{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

At hente tysk. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg lurer på at hente en tysk fireblade model sc33 næste uge.

Jeg har bare ingen fornemmelse af, om det er realistisk at køre 700 km hver vej, eller om det rent praktisk bliver for meget og for langt at køre.

Synes de fleste flotte jeg har kigget på står i cirka den afstand, og at udbuddet generelt er størst hvis man gider køre efter det.

Er der nogen der har erfaring med at hente over den afstand, og eventuelt nogen der kan anbefale en bestemt forhandler, som de har gode erfaringer med ?

I så fald hører jeg meget gerne om det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At hente tysk.
  • #1   8. jun 2008 Du kan jo få et trabsport firma til at hente en hjem for dig?

har du snakkede med nogle sælgere dernede? Ikke alle er lige nemme at handle med er min erfaring:(

• #2   8. jun 2008 Jesper:

Hvad har du afsat af tid til turen ?

• #3   8. jun 2008 Rasmus:

Har prøvet at ringe og skrive til en enkelt privatsælger, som ikke har svaret overhovedet. smiley

• #4   8. jun 2008 Okay. Det bliver også en lang tur så, men der er nok ikke andre veje omkring det.

Takker.

• #5   8. jun 2008 Jeg har nok skrevet 15 mails og fået svar på 2!

Og mener selv det er mails med en høj seriøsitet, dog med en tysk indledning og ellers på engelsk...

• #6   8. jun 2008 Jesper:

Hvornår regner du da med at skulle hente ?

• #7   8. jun 2008 Rasmus:

Har du skrevet til private eller fohandlere ?

• #8   8. jun 2008 Jesper:

Vi kan jo lige skrives ved når en af os har fået kontakt og se om det kan passe smiley

• #9   8. jun 2008 Jeg brugte 19 timer på at hente min.

• #10   8. jun 2008 Der var også ca 700 km hver vej, og da vi kørte i et gammelt lig af en mercer med en stor trailer efter kunne vi ikke holde en ret god hastighed. Det var en lang tur, men det var det værd. Dog vil jeg nok også anbefale et transportfirma.

• #11   8. jun 2008 lars - jeg har primært skrevet til private. Nogle forslag?

• #12   8. jun 2008 det nemmeste med de tyskere det er at ringe til dem, det der med at besvare emails det er ikke lige det de er bedst til.
    Jeg har på et tidspunkt været i bielefeld efter min tidliger SC 33 og det tog ca 14 timer, det skal dog lige siges at det var med en trailer på. (Kan absolut ikke anbefales) Men hop i en kassebil og så afsted. det er altså ikke slemt, med mindre man er af den type der ikke kan overskue en tur på over 50 km, så kan jeg godt s at der er et problem.

• #13   8. jun 2008 det koster vist omkring 200 euro at få det kørt til grænsen, og så blivr det hurtig noget dyre at få det til dk... så bare få den smit af lige over grænsen og så på md et par prøve plader, så har du jo også fået prøve kørt den...

• #14   8. jun 2008 det koster vist mellem 200 og 250 euro afhængigt af hvor meget de skal se cyklen efter...

Når i nu siger i ringer derned hvad så med billeder a maskinen inden handel? Alle siger det er vigtigt at se gode store billeder inden man tager derned så brænder man ikke nallerne på en smadret og misvedligeholdt cykel. ebay og mobile.de billeder kan snyde meget?!

Hvad gør i mht det, en ting er jo ikke at tage den med hjem fordi den er dårlig, noget andet er alt den tid/de penge man så har brugt på turen!

• #15   8. jun 2008 Rasmus:

Jeg ringer fra nu af. Min tålmodighed er ikke til at gå og vente uger på en mail, der alligevel ikke kommer smiley

Det med transportfirma har jeg ikke nerver til. Vil gerne kunne takke nej, hvis cyklen ikke er som forventet.

• #16   8. jun 2008 Hvis du ikke selv gider eller har tid til at tage ned og hente den selv, så få et firma som er vant til at hente cykler dernede fra - nogle gange skal de selv have cykler med hjem fra området og så kan der spares penge.
    Jeg fik selv hentet min cykel 6-700 km nede i Tyskland og for 3.500 fik jeg bragt den til døren.

• #17   8. jun 2008 Ham her hentede min:

(link fjernet)

• #18   8. jun 2008 Rasmus: det er vel en chance man må løbe, Det er jo lidt lige som hvis du handler her hjemme og du finder en fin maskine på bornholm. det kan jo også vise sig at den ikke live op til dine forventninger nr du endelig kommer der over, og så må kører tom hændet hjem...

