{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

ulykke - av av {{forumTopicSubject}}

uha , jeg var sku med i en ulykke igår .

trak ud til overhaling , kørte 130km/t også kom der lige en sølvgrå opel astra som ikke overholdte sin vigepligt , direkte ud foran mig ! havde 20meter at reager på , så bremserne hukket , for til sidst at ligge cyklen ned og trile videre selv , kun iført t-shirt og træningsbukser.

jeg er stadig lettere rystet nu .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulykke - av av
  • #1   7. jun 2008 Trist. Men skal nok lade være med at komme med formanende ord om din påklædning (eller mangel på samme). Godt du ikke kom mere? til skade end du kan skrive herinde d.d. Har du smadret din flotte mc?

• #3   7. jun 2008 jeg slap faktisk underligt nok stort set uden skrammer.. nej SVeren har det godt , det er kun kommet nogle små skader smiley

• #4   7. jun 2008 Det er sku surt show sådan noget. Væltede selv for noget tid siden og det er sku aldrig specielt fedt.

• #5   7. jun 2008 nej ikke motorvej smiley heh .. jamen jeg har næsten ikke slået mig , fik trillet på den rigtige måde må man vel mene for at slippe så godt fra det

• #6   7. jun 2008 Lyder fanme ikke rart.. Godt du stadig er her i det mindste.. Du må da være godt revet op, 130 til 0 i t-shit og træningsbukser kan ikke være godt for den medfødte læderdragt.

• #7   7. jun 2008 For langsom smiley

• #8   7. jun 2008 jamen jeg nåede at bremse en lille smule og så ligge mcen ned , trillede måske 5 meter , men havde mine arme inde ved kroppen holdt op foran mig så jeg triller på mine underarme og skuldre

• #10   7. jun 2008 han gav mig skylden fordi jeg kørte for stærkt , og jeg var meget rystet , så han smuttede da jeg begyndte at komme til mig selv igen

• #11   7. jun 2008 han kan kke rigtig tilade sig at være sur på manden når man ikke sel overholder fartgrænsen billister har det svært nok i forvejen ved at vudere fart på os så hjælper det ikke man triller med 130 på landevej

• #12   7. jun 2008 men godt der ikke skete dig noget du hva heldig denne gang

• #14   7. jun 2008 ja , så snart han var færdig med at svine mig til og jeg kom til mig selv , sprang han ind i bilen og smuttede

• #15   7. jun 2008 Godt der trods alt ikke skete dig mere . .

• #16   7. jun 2008 farten er underordnet ,han skal overholde sin vigepligt .hvis han ikke kan bedømme en der kommer med 130 kan han heller ikke bedømme en der kommer med 80. hvis han bare går ud fra at folk kører 80 så er han sgu da lam i roen

• #18   7. jun 2008 Fik du hans nummer på bilen??
    Han har da en del af skylden, det er da ikke dig som skal betale hele gildet for at få din mc køreklar igen....

• #19   7. jun 2008 håber sgu du fik nummeret på bilen, for det er HANS fejl

i øvrigt, så husk lige at tage tøj på næste gang, du har brugt din potion held op nu, næste gang slipper du ikke så nemt

• #21   7. jun 2008 den er 50/50 den der vil jeg mene, men godt der ikke skete dig noget mester.

• #23   7. jun 2008 ja jeg vil holde med flertallet, 130 på åben vej, kan alle bedømme, det er sgu efterhånden det biler køre normalt! og hvis man ikke er klar over det, så har man ikke kørt nok!

• #24   7. jun 2008 Jeg "tror" det er billisten der får skylden,han overholder ikke sin vigepligt.om han så mener du kører for stærkt er sådan set ligemeget.Godt du slap fra det med skrækken og småskrammer...

• #25   7. jun 2008 jeg holder med kim fordi næsten uanset hans fart så giver det sgu ikke sådan et fjog ret til at køre ud foran..!

• #26   7. jun 2008 Den er nok 50/50 i skylden. Han overholder ikke sin vigepligt men du kommer også langt stærkere end tilladt. Den var du tildels selv ude om, men heldigt der ikke skete mer med dig. Men så har du måske lært ikke at køre så stærkt på landevejen.

