{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

Bøde for kørsel mellem kø på motorvej? {{forumTopicSubject}}

Har læst nogle tråde om det, men er der nogensinde nogen af jer der har fået en bøde for det, og hvad kostede det, synes sgu at der er mange der skriver forskellige ting ????

Skal de stoppe en i situationen når man gør det, for at give en bøde, eller kan man risikere at få en sendt hjem, hvis en i civil skulle have noteret sig nr. pladen???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde for kørsel mellem kø på motorvej?
  • #1   25. maj 2008 D skal stoppe dig, eller også skal de kontakte dig. Før må de ikke sende en bøde, med mindre de har fotodokumentation eller lign.

Og jeg mener det koster 500 kr og et klip.

• #2   25. maj 2008 Jeg læste at en skrev at man fik en bøde pr. "overhalet" bil, og så kan det jo blive en dyr affære hvis man f.eks kører forbi 20 - 30 biler...

Kunne være rart at vide hvad det helt præcis giver i bøde og klip, for jeg fik faktisk intet ud af de tråde der var herinde, kun en masse forskellige svar smiley

• #3   25. maj 2008 Jesper : Okay, jeg vidste faktisk ikke at de skal kontakte en... Så blev jeg det klogere smiley

Det er ikke fordi jeg konsekvent kører rundt og bryder loven, men det kunne være rart at vide hvad man gør i tilfælde af kø som er helt stillestående / kun går frem i ryk, eller hvad man MÅ gøre!!!

• #4   25. maj 2008 MR300 S : Tror jeg da lige at jeg vil kigge nærmere på smiley

Men kan du på stående fod huske om de skrev at det gav en samlet bøde, eller en bøde pr. bil man er kørt forbi, hvis du har læst artiklen i bike... ???

• #5   25. maj 2008 Hvad hvis man ikke kan holde sig i samme vognbane, mange danskere holder jo helt til venstre i deres vognbane i en kø, fordi man jo lige skal se hvad der sker længere fremme smiley

Derved vil man jo ofte køre på eller over linien....

• #6   25. maj 2008 Rene, Jeg mener at huske at en MC juridisk fylder som en bil, hvorfor der juridisk aldrig vil være plads.

• #7   25. maj 2008 Så vidt jeg har forstået på diverse regler, så er det eneste der forhindrer dig i at overhale ved kø kørsel er når du overhaler mellem bilerne .. For det er jo ikke forbudt at overhale en anden bil så længe man overholder fartgrænser mm, og er det fuldt optrukket midter linie skal man bare sørge for der er plads nok, så man ikke overskrider den .. Men problemet ligger vel ved, at man netop ikke må overhal indenom, altså imellem 2 biler, en på højre og en på venstre - og derfor faktisk kun kan lovligt overhale ved kø kørsel når man ligger i aller yderste spor, ved midter rabatten smiley

• #9   25. maj 2008 Ernst : He he, der gælder sikkert specielle regler for dem ;-D

• #10   25. maj 2008 Færdselslovens §21, stk. 1-3, §22, stk. 1 og §24, stk. 1 er alle i spil - og alle er såkaldte klipforseelser - så faktisk risikerer du at få 3 klip på en gang.

Det første fordi du overhaler højre om - det andet fordi du jo som oftest skifter mellem at køre på den ene og den anden side af midterstriberne, hvilket kaldes slalomkørsel - og det tredje for at overhale uden at der er forsvarlig plads når du overhaler venstre om.

• #11   25. maj 2008 hehe ja, bare fordi politiet må skal du ikke regne med de mener du må smiley ..

Men okay jesper, det lyder nu rigtigt nok - men det sku ikke let at finde ud af altid smiley

• #12   25. maj 2008 Gert (Horsens) J: Neeeeeej vi gør ikke. Vi holder altid i højre side, så mc'er kan trille forbi smiley

• #13   25. maj 2008 Jesper S : Okay, tak for info... Tro sgu bare jeg venter i en evt. kø så....!!

• #14   25. maj 2008 ja jeg kan godt høre, at jeg står i lidt af et dilemma, for min kørelære sage nemlig, at man godt må det, hvis bilerne holdt heldt stile, men begyndte de så at køre igen, så skulle man træke ind igen med det samme.

