518 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Torben F
Torben F
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15

Forsikrings spørgsmpål på ER6F Forsikrings spørgsmpål på ER6F

Hej alle sammen,

har netop købt denne bike og skal afhente den tirsdag. Har været i kontakt med Danske Forsikring ang. forsikringen på den og har fået en fornuftig pris på 8k med kasko.

Nu ser jeg så til min rædsel i papirene at der står man skal have indbo for at tegne forsikringen, det er der ingen sælger der har nævnt over for mig som værende et krav. Og jeg købte netop cyklen fordi forsikringen var fornuftig.

Er der nogen der har tegnet gennem dem uden indbo? Og evt nogen tips til hovrdan det kan gøres?

Og til sidst, hvis det hele kokser nogen der kender andre steder hvor den kan kasko forsikres for under 10k? Selvrisiko må gerne løbe op til 15k, skal bare have dækket hvis den bliver stjålet smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikrings spørgsmpål på ER6F
  • #3   22. maj 2008 Ellers så koster en indbo vel 1100kr eller sådan.

• Torben F
    Torben F Tilmeldt:
    maj 2007

#4   22. maj 2008 Problemet er at jeg stadig bor hjemme og tvivler på min mor har interesse i at flytte sin indbo da det så vil rode i hendes forsikringer.

Mht. GF så er der vidst kun ansvars beregning inde på deres side så vidt jeg kan se. Kasko eller tyveri som minimum er et must pga prisen på selve cyklen

• #5   22. maj 2008 Som kunde i Danske Forsikring Har du nok også et par konti eller to hos Danske Bank - Skylder du penge til dem, tjener de jo fedt på dig i forvejen. Det kan med fordel bruges når du forhandler priser.
    (Nordea/Tryg har samme slags samarbejde, så måske de er på udkik efter en ny kunde)

Jeg flere gange basket Danske F. på plads mht. priser - De skal bare have forklaret hvordan markedsprisen er, så plejer de godt at forstå et vink....
    Det er en god ide at ringe til dem og gørre opmærksom på uoverenstemmelsen mellem det i har aftalt, og det der fremgår af dine papirer - Glem ikke at bede dem om et skrifteligt tilbud før du siger ja... Så hænger de nemmelig på aftalen.

God fornøjelse.

• Torben F
    Torben F Tilmeldt:
    maj 2007

#6   22. maj 2008 Problemet er at jeg har modtaget et skrifteligt tilbud er der står netop lige pludselig det med indbo. Men tager da klart lige en snak med dem imorgen når de åbner op igen, det var bare lidt af en ubehagelig overraskelse at få

• #7   22. maj 2008 Hvis de ikke kan tales ud af en ekstra forsikring, så kan det være de evt. vil stilles tilfredse med en ulykkes forsikring i stedet.

• #8   23. maj 2008 Når du nu alligevel er igang med at kigge forsikringer, så husk at tjekke din ulykkesforsikring. Mange gange skal man tegne en tillægsforsikring for mc-kørsel ellers får man kun halv erstatning hvis uheldet er ude.

Prøv evt. at kontakte Topdanmark - de tegner mcforsikringer uden at man skal have andre med.

Jeg er selv igang med at kigge mine forsikringer igennem og det er lidt af en jungle, men jeg er så lidt heldigere stillet, da jeg er over 30 og så vil de gerne forsikre til en fornuftig pris.

Og så kan du ellers glæde dig over en fed mc, den kører fantastisk.

Kommentér på:
Forsikrings spørgsmpål på ER6F

Annonce