916 visninger
|
Oprettet:
Vedligeholdelsesudgifter på gammel MC {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg tager MC-kort til august, og påtænker i den forbindelse at købe en ældre MC. Indtil videre overvejer jeg en Yamaha XS400 eller Suzuki GSX250 fra midt i 80erne. Jeg overvejer jo sådan lidt generelt økonomien i projektet, og kunne godt tænke mig en fornemmelse af hvor meget jeg skal forvente at bruge på reservedele til sådan en fætter. Jeg er så heldig at have en automekaniker-far, så det er vel nærmest kun reservedelsudgifter.
Er der nogle derude der har erfaring med disse motorcykler, og som har en god idé om hvad de årlige vedligeholdelsesudgifter er på sådan en? :o)
Mvh
Simon
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.540
Men når det er sagt, så køb du bare en ældre cykel - der står tonsvis rundt omkring, der kan supplere med reservedele...
Hvor meget har du at købe for?
jun 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Mit budget er nok på ca. 10-15 K, da jeg også skal have ordentligt udstyr...
apr 2005
Følger: 81 Følgere: 79 MC-er: 3 Emner: 194 Svar: 938
jun 2006
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 169
Hvis din frygt at mange rep. og for få køredage, så tag det roligt. Motorcykler er generelt meget bedre end biler af samme årgang.
Hvis du så også har en automekanikker ved hånden, så tag det helt roligt.
Med de cykler du omtaler så tænker jeg, pas på de ikke bliver for små. Eller er det noget med stort / lille kort?
Held og lykke med det og rigtig god fornøjelse.
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Men gamle cykler er ligesom nye ikke bedre end mekanikeren der har lavet den ;).
Som udgangspunkt vil en motor der lyder godt og køre godt, forsætte på den måde længe, det der er farligt er hvis den er blevet vold-pryglet, for så er det ikke sikert at den hloder.
Bare kik efter en fin og velholdt cykel, som lyder sund og køre godt, så har du somregel mange mange km i den
jun 2008
Mht. til størrelsen: Jeg er 27 år, og kan for så vidt vælge det jeg vil. Det er bare som om at cm^3 koster mere, og jeg gider helst ikke låne flere penge end højst nødvendigt, inden jeg er færdig med mine studier næste sommer ...
Er den GSX250 sådan VOLD-langsom? Jeg vejer ikke mere end 65-70 kg, så jeg forestiller mig at jeg kan få mere ud af en 20 HK cykel, end de fleste andre ....?
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 169
Om du falder i søvn på GSX 250 er du den første til at vide, ikke jeg.
Men gå på dba og søg cykler mellem 15-20k og se hvad der kommer op. Fordelen ved en lille cykel kan jo også være forsikringen, men så er den mere praktisk end sjov og her er det igen dig der skal vælge.
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
Er du uheldig kører du 10 Km og det siger skrald - motor slut
Gamle cykler er et spil i lotteri.
Om den er for lille spørger du HK og Moment ludere så ja, men igen alt er relativt, ud og prøv den
En lille cykkel kan være rigtig rigtig sjov fordi du kan virkelig presse den til maks, og lære at styre en cykel - en lille ting rigtig mange gør omvendt, de køber noget høj potent men lærer aldrig at styre den fordi de skider i bukserne første gang de åbner hanen
held med din søgning, og søgning i forum er lykketræf lidt som gamle cykler
jun 2008
Tak for svar alle. God fornøjelse til jer ude på de danske veje!!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Denne ved jeg er i god stand, og den kan du også få råd til på dit budget. De er ganske stabile, og billige i service:
http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=34701
jun 2008
jun 2006
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men altså, ikke nødvendigvis flere omkostninger på en gammel mc ifht en ny.
apr 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 186
Det er en meget sjov lille racer mc som har 45 hk, så den er heller ikke så sløv som man umiddelbart tror.
Skal den være ny så jeg en vist en annonce for den nye yamaha ybr 125 eller hvad den hedder. Den kostestede da vist kun 18 k? Men også bare et alternativ.
Vedligeholdelsesudgifter på gammel MC