Vedr. billeder så kan du vel bare spørge sælger om han ikke gider maile nogen billeder til dig hvis du endelig får fat i en pr. tlf.

det kan godt være rigtig bøvlet at handle i tyskland. men behøver ikke vær det.

• #19   8. jun 2008 Du skal bare ikke forvente at de forstår andet end tysk smiley

• #20   8. jun 2008 Jamen jeg kan måske lige formulere noget ala "hej jeg taler ikke tysk, taler du engelsk?" og hvis ikke er det bare synd!:(

Men man kan måske skrive lidt en manuskript på forhånd og tage den derigennem. Det tror jeg at jeg vil prøve.

Hvad er jeres erfaring, har i mødt nogle der ikke ville sælge til danskere? Som troede det var fusk eller noget?

• #21   8. jun 2008 PM smidt;)

• #22   8. jun 2008 Har både hentet bil og motorcykel i tyskland. Da vi skulle se på bil kørte vi lige til Berlin forgæves for hans beskrivelse af bilen var ikke just, det vi så da vi kom derned! SÅ det gik der lige en dag med...
    Det er også fordi, de ikke tænker på, at vi i Danmark betaler afgift. Så deres vurdering af bil/mc er tit meget høj selvom dem måske har lidt knubs. Men når man er nede og hente en bil til nogle hundrede tusinde vil man jo gerne have en rimelig fejlfri bil...
    Så få endelig gode billeder og vælg et par stykker (2-3) som du vil se undervej. At køre efter én mc er lidt træls, hvis den så ikke er som du forventer.

Bil og mc hentede vi hhv. ca 700 0g 1000 km nede. En kammerat køre os derned og så kørte vi hhv selv bil og mc hjem..

• #23   8. jun 2008 ja, anne mette. Det er præcis det jeg ikke vil have der skal ske!! For så er hele overskudet ved ikke at købe den her hjemme pludselig væk!

• #24   8. jun 2008 Sørg for at have mere end en cykel at se på dernede.
    Kig på kortet og lav en plan med at se 2-4 stykker.
    Husk at have kontanter med og 2 slutsedler så du får mandens fulde navn og adresse med hjem.
    Husk også at få registreringsattesten og kvittering for afmelding af cykel med dig.
    Ring til dem, sig du kommer fra danmark og dit tyske er lidt rustent, hav en seddel klar med spørgsmål og bed dem eventuelt sende flere billeder close up.
    Regn ikke med at du kan prøve cyklen med mindre du bestiller tysk prøveplade.
    Vær høflig fra starten og bliv enig om prisen, hvis du prøver at prutte om prisen kan du godt risikere at blive smidt ud.
    Op til 2000 km ialt kan klares på en laaang...... dag.

• #25   8. jun 2008 Først liste med Transportfirmaer, hvis det er den vej.
    http://www.dmcn.dk/?/links/default.asp?KATEGORI=74

Hvis den er en af de større byer, du skal til, så kan du med fordel flyve derned over Berlin. http://www.airberlin.com/
    Eller finde andre billetter på http://tv2.da.momondo.com/Default.aspx

Men go´ jagt.

• #26   8. jun 2008 Det bliver nok til en køretur af de lange, men så får varen inden eventuelt køb.

Jeg takker for alle de gode idéer og indlæg. Super fedt smiley

• #27   8. jun 2008 Mail ikke, hvis du er virkelig interesseret, så skal du ringe.

Det handler ikke om tyskerne ikke forstår eller har respekt for mails.

Sagen er bare den, at de får måske 30-40 henvendelser i løbet af et par dage, på de "gode" cykler, hvoraf de færreste jo reelt starter bilen med det samme og hentet skidtet.

De gider ikke bruge tiden på mails - nej ring og snak med den, de fleste er nu meget venlige. Men tysk er ofte et must, nogle kan dog engelsk også.

OG husk, når de siger noget er OK, så er det vitterligt kun ok, og ikke godt. Tyskerne er ikke uærlige mennesker, men de har et andet forhold og gradbøjning til hvornår noget er fejlfrit - flot - pænt - OK - acceptabelt.

Bare mine erfaringer efter at have hentet flere cyker! smiley

• #28   9. jun 2008 Hvis du skal føre lange samtaler til Tyskland, så er der her er program der giver 300 min. om ugen i 120 dage til Tyskland og andre destinationer for 10 eur. Efter 120 dage koster det 1 eur cent i sekundet. Der kan Skype ikke være med.
    http://www.voipwise.com/en/index.html
    Bruger det selv og jeg kan borge for kvaliteten.
    Et andet er http://www.voipbuster.com/en/index.html
    Men der er Tyskland ikke med. Ellers samme koncept.

Kommentér på:
At hente tysk.

Annonce