMMER

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb ny mc
  • #1   18. jun 2008 rolig den er stadig ved forhandleren den skal nemlig drosles.. ringer imorgen.. så snart de åbner,,.. jeg vil have den suzi.

• #2   18. jun 2008 Nicolaj - lige mine ord..

• #3   18. jun 2008 ringer til forhandleren imorgen.. heldigt at jeg ikke fik den med hjem

• #4   18. jun 2008 spurgte på en sv1000s og den kunne man ikke finansere hvis man var under 25 gennem MC-finans.. eller også var det forsikring de ikke ville tegne gennem MC-finans.. så må man jo til at spare :o(

• #5   18. jun 2008 BASBALLE .
    Jeg ville nok lade den stå... og finde en anden forhandler.. For det bliver ikke sidste gang han binder en historie på dig..

• #6   18. jun 2008 Jeg ville gøre som Triko............

• #8   18. jun 2008 Du er muligvis lidt i knibe.

Du har indgået en aftale med forhandleren om at købe. Med mindre den indeholder en passus om, at financiering skal være på plads som forudsætning for købet, så er den aftale bindende. Skal forhandleren slippe dig ud af den, skal det ske på grund af hans gode vilje alene!!!

Jeg tror nok jeg allerførst ville tage fat i financieringsselskabet og bede dem udrede. Fastholder de deres bedømmelse, så gå til forhandleren og forlang handelen hævet - som værende indgået under falske forudsætninger - måske går den.

Ændrer financieringsselskabet mening, så gør handelen færdig, kryds figre for, at du ikke får de store garantiproblemer og kys så den forhandler farvel - for good!

• #9   18. jun 2008 Gætte gætte.. Da jeg ikke ved noget... Men jeg kan forestille mig BASBALLE .
    Først har skrevet under, da forhandleren sagde, at den var gået igennem ved finansiering selskabet... Så det er på urigtig grundlag han har skrevet under.. Men det vil forhandleren nok ikke indrømme. Det skulle undre mig, hvis der er en passus i den kontrakt... Så BASBALL. hænger sgu nok på den.. :o((

• max p
    max p Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
    #10   18. jun 2008 Jeg vil give knud helt ret. i princippet er du bundet af din aftale med forhandleren. Dog er du beskyttet af købeloven når du køber af en forhandler, denne lov er ufravigelig uanset din slutseddels ordlyd.

Som vknud også nævner, så vil jeg mene at du har fået direkte forkerte oplysninger af forhandleren. Spørgsmålet er jo så om det er finanserings selskabet som har lavet en fejl, eller om forhandleren har handlet i det der kaldes "Ikke god tro"

jeg vil under alle omstændigheder nok undre mig over at forhandleren giver dig besked om at alt er i orden, uden at være 100% sikker.

men tjek med finanserings selskaber og få en begrundelse, og kontakt så forhandleren.

Lånte selv penge til min MC via min bank, der var ingen problemer. Selve oprettelsen kostede 1000 kr. ingen krav om pant i cyklen eller lign. eneste krav var at jeg tegnede en ekstra forsikring i banken til 145 kr, om året!!!

• #11   18. jun 2008 Triko:

Uden at vide det, så gætter du nok rigtigt, og så koger det hele ned til, hvor stort et røvhul(pardon my french) forhandleren er. Der bliver meget let et problem med bevisbyrde i sådan nogen sager.

Jeg er i hvert fald enig med dig i, at man først og fremmest skal forsøge at tryne sig ud af aftalen og finde en anden forhandler at lege med.

Lykkes det ikke vil jeg nokm anbefale at få sagerne afklaret og så se mindst muligt til ham fremover --

hvis det da ikke viser sig, at det hele beror på en misforståelse - det ville jo være lykkeligt smiley

• #12   19. jun 2008 mange tak..

har nemlig ikke ret mange penge at gøre med.. er KUN LÆRLING 5000 KR. OM MÅNEDEN.. SÅ...

jeg prøver at ringe til mcfinans og så mchuset.

tak for jeresråd

dog hva er passus..

• #13   19. jun 2008 Passus i aftalen betyder blot, at der i kontrakten er et stykke skrevet, hvor man siger at kontrakten er gældende forudsat der ikke er hindringer fra financieringsselskabs/banks side.

"Passus" er egentlig vinkelskriversprog for "passage" eller "sætning"

---egentlig et møg-ord at anvende her:-)

Held og lykke:-) og husk at tælle dine fingre, hvis du har givet forhandleren hånd!

• #14   19. jun 2008 han havde sendt to ansøgninger af sted med mine oplysninger, dog med en forskel. den jeg fik afslag på var der min email på. så tror de, at jeg har søgt hjemme fra.. og der for fik jeg afslag... men den anden var uden email og godkendt lånet..

han sagde at han vil ringe der til og hører hvorfor.. så jeg er noget nervøs og det en billigeste suzi gs jeg har fundet i så god stand 1993 model..

men han vil måske gerne tage min kiniser bike med i byt.. og hvis lånet ikke går igennem,så er suzi'en ikke min.. så jeg hænger ikke på noget udover mit drosel sæt.. som jeg vil eje.. (køber)

er jeg blevet røv rendt

• #15   19. jun 2008 Suzuki GS fra 1993. Er det en 500 der er tale om?
    Sådan en kan du få for 20-25K i god stand privat. Det kan din bank vel hjælpe dig med?

• #16   19. jun 2008 Jeg kan kun bakke Nicolaj op!!!!

Skaf selv svar på problemet fra financieringsselskabet. Du og forhandleren har ikke samme interesser!!!!

Og husk så: "Der kommer altid en sporvogn og en pige til" smiley

• #17   19. jun 2008 har snakket med dem., og hvis lånet ikke går igennem får jeg den ikke.. både forhandleren og jeg venter svar.. og hvis det bliver afslag.. synd så må jeg vente engang til..

hænger ikke på noget.. heldig vis..

tak for jeres råd..

takker mange gange.. høj til jer alle..

• #18   22. jun 2008 snakket med min egen bank og fik et lån der (min rådgiver har en selv)

og skal hente den lørdag...

everything has a happy ending

Kommentér på:
køb ny mc

Annonce