1.439 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

Anders R
Anders R
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21

hjælp en ny :) hjælp en ny :)

Hejsa.

jeg er ny på området, men skal dog siges jeg har kørt før ret meget endda. Har kørt cross da min svoger har kørt det i mange mange år så det ikke sådan jeg ikk ved hvordan man gør smiley

Jeg skal have taget kortet her inden så længe. Jeg er 19 i næste måned og det vil sige lille kort smiley

MEN det jeg ligeglad med.

jeg vil gerne have mig en Suzuki gsxr 400?

kan nogle fortællle om det er en dum idé? vil gerne have det der sports look.

Og hvis man har en cykel der er for stor til ens kort? Kan man så godt forsikre den?

Mvh Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp en ny :)
  • #1   10. jun 2008 hvis motorcyklen er for stor til dit kort, kan du godt forsikre den ja, men forsikringen dækker så bare ikke i tilfælde af en ulykke...

• #2   10. jun 2008 Alt for småt. Da du her giver udtryk for du gerne vil have hk, så hop på en Hayabusa, men smid lige en turbo på den først. Så kan du være ligeglad med loven.

• #3   10. jun 2008 "MEN det er jeg ligeglad med"

DÉT er ikke det smarteste at sige herinde, skynd dig at slette den sætning inden nogen brænder helt af

men mit rå er da lige at køre med den drosling i et år, så er du på den sikre side

den er altså ikke så tam når man kører med drosling

• #4   10. jun 2008 det er en meget dum ide' at køre uden køre kort til en Mc
    det er faktisk det man gør hvis man køre med lille kort til en der kræver stor
    når det så er sagt vil din forsikring heller ikke dække evt uheld og hvad være er hvis du forvolder skader på andre kan det blive en kæmpe dyr erstatning som du skal gå og betale af på i laaang tid.
    så enkelt råd her fra lad være !!

MEN.... køb dog endelig en fed cykel men få monteret drosling på til 34hk
    og ja det er måske lidt øv men tilgengæld har du 2 års anciennitet når du skal ud og have en busa eller hvad det nu blir smiley
    held og lykke med det og velkommen til MC verden !!!!

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#5   10. jun 2008 Jesper [Lyngby] P

Du er jo dybt forærget og dum undskyld mig!

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#6   10. jun 2008 David(Horsens) K

jeg tror i misforstår mig. Det var det jeg mente med at få en der var stor.

jeg skal ikke ud og køre ræs OVERHOVEDET! for jeg hader dem som gør det.

Det til a cruise rundt på stille og roligt smiley

• #7   10. jun 2008 Find noget 2 cylindret 5-600 cc og få det droslet. Der taber du mindst moment ved laver omdr, så her mærkes droslingen mest på topfart og mindre på dynamik!

Efter 2 år, kan du så fjerne droslingen - en superbillig tuning - eller skifte til noget større.

Bemærk lig, at så snart, der står R efter navnet på en MC, så straffes du hårdt af forsikringen!

• #8   10. jun 2008 hvis det etr tyil at cruise rundt på, så kan du sagtens det med droslingen på, så du skal altså finde på en bedre undskyldning, der kommer mange unge herinde der ikke gider/mener det er nødvendig for dem at køre med det, men sagen er at det er lavet for DERES skyld

hvis du vil cruise, så skla du da ikke have en gsxr så skla du da have en suzuki gn 250

• #9   10. jun 2008 Anders: du spurgte om det var dumt - og det er det!

Jesper er bare ironisk (hvis ikke du skulle have regnet det ud...)

Typisk at sige at man er kold - og så er man det jo ikke når det kommer til stykket...

Et fornuftigt valg af en fed cykel som er droslet:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54960458

Og så kan du jo fjerne droslingen hvis du vil, men køreegenskaberne får du nok ikke meget bedre!

• #10   10. jun 2008 *G*

Du er tydeligvis ny her - man kan kalde Jesper mange ting - men dum er nok ikke imellem de beskrivende gloser:-)

• #11   10. jun 2008 i øvrigt anders så synes jeg du skal snakke ordentligt til folk, for ellers så finder du ikke megen hjælp herinde

• #12   10. jun 2008 jeg gir popcorn.

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#13   10. jun 2008 Knud (Vestegnen) J

ja det noget værre noget for det jo bare et navn. smiley

Vil gerne have sådan en Knud Suzuki gsxr 400 ellers har jeg fået tilbudt en gsx-r fra 2002 men det bare næsten for dyrt så.

hvad ville jeg komme til at smide i forsikring på en 400?

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#14   10. jun 2008 gamle mænd på nye cykler smiley

Dan [KaPoW] V

Tak for det smiley meen det bare ik lige min stil, jeg er ikke så stor smiley

• #15   10. jun 2008 Vedr. forsikringspræmier, så kan du få en mulliard forskellige tal her. Grundlæggende kan du ikke anvende dem, idet forsikringer idag beregnes på husstands og samlebasis. Kontakt et par selskaber og fortæl dem, hvad der ellers er af forsikringer, og bed dem så give et bud. Kig så på totalen!

