{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Knallert til Mc? {{forumTopicSubject}}

Har en ven som har en Derbi Senda ( til der ikke lige ved hvad der er http://www.motorbike-search-engine.co.uk/2006_Bikes/Senda%20XTreme%20SM50.jpg )
Han vil så gerne have den tunet og omregistreret til en Mc når han bliver 18...

Mener selv at det kan man godt, (kunne man da i hvert fald med de gamle Kreidlere) men kan man det? og hvad er reglerne for det, og ikke mindst hvad koster det?

Håber der er nogle kloge hoveder der vil hjlæpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert til Mc?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.890
    #1   16. jun 2008 www.fstyr.dk - evt ring til dem imorgen.

  • #2   16. jun 2008 Kan man vist stadig...men...

    Hvorfor ?

    Tror det er langt billigere at sælge den, købe en lignende som allerede ER en MC...


  • #6   16. jun 2008 Hej.

    er meget sikker når jeg siger at jeg kan huske fra den gang jeg gik rigtig meget op i knallert.

    og undersøgte.

    at du kan ikke lave en 30 scooter om til en 45 scooter.

    men du kan lave en 45 scooter om til mc hvis du laver bremser og alt om.

    men lad vær at tag mig helt på ordet:-)


  • #7   16. jun 2008 Modellen findes jo ikke som MC, derfor skal din ven selv stå for at få den typegodkendt, osv., og det er vist ikke helt billigt smiley

    Var det ikke nemmere at sælge Senda'en og købe en GPR125? Stort set samme mekanik, bare med med kåbe - og så kan den købes som en MC smiley


  • #8   17. jun 2008 HVis man skal det, kræver det at modellen allerede er typegodkendt som Mc. Og det er en Senda ikke.

    Jo, man kan godt få lavet en typegodkendelse, men han skal regne med at det tager 3-4 år, og koster mellem 50.000 og 100.000 kr.


  • #9   17. jun 2008 Men hvor mange 50ccm modeller er typegodkendt som MC i andre lande? Jeg kender kun til Kreidler og for andre er det vidst så stort og kostbart et projekt at man for den samme pris og arbejde kan købe en hel håndfuld rigtige MC'er.

  • #10   17. jun 2008 BL: Honda DAX. Kender en der fik sin Dax registreret som MC

    Killing: Det kan ikke lade sig gøre. Hovedsageligt fordi den ikke kan blive godkendt til Euro-3 normen.


  • #11   17. jun 2008 Ah ja DAX, så er der to smiley

  • #12   17. jun 2008 Det er vidst nævnt tidligere..

    Men det er spild af penge og energi.

    Den skal type godkendes, og det betyder med 100% garenti et nyt bremse system, og mange flere ting. Så der en masse andre godkendelser. Den skal overholde Eu reglerne for forurening, og siden det er en 2-takter, tvivler jeg stærkt på du overhovedet må trække den ind i synshallen inden de griner af dig. Bare lige for at tag et eksempel, så forurener en plæneklipper med 3000-4000 PPM, mens de lovpligtige krav for biler idag er 100 mener jeg.

    Så alt i alt..

    Lad det ligge smiley

    Mvh
    Michael


Kommentér på:
Knallert til Mc?

Annonce