• #27   7. jun 2008 for at citere et ordsprog min gamle kører lærer kom med....kør som du er usynlig og at alle andre er ude på at slå dig ihjel.
    130 på en landevej er for meget...basta....selv om dem i blik kassen har skylden så er det os på 2 hjul der får skrammerne.. basta.
    men squ godt du slap godt fra oplevelsen

• #28   7. jun 2008 Det var sgu da godt du slap så billigt, og uanset din fart gir det ham ikke påkørselsret. Lavede et indlæg på bilgalleri for noget tid siden, der omhandlede at folk skulle gi sig bedre tid til at se sig for og lade være meed at smide affald ud i hovedet på os.
    Det blev modtaget med meget spredte meninger, men nogen af dem, gav decideret udtryk for at ville påkøre en mc'ist med vilje, for han ku jo bare køre ordentlig.

Se debatten her http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=388272

• #29   7. jun 2008 http://youtube.com/watch?v=zl7KoeVIh-k

Den har været vist mange gange, og indikere rigtig godt hvad der tit går galt i trafikken. den blev os vist i den førnævnte debat. Men der var stadig nogen der mente at de var mønster billister og ikke skulle ta hensyn...

• #30   7. jun 2008 Billisten har ubetinget vigepligt, når han skal ud over de stiblede linier. Og det uanset om man kommer bagfra med 80 eller 130 km/t. Billisten skal holde tilbage og afvente at man er passeret. Så hvis du havde taget hans nummer, havde du fået skaderne dækket af hans forsikring.

Men noget andet er jo så, at en forkørselsret, ikke er en ret man nødvendigvis som MC'ist på holde på. Bliver man slået ihjel pga en billist der ikke evner at kigge sig for inden han/hun trækker ud, så er forsikringspengene jo ikke meget værd. Der er ikke lommer i det sidste jakkesæt.

Du er sluppet ualmindeligt heldigt fra dit møde med billisten. Dit tøj.... Tjah, håber du bliver lidt klogere af skade, selvom du ikke kom så meget til. Det skal du prise dig lykkelig for. Din hud holder kun få meter og derefter er der ikke langt ind til de bare knogler.

• #31   8. jun 2008 Vigepligten ifølge færdselsloven:

Stk. 5. Kørende, som har vigepligt, skal på tydelig måde ved i god tid at nedsætte hastigheden eller standse, tilkendegive, at de vil opfylde vigepligten. Kørslen må kun fortsættes, når det under hensyn til andre køretøjers placering på vejen, afstanden til dem og deres hastighed kan ske uden fare eller ulempe.

Så hvis jeg læser det rigtigt, har han pligt til at bedømme din hastighed, førend han kører ud?
    Men det er vel den gode gamle med at folk ikke GIDER kigge 2 gange før end de kører ud. Man kan altså ikke bedømme hastigheden ved at kigge et kvart sekund til hver side.

Efter min mening skal du melde det til politiet. Manden er jo i en eller anden form flugtbilist. Han overholder ikke sin vigepligt og stikker af. Ikke fra en "skadet" person, men fra det forsikringsmæssige og fra en anmeldelse om overtrædelse af vigepligten.
    Om politiet så kan give dig bøde eller skyld, ved jeg ikke.

Jeg skal ikke stille mig til dommer over din kørsel. Personligt kører jeg generelt hurtigere end loven tillader, men sænker ALTID farten når der holder biler ved sideveje. Eller ved blinde sving, eller ved bakker og overhaler ikke ved sideveje til venstre. Det kan godt være det er tøset, men det overlever jeg nok...

• #32   8. jun 2008 trak ud til overhaling , kørte 130km/t

dvs så kom du også i den "forkerte" vognbane?
    Hvis nu bilisten skulle svinge til højre?

Så er det rigtig ekstra svært at opdage en mc der kommer på den facon...

• #35   8. jun 2008 han holdte ikke og ventede , han kom kørende ud til krydset kiggede kun til venstre og så afsted , han holdte på intet tidspunkt stille.

• #36   9. jun 2008 Godt der ikke skete dig mere.

Kommentér på:
ulykke - av av

Annonce