• #16   10. jun 2008 Gamle mænd......? Du kan bare komme... smiley du kan jo ikke følge med, om du så kørte ZX12R... :-)))

Nå men du ved tydeligvis ikke en dyt om hvad du snakker om... En GSXR400 er 73 cm i sædehøjde - en SZR650 er 74 cm.

Hvis ikke du kan nå 74 cm, ville jeg helt holde mig fra sportscykler, og nøjes med en lille chopper, for de fåes ikke meget mindre.

• #17   10. jun 2008 Hvor lille er du? Jeg er selv en lavbenet fyr, men jeg har endnu ikke haft en cykel, som jeg ikke kunne nå jorden på, med flad fod på begge sider, hvilket er en nødvendighed, hvis man ikke skal se helt LOST ud...

• #18   10. jun 2008 Altså-

medmindre du mangler et ben, så lyder Belgardaen da som en næærmest ideel begynder ged til en som dig:-)

• #19   10. jun 2008 ën szr er ikke høj, den kan alle sgu sidde på med to flade fødder på jorden..
    Nej en gsxr 400 er ikke et dumt valg hvis du gerne vil have noget sportsligt den er også rimelig enkel at finde reservedele til ikke ligesom en gsxr 250 som er ret svær at opdrive stumper til..

• #20   10. jun 2008 køb en kawa 250 baby ninja smiley

• #21   10. jun 2008 gsxr 400 er svær at finde dele til.. det er en Japansk hjemmemarked model, derved ikke kommercielt solgt i andre lande end japan..

dvs du kan ikke finde nogen manualer til den på andet en japansk. og reservedels katologer er der vidst heller ikke til den. den er ikke nem at finde dele til.. taler af erfaring, da jeg selv har haft en.

• #22   10. jun 2008 lyt til knud.. han er meget fornuftig..
    5-600 cc og få det droslet.. også kan du fjern droslingen efter du blir ældre..

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#23   10. jun 2008 Rasmus[ 7000 ]

jeg vil ikke have den nye ninja smiley den lyder som en tam havetraktor smiley

Dan [KaPoW] V

jeg er 1.67 cm smiley

Men jeg kan da sagtens køre på en Suzuki Gse 500e

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#24   10. jun 2008 skriver det lige igen! jeg skal ikke ud og ræse. Skal have en cykel der har et racer look og lyder rigtig godt.

• #25   10. jun 2008 hvorfor vil du så ha en racercykel?? smiley

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#26   10. jun 2008 fordi det er dem der er flotte og lyder bedst i følge mig smiley

• #27   10. jun 2008 1,67 - okay, så tror jeg godt at du kan nå på Yamahaen.

Min kæreste har en VFR400 - og den er også lav, og kører pisse godt!

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#28   10. jun 2008 Thomas J
    dårlig stil smiley

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#29   10. jun 2008 Dan [KaPoW] V

det også en flot cykel ..

• #30   10. jun 2008 peter s..
    forkert..
    Simpel at finde de mest gængse dele til.
    manualer er der også... og ikke kun på japansk.. søg på nettet og du skal finde..
    Og den er sgu så simpel at finde dele til.. Ellers har du bare ikke kigget godt nok..
    Har endnu ikke haft problemer med at finde noget af det jeg sku bruge..
    og den deler samtidig en masse dele med gsf 400 og en anden af suzuki's modeler jeg lige har glemt navnet på..
    Det er ikke sværere end man selv gør det til.

• #31   10. jun 2008 Thomas J

LMAO:

Det er da det mest meningsløse, jeg til dato har set.

En mand spørger, andre svarer, og nu siger du guhjælpemig, at spørgeren ikke skal lytte til svarene ---- øh......

• #32   10. jun 2008 Der er da for latterligt at drengen skal til at "forsvare" sig bare fordi han vil have en racrecykel og godt kan lide lyden.

Men ellers som Dan var inde på, se efter nogle VFR'ere (400 ccm), dem er der racer over.. dog lyder de ikke af noget standard, men kan man vel ændre på smiley

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#33   10. jun 2008 det klar nok Thomas. Vi andre vil helst ikke miste hvad vi har bare pga af man skulle køre stærkt og uforsvarligt smiley

• #34   10. jun 2008 Knud: Det er fordi Thomas er en fandenivoldsk rebel.

Til spørgeren: I droslet stand er en 400 racer ganske underholdende. Det samme gælder også for en droslet SZR660 og en kawaski GPZ500s

• #35   10. jun 2008 Tjae, du kan altså godt få Gs 500e med racer look smiley det er min et godt bevis på.
    De er meget gode som begynder cykler, men man kan godt blive træt af dem, hvis man er ude efter fart, men ladet det jo ikke til du er smiley
    Jeg giver 4500 kr ansvar og kasko for min gs'er 18 år og bor i kbh. Så de er til at forsikre.
    Hvornår skal du have en? for jeg sælger min snart nemlig, hvis det har interesse?

