{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulykke igen
  • #1   27. maj 2008 R i p

  • #2   27. maj 2008 Endnu en traktor.

  • #4   27. maj 2008 RIP... og umiddelbart efter jeg hører dette i radioavisen, sker der det her for øjnene af mig ;( http://www.jv.dk/artikel/418258

  • #5   27. maj 2008 M O T O---> 16 år og så med en 300hk traktor med en 60 tons gyldespreder efter, det lyder farligt, så det måtte jo ske igen :((

  • #6   27. maj 2008 nu kan det jo oz være det er motorcyklisterne som "nogen" gange kører med hjernen oppe i røven... så snart den første dødsulykke kommer med gylletræk på 60 tons så kommer der en lovændring.... ikk et sekund før. men jeg tror osse at en dag med en kørelære ville gøre underværker for alle de gamle som er begyndt og køre mc, sidst de kørte var det på en nsu med 14hk eller en gammel dunk af en englænder. idag klipper de jo 200kmt som ingenting så det ikk sikkert deres evner helt rækker, men ja det jo bare min mening

  • #7   27. maj 2008 Lars B---> HOV HOV tal pænt om engelske cykler smiley

    Nej, men det er rigtigt, "man" drager tit til en konklution om at mc'en ikke fyrrede den MAX af under overhalingen og overså blinklyset på traktoren, men det er sq stadig noget pis.

    Men nu er jeg fra landet, og nogen af de ting der sker i en traktor med en 16 årig køre er direkte livsfarlige pga. manglende erfaring eller "ungdomssløvsind".
    Og ja, de "gamle" mc'ister (ikke alle, men nogen, for ikke at træde på nogens fødder) skulle nok tage et kørekurse med FDM, for at lære deres egene og gedens begrænsninger.


  • #9   27. maj 2008 og så for lige og blive ved bondeknoldene så må de 16 årige jo kører 24/7 der er ingen køre hviletid som for lastbiler selvom et gylletræk vejer det samme som en tungt læsset sættevogns trækker. har før på min vej ude i sommer landet i gyllesæsonen mødt folk der har kørt16timer og så li hjem og sove et par timer og så køre videre på den måde i 14 dage i træk, så er det at der sker mærkelige ting som godt kan være lidt farlige. men seriøst mange af de ulykker der er sket i år er pga af manglende rutine fra chaufførens side. det er jo det samme som at min svigerfar har alle felter fyldt ud i sit kørekort fra sin soldatertid i 60erne men prøv li og lad ham tromle rundt i et 60 tons køretøj. dengang var en stor lastbil på 12 tons uuuhhhh. det er det samme med mcèr dengang var der brostensbelægning og markveje da de tog kørekort. så er der ikk noget og sige til at det koster menneskeliv idag

  • #10   27. maj 2008 .

  • #11   27. maj 2008 Jeg er ligeglad en del bilister er bare for dumme, er selv lige blevet presset til at lave en opbremsning af en ung lyshåret pige i en sort BMW på udenlandske plader (håber nogen kunne kende hende) Jeg skulle af hovedvejen mod syd og kører i det miderste spor, denne pis BMW ligger på min højre side og vil så lige ad motorvejen, dette havde så bare krævet at hun lå på min venstre side, nu trækker idioten bare til venstre med mig på siden mens hun kikker mig i øjenene jeg tænker bare det er løgn det her, mens jeg hamrer bremserne i for ikke at blive klemt over i dem som skal ud af motorvejen, nu tar hun den så hen over spærreflader ud på motorvejen mens jeg må gøre det samme for at komme tilbage ad den kurs jeg retteligt lå på. Vi havde øjenkontakt men hun var kold. Så der var sku ikke tid til at lave buler eller andet da det var mig der var den udsatte her. Jeg ved hun kender nogen i Aalborg i en opgang over for tyren da jeg havde set bilen her mens hun steg ind. Der holdt hun på fortov og cykelsti !!!!! derfor jeg bed mærke i den første gang.
    Og ked at dette indlæg i denne tråd R.I.P


  • #12   27. maj 2008 uh det med flyveren er altså osse farligt

  • #13   27. maj 2008 Det bedste man kan gøre når man overhaler sådan en er vel så at køre langsomt op for at kunne tjekke blinklysene, og så ellers skynde sig frem? Eller måske bedre, lade den første i køen overhale først.
    Dernede bagfra har han jo ikke kunnet se blinket.


  • rud o
    rud o Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
    #14   27. maj 2008 Det er da forfærdeligt tragisk hver gang der er en der omkommer meningsløst i trafikken. Men helt ærligt, en traktor med en kø efter sig burde tænde alle receptorer under hjælmen, og man kan vel ikke forvente at et ventresvingende køretøj skal vente med at svinge til der er frit bagude?

  • #15   27. maj 2008 faktisk siger loven (efter hvad jeg husker) at et lansomgående kører tøj skal holde ind til siden, hvor der er plads, hvis der i køen bagved er over fem hurtigere gående kørertøjer.

    men under alle omstændigheder, så er vi dem med mindst vægt og flest heste. Så vil mene, hvis ikke man som motorcyklist har overvejet følgerne af en evt. styrt, både personlig med også for ens pårørende, så hører du ikke hjemme på en mc, før de overvejelser er gjort.

    Og vi ved jo alle at der til enhver tid vil være nogle tosser i biler, mc eller andet som bare ikke kan kører, og den må vi tage med i vores overvejelser nå vi vælger at sætte os ud på kværnen for at tage en tur.

    Ingen er fejlfrie, vi er jo alle mennesker og mennesker laver fejl, sådan er det bare. Men surt er det.


  • #16   27. maj 2008 Det da ikke traktorens skyld alene , ærgeligt det fik en dødelig udgang , men det var jo heller ikke forbudt for motorcyklisten at tænke over mulighederne , når der er en sidevej på venstre hånd


    må han nu hvile i fred


  • #17   27. maj 2008 R I P.



  • #18   27. maj 2008 ham Lars B er godt nok sur . man kunne næsten fristes til at sige at han selv er lidt af en gyllespreder

  • #19   27. maj 2008 R.I.P

  • #20   27. maj 2008 Hvil i fred...

  • #21   27. maj 2008 Nogen der ved om traktoren blinkede af ?

Kommentér på:
Ulykke igen

Annonce