724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Mc vil ikke køre starter rundt Mc vil ikke køre starter rundt

Hejsa
Jeg har en zx600f fra 97 der ikke vil kører starteren rundt
Batteriet er fuldt opladet (nyt)
Alle sikringer ser fine ud
Jeg har udskiftet starter relæet, men vil stadig ikke starte.(Ingen kliklyd)
Hvis jeg brokobler mellem terminalerne kører starteren rundt
Jeg havde håbet ved at skifte relæet, at det ville virke
Er der nogen der har været ude for samme problem der måske kan fortælle hvad årsagen kan være ?
Mvh Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc vil ikke køre starter rundt
  • #1   14. feb Åbn kontakterne på styret og spray med kontaktrens. Og gerne alle dine spadestik.

• #2   14. feb Inden du begynder at skifte komponenter ud, er du nødt til at fejlsøge.
    I det konkrete tilfælde, starter du med at måle om der kommer strøm til startrelæet, dels om der er strøm på den tykke ledning, som kommer oppe fra batteriet, hvis det er OK, måler du om der er strøm på den tynde ledning, som kommer oppe fra styret.
    Metoden med at kortslutte de to, viser at der er strøm på den tykke, så nu må du måle om der kommer strøm på den tynde, når du trykker på startknappen.
    Husk at “Dødemandsknappen” skal stå rigtigt, ellers vil den forhindre at du kan starte motoren. Hvis der ikke er strøm på den tynde ledning, må du have fat i et ledningsdiagram, og finde ud af hvordan strømmen kommer op til styret og ned til startrelæet. Et eller andet sted undervejs er der ingen eller dårlig forbindelse.
    Hvis der er strøm på den tynde ledning, nede ved startrelæet, tyder det på at det er selve relæet, som ikke virker. Men det har du jo skiftet, så det er næppe der du finder fejlen.

• Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
    #3   15. feb Selve relæet får strøm som det skal men kan se når jeg trykker på startknappen måler jeg ingen strøm så tænker måske det er der fejlen ligger i ledningen måske ved kontakten ?? så håber det bare er det

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #4   15. feb Rens og smør stikket der er fra ledningerne til startknappen, det er enten under tanken eller bag forlygten, hvis ikke det hjælper må du åbne konsollen og rense og smøre

• Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 61
    #5   26. feb Hej Henrik
    Jeg kender ikke modellen eller dens elektriske system.
    Andre har givet gode råd om relevante fejlkilder.
    Har den en sensor på sidestøttebenet, som er koblet op med starterkredsløbet - så er det måske også en fejlkilde.
    vh Poul

• Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 166
    #6   28. feb Hvis du måler at starterrelæet får strøm over spolen som det skal når du trykker start knappen. S
    Så lyder det som et dårligt starter relæ...

Jeg mener, hvis du måler det får spænding ud og det ikke trækker. Så virker det ikke.
    Hvis det er dårlig forbindelse eller startknap vil du nok ikke måle spænding over spolen eller er der stort fald i spændingen.

BTW. En brokobling er 4 dioder sammensat for at lave vekselspænding til jævnspænding. smiley

Kommentér på:
Mc vil ikke køre starter rundt

Annonce