• #36   10. jun 2008 Ja, det kan man ændre på smiley

Men jeg holder stadig på at Anders R. skal køre droslet som loven siger - i det mindste til han får lidt "hår på brystet" - som han sikkert alligevel barberer af igen :-)))

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#37   10. jun 2008 Jesper [Lyngby] P

Okay, det bliver nok også sådan det kommer til at blive smiley

Jakob S

havde overvejet sådan en også, men så kan jeg faktisk bedre lide den uden racerkåbe.

og jeg synes den rykker fint! smiley

• #38   10. jun 2008 jakob s
    hvor har du fra at en gs500 går 220 på toppen?
    Det gør de ikke.. ikke under normale forhold i alt fald.
    Bare lige en observation.

Men udover det nok den eneste gs500 jeg har set der faktisk ser meget fed ud.

• #39   10. jun 2008 og sådan drejer kloden og tråden rundt smiley

bare jeg osse var fandenivoldsk - det lyder sejt

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#40   10. jun 2008 Grauballemanden gsx til salg :

Ja også mig :S

• #41   10. jun 2008 Hva thomas tjekker du aldrig dine PM?

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#42   10. jun 2008 Køre ned til www.jensenas.dk her om en times tid og kigger lidt så må jeg jo se smiley

• #43   10. jun 2008 XL (Ama´r) & det kan jeg såmænd fordi den har været på rullen. Dragtdesigneren har ejet den maskine for mange år siden, og den er blevet boret osv til flere cc.
    Så jeg kan da fortælle at den her gør. Self ikke nu da den er droslet osv

• #44   10. jun 2008 Jakob S: Nu er rullefelts-topfart sjældent den samme som gade-topfart.

• #45   10. jun 2008 Jesper, det er jeg da godt klar over?
    Men det ændre jo stadig ik på den kunne køre 220 km/t på rullefelt?

• #46   10. jun 2008 jakob s
    du skriver jo ikke at det er rullefelts km.. Så kan min jo nok køre omkring 270 hvis din kan køre 220 rullefelts km kan man ikke bruge til en fis..
    gps km kan man bruge til noget.
    og 15ccm ekstra giver altså ikke ret meget i effekt, det tilsvarer jo stortset at hone cylindrene op fordi de har været revet.
    Men fair nok..
    De er opgivet til 173km/t mener jeg det er.. så 220 kommer de altså ikke op på måske 180-185 hvis vejen er lang nok.

• #47   10. jun 2008 Nå.... så er vi vist på vej til nedrykning til scootergalleri igen... smiley

Min mor er stærkere end din far!

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#48   10. jun 2008 Ja det synes jeg også lige jeg kunne føle? wathever, min gamle jog kan så køre frajer allesammen smiley haha

• #49   10. jun 2008 Mayday mayday... We're going down boys!...

• #50   10. jun 2008 dan håber ikke du mener med om hans gs500 kan køre 220 på toppen eller ej..
    Jeg skrev det til ham som en observation og ikke for at lege "min mor kan banke din far"
    For hvis han regner med at få den op på 220 på toppen så bliver han slemt skuffet da det kun lader sig ske på et rullefelt hvor der ingen vindmodstand er.

• #51   10. jun 2008 Hehe nej - jeg synes generelt bare at snakken drejer mod en flok scooterugers råben spasser til hinanden smiley

Selvfølgelig kan en GS500 ikke køre så hurtigt, om så der så var lattergas på den - det ville bestemt heller ikke være tilrådeligt med dens opbygning smiley

Men det er da ligegyldigt... jeg har før set nogen der har skrevet at deres JOG kan tage min DUC i optræk - lad dem om det... *GGGGG*

- og det kunne den desuden ikke :-)))))

• Anders R
    Anders R Tilmeldt:
    apr 2008

#52   10. jun 2008 smiley

• #53   10. jun 2008 LOL:

Man kan også skifte køn.......... hvem er den første,der tager skridtet???

• #54   10. jun 2008 Mikkel J: SKifter du dine kvinder ud med en større model??

• #55   10. jun 2008 Mikkel

Sry gik tør for salt, og uden salt ingen popkorn, lidt som ingen stort kort ingen stor MC

• #56   10. jun 2008 Jesper du ved, når man når Mikkels alder, så er det efterhånden vigtigere at have noget at holde i end at holde af......

• #57   10. jun 2008 Knud: Troede man til den tid skulle holde ud, og ikke af ::o)

• #58   10. jun 2008 Man skifter da til en model med større "muskler" smiley

• #59   10. jun 2008 Jesper, det er næste trin ... i min alder:-)

• #60   10. jun 2008 haha... det er altid godt med en kvinde med goe jader.. :o)

Kommentér på:
hjælp en ny :)

Annonce