1.016 visninger
|
Oprettet:
Hel- eller todelt dragt? {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Jeg er ved at spare op til en læderdragt. Mest af kosmetiske grunde da jeg synes sådan en ser super fed ud.
MEN skal den være hel- eller to delt? Jeg overvejede lidt at købe den hel da det tvinger mig til at bruge hele dragten når jeg skal ud at køre.
sikkerhed er selvfølgelig vigtigt og jeg gider ikke ud i den situation hvor jeg "lige" nøjedes med jakken fordi jeg bare skulle til bageren, og så ende med at ryge på røven og smadre mine ben.
Hvornår skal man ellers nøjes med en af delene? sådan af andre praktiske årsager? og ville jeg blive træt af kun at have den som hel?
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.597
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 261
god fornøjelse
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.597
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 76 Svar: 2.079
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
De har i efteråret udsalg og læderdragter fra sæsonen sælges BILLIGT!
Både 2 delter og heldragter
Vi taler ned til 1500kr for en Vanucci heldragt fx
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 591
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
Og sebastian: Jeg takker for tippet du! kunne være jeg ville benytte mig af det. Lyder saftsuseme billy..
maj 2007
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
Men hvis du skal købe på bane dagen lang, og ikke har brug for at komme ud af pingvin-kostumet så gå efter en hel-dragt
maj 2007
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
Har du rygskjold, hjelm, støvler og et par GODE handsker??
Jeg har selv både en heldragt og et 2-delt sæt, men det er ikke samme mærke så jeg kan ikke rigtigt sammenligne hvad der sidder bedst osv.
Heldragten er en Probiker som jeg købte hos Louis.de i vinters - og den er klart mere tætsiddende end mit to-delte sæt, som dog har over 35.000 km på bagen i modsætning til heldragtens max 2000.
Mit to-delte sæt er Arlen Ness, og der er væsentligt mere beskyttelse på alle steder, plus hofter og lår / underarme / skinneben er polstrede, hvor Probikeren kun har knæ / albuer / pukkel og skuldre.
Jeg føler mig klart bedre sikret i Arlen Ness sættet, og det har også en masse lommer og andre fordele - men har så også kostet 6500 kroner mod Probikerens 199 euro hos Louis.
Jeg er af den mening at et to-delt sæt vil give klart mere komfort når man laver andet end at køre - og det ville derfor være mit valg.
Kører du ned til Louis og handler, så gør det i Hamburg. Der er 7 MC forretninger indenfor gå-afstand fra Louis Megastore'n, så der vil være god mulighed for at prøve lidt af hvert.
Jeg mener også KLART du skal sørge for at prøve et par dyrere sæt hjemmefra så du har noget at sammenligne med når du skal finde den pasform der passer dig bedst.
jan 2004
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 243
Min heldragt er den eneste jeg nogensinde har ejet, og den er formsyet. Ved ikke hvordan det er med en i std. størrelse, men kan hvertfald klart anbefale at få én der er lavet til dig! Den sidder som den skal, og generer overhovedet ikke.
Godt nok er min en Dainese, som er lidt dyere end Dragtdesigneren's, men indtil videre er der en del positive reaktioner på dem fra Dragtdesigneren. Dragterne derfra er heller ikke så slemt dyre syntes jeg!
Ved ikke om Dragtdesigneren kan levere specialsyede dragter i 2-delt, men det kan bl.a. Dainese.
- P. Bruun
maj 2007
Og om der er tale om mangel på moral og selvdeciplin ved jeg ikke før jeg får en dragt. Men tvivler dog.
Men jeg kan hører jeg skal til hamburg en dag. Det er vidst der jeg skal gøre mine kup tror jeg.
Og ja dragtdesigneren ser super cool ud. Har checket det ud. Kunne være rigtig fedt at få lavet en dragt der sidder fuldstændig som den skal. men omkring 7000 kr er en del på man sige i forhold til at købe en billigere dragt im der deutche, som sikkert er i samme kvalitet. Er jo trods alt fattig studerende
apr 2007
maj 2007
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Jeg har i alle mine MC-år altid kørt med 2-delt - men tog den altid på som en hel-dragt og har altid kørt med alt udstyr - hele tiden. Da jeg fik min første hel-dragt, forstod jeg pludselig hvorfor mange siger at det er mere behageligt at køre i hel-dragt - den sidder bedre.
Hel-dragten er helt klart mere sikker end en to-delt - en kuretur på ryggen (med benene først) skiller i de fleste tilfælde jakke og buks fra hinanden, når der er tale om to-delte.
Pukkel - giver ingen sikkerhed - kun aerodynamik. Den beskytter altså ikke imod piskesmæld, eller mindsker risikoen for brækket nakke/hals. Nogle af de forklaringer jeg har hørt om puklen. Den kan måske i sjældne tilfælde give en slagbeskyttelse imod et boldtræ.
En helt anden ting - læder er ikke bare læder - der findes et hav af kvaliteter til lige så mange forskellige priser. Mange billigere mærker bruger "Strukket" eller "Valset" læder - metoder til at få en læderhud til at fylde mere.
Syninger er heller ikke bare syninger. Trådens tykkelse, brudstyrke og materiale er vigtigt for slidstyrken. Antallet af syninger og hvorledes de ligger.
En endnu vigtigere ting er pasformen. En sikker dragt sidder tæt til kroppen og holder beskyttelsesskåle og slid/slag materiale så tæt som muligt til kroppens udsatte steder. En plan overflade er glattere end en bølget overflade. Fx. se blot på mange racerkørers rutsjeture og læg mærke til hvor lidt en plan og tætsiddende dragt tager skade.
En sidste ting er vedligeholdelsen: En nok så fin, tyk og bekostelig dragt kan uden vedligeholdelse (læs læderfedt) yde en dårligere beskyttelse end en tynd, billig men meget vedligeholdt dragt. Derfor jo bedre du passer på din læderdragt - desto bedre passer den på dig....
PS. Hel-dragt, hvis der er sikkerhed og du som jeg er ligeglad med at være pingvin på langelinie....
Sov godt
Mvh
Thomas E
apr 2006
Naturligvis spiller kvaliteten af lynlåsen i de 2-delte en væsentlig rolle. YKK leverer idag de sikreste og stærkeste.
apr 2007
maj 2007
apr 2006
Ulrik: Det er helt rigtigt - men hvis du ser hvordan mange kører MC i trafikken, skulle man da tro at mange aldrig har hørt om Internettet.....
Ligesom mange bilister ALDRIG nogensinde skulle have haft et førebevis.
Mange gange er det næsten en kamp om overlevelse derude i trafikken og desværre rigtig mange trafikkanter opfører sig som selvbestaltede politibetjente i yderbanen - og guds-nåde-og-trøst til dem, der forsøger at overhale dem.
Derfor - klæd dig på til kamp - du ved aldrig hvornår du får brug for din "karrosse"
Mvh
Thomas E
Hel- eller todelt dragt?