{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Larmepot på Sturup, HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Jeg skal for første gang til en banedag på Sturup imorgen, men min MC larmer næsten sikkert for meget.
Jeg har ikke kunne få fat i en DB Killer.

Så er spørgsmålet, hvad gør jeg nu? Kører derop og tager chancen? Eller er der andre muligheder?

Det er en 4 i 1 Devil pot.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Larmepot på Sturup, HJÆLP!
  • #1   4. jun 2008 havde du for pokker da skarevet noget før så kunne jeg ha` hjulpet dig . men det har jeg desværre ikke tid til så tæt på . jeg kommer selv imorgen så vi ses deroppe . men find ud af noget . tag IKKE chancen .

• #2   4. jun 2008 Problemet er at jeg er heller ikke meget for at kører derop, hvis ikke jeg bliver lukket ind.
    Jeg har hørt at stål svampe skulle hjælpe, men så kommer den ikke ordenligt af med gassen, og kører ikke ordenligt.

• #3   4. jun 2008 Tja ........ ingenting , tror ikke lige det er lagervare , har en streetlegal potte på lager

hmm prøv jørgen fra KBH. han har næsten sikkert en potte du kan købe billigt , finder ham lige øjeblik

• #4   4. jun 2008 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3223

ham her har speciale i suzuki af ældre årgange

• #5   4. jun 2008 Hvad er ligte præcist meget ??

Jeg var på Sturup for en god måned siden, kører med åbne Termignoni der "lyder" 102dB (som vist nok er i 1 meters højde i en given afstand), der var flere med Sil, Vinci og andre godter af udstødninger. Der var ligeledes deciderede banaracere med i arrangementet.

På Sturup måler men i 10 meters afstand fra banen og støjkravet er her 92dB - den mest støjende MC blev denne dag målt til ......... 92dB.

Nu ved jeg jo ikke hvad klasse du kører i, men er det grøn, hvor langsiden bruges til pladsskifte, så kommer du sikkert aldrig i nærheden af denne grænse.

Så rådet må vel være, kan du nå at gøre noget ved det så gør dog det, kan du ikke så tag derop - du har jo nbrugt pengene på adgangsbilletten.

JLL

• #6   4. jun 2008 Jeg her lige snakket med en af arrangørene, han ville ikke udstille en garanti, men sagde det ville komme meget bag på ham, hvis jeg overskred grænsen.

Han sagde ligeledes at den svenske Superbike serie blev kørt der uden problemer. Så mon ikke det kan lade sig gøre.

Det var nu meget rart at hører alligevel smiley

• #7   4. jun 2008 UPS - det er 95dB's grænse på Sturup - her et uddrag af en forklaring jeg engang har lagt på Ducati klubbens hjemmeside:

Svemo kravene til Pro Superbike klassen er et støjniveau på ikke over 102dB ved stilstand målt efter FIM's officielle målemetode (Svemo = den Svenske Motorsportsorganisation). Cykler der overholder SVEMO's målinger overholder også 95dB's grænsen.

På en Svensk hjemmeside har jeg fundet en gut der har målt begge værdier på en konkurrencedag.

Målingen ved stilstand lå mellem 102,1 og 102,9 (da der altid rundes ned, overholdt udstødningen stilstandskravene), denne MC's støjværdi var i 10 meters afstand fra idealsporet mellem 93 og 95 dB.

Ovenstående er ikke en statsgaranteret lovning på at alle med et åbent system kan overholde kravene (slet ikke hvis man har "glemt" luftfilteret), men jeg drager selv glad afsted med mit 50mm åbne Termignoni "track only" afgangssystem - med et par dB-killers formedelst 300 kr. i baglommen.

OG DET SKAL SIGES at jeg ikke fik brug for dB killers ;o).

JLL

• #8   4. jun 2008 Nu kører jeg derop. Jeg kører i Grøn klasse ja, så tror ikke jeg kommer til at ligger i det røde felt hele tiden!?

• #9   4. jun 2008 Fedt ! En racerbane og så må det ikke larme. Den var fand'me ikke gået i Spanien eller Italien. Der kan folk bare pisse af eller lukke ørene. SÅDAN !

• #10   4. jun 2008 Og vi andre vil gerne høre nærmere , da du vist ikke er den eneste der larmer lidt ;o)

• #11   4. jun 2008 OK

Ha' en rigtig god tur, og pas på ......... banedage er stærkt vanedannende ;o).

JLL

• #12   5. jun 2008 Har en en gsxr1000 lyddæmper der tager larmen og har stadig nok
    flow så man er fri for at dysse om.Er med adapter stykke til ræsudstødning.koster en plov.

Kommentér på:
Larmepot på Sturup, HJÆLP!

Annonce