• #15   25. maj 2008 Mener også at min kørelærer sagde at man godt kunne gøre det hvis køen går helt i stå!!!
    Men folk siger jo noget andet kan jeg høre på det hele....

• #16   25. maj 2008 Ernst, Der er den forskel at MC betjentene skal kunne rykke ud til eventuelle opgaver hurtigst muligt, hvorfor det ikke er så smart at holde i en 5 km kø.

• #18   25. maj 2008 Når du overhaler på motorcykel, overhaler du som om du kørte i bil.
    Selvom der blot er en knallert du overhaler. Skift vognbane.
    Dette er de selvsagte ord fra min kørelærer.

Altså. Hvis du overhaler hvor der er mindre plads, er det en ulovlig overhaling.

Bøden er : Klip + ? <- Google.dk smiley

God fornøjelse.

Mvh
    Michael

• #19   25. maj 2008 Damn den diskussion har været der mnge gange, jeg har sågu talt med politiet, og fået forskellige svar. MEN får man bøden, prøv den i retten, for der er intet uforsvareligt i det, når bare de holder stille....

Jeg har endnu ikke mødt nogen der har fået bøde i den situation, jeg gør det næsten hver dag, og passerer ofte politibiler på den måde.
    Det gør det ikke lovligt, men vis mig gerne end der er blevet knallet på det, uden at han har kørt vildt.

Jesper

• #20   25. maj 2008 @ Jesper S
    Hmm... så vidt jeg husker er der vist ikke noget på motorvej der kaldes slaom kørsel.. mener faktisk det er helt lovlig, mener det kun er på landevej den regel gælder..

• #21   25. maj 2008 HIP HURRA for EU !!!! lavede lige en Googlesøgning på "overhaling+forbikørsel" og fandt dette: (link fjernet)

Hvis der er nogle, der kan læse alt det igennem uden at falde i søvn, så giver jeg en bajer smiley

• #22   25. maj 2008 ja hurra for EU, skriver noget totalt uforståeligt for det normale menneske, som de plejer.

Nu er jeg ny på mc, men er det kun mig der har problemer med min motor temp. når jeg holder i kø??.... for holder der gerne hvis loven siger det, problemet er bare at efter et stykke tid så er temp. faretruende tæt på det røde feldt. Så når det sker er jeg mere eller mindre tvunget til at kører på striben.
    Som bilist ser jeg intet problem i at dem der kan komme frem uden at genere andre gør det. jeg trækker også gerne til siden hvis det er muligt.

Godt emne og klogere blev jeg da også.

• #23   25. maj 2008 Gør det gerne når bilerne holder helt stille, men såsnart de begynder at køre den mindste smule smutter jeg ind på plads i rækken. Der er som regel ingen problemer når bare man triller stille og roligt.

Den første gang jeg gjorde det var lige efter jeg havde fået min første mc. Jeg holdt pænt i kø helt stille og så kommer der en politi-mc trillende mellem rækkerne med to andre mc'er efter sig. Så smuttede jeg ud bagefter og trillede efter. Og tænk engang - alle billister rykkede ind til siden! Jeg grinede hele vejen! smiley

• #24   25. maj 2008 Nu er jeg ikke noget færdsels geni.. Men hvis der på motorvejen er to vognbaner der bevæger sig med lav hastighed ca 15 - 20 km/t så er det vel at betragte som at overhale. Men hvis bilerne holder stille er det jo ikke en overhaling, men en forbikørsel.
    Hvis man køre på en hovedvej og en bil holder stille i vejkanten ( en bilist der er holdt ind for at tale i mobil) må man vel også køre forbi den hvis man kan gøre det uden at overskride Evt. fuldt optrukne linje..
    Er der ikke nogle af de betjente, som er her inde på Mcg som kan give et korrekt svar.. ?

• #25   26. maj 2008 @Ulrik

Så husker du desværre forkert - reglerne om hyppige vognbaneskift gælder skam også på motorvejen.

Kommentér på:
Bøde for kørsel mellem kø på motorvej?

Annonce