724 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Mc vil ikke køre starter rundt Mc vil ikke køre starter rundt
Hejsa
Jeg har en zx600f fra 97 der ikke vil kører starteren rundt
Batteriet er fuldt opladet (nyt)
Alle sikringer ser fine ud
Jeg har udskiftet starter relæet, men vil stadig ikke starte.(Ingen kliklyd)
Hvis jeg brokobler mellem terminalerne kører starteren rundt
Jeg havde håbet ved at skifte relæet, at det ville virke
Er der nogen der har været ude for samme problem der måske kan fortælle hvad årsagen kan være ?
Mvh Henrik
1 synes godt om
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Emner: 6 Svar: 173
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 451
I det konkrete tilfælde, starter du med at måle om der kommer strøm til startrelæet, dels om der er strøm på den tykke ledning, som kommer oppe fra batteriet, hvis det er OK, måler du om der er strøm på den tynde ledning, som kommer oppe fra styret.
Metoden med at kortslutte de to, viser at der er strøm på den tykke, så nu må du måle om der kommer strøm på den tynde, når du trykker på startknappen.
Husk at “Dødemandsknappen” skal stå rigtigt, ellers vil den forhindre at du kan starte motoren. Hvis der ikke er strøm på den tynde ledning, må du have fat i et ledningsdiagram, og finde ud af hvordan strømmen kommer op til styret og ned til startrelæet. Et eller andet sted undervejs er der ingen eller dårlig forbindelse.
Hvis der er strøm på den tynde ledning, nede ved startrelæet, tyder det på at det er selve relæet, som ikke virker. Men det har du jo skiftet, så det er næppe der du finder fejlen.
feb 2025
Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 1
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
jan 2023
Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 61
Jeg kender ikke modellen eller dens elektriske system.
Andre har givet gode råd om relevante fejlkilder.
Har den en sensor på sidestøttebenet, som er koblet op med starterkredsløbet - så er det måske også en fejlkilde.
vh Poul
sep 2021
Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 166
Så lyder det som et dårligt starter relæ...
Jeg mener, hvis du måler det får spænding ud og det ikke trækker. Så virker det ikke.
Hvis det er dårlig forbindelse eller startknap vil du nok ikke måle spænding over spolen eller er der stort fald i spændingen.
BTW. En brokobling er 4 dioder sammensat for at lave vekselspænding til jævnspænding.
Mc vil ikke køre starter rundt