GSX-R 250 eller RS 125? {{forumTopicSubject}}
hey
jeg skal have mig min første MC inden så længe...
Jeg bliver snart 21 så den skal ikke have droslingskit...
men jeg har tænkt på at købe enten en Gsxr 250 eller en Aprilia Rs 125 Den skal være så billig så muligt da jeg ikke vil låse mig selv økonomisk, og desuden for at få noget kørsels erfaring inden jeg begiver mig ud på de store
Men når man snakker et prisleje på ca. 25.000 kroner... Hvilken havde i så taget? For en RS i det prisleje har typisk kørt 6-8000 km hvor en gixxer har kørt meget mere... men skal jeg være ligeglad med det eller hvad?
og hvad med service ved en forhandler? hvilken er billigst?
OG ja jeg ved godt en RS ikke er super cool, men det skal være billigt det første år...og jeg vil hellere købe en billig maskine nu, og så spare op til en stor til næste år
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 419
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 287
Det er bedere at starte på noget der er lidt for stort...
Øster EXmc
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 145 Svar: 443
Carsten T jeg er ikke til offroad men det var da lidt noget underligt noget og sige...altså at jeg ligger mig ned?
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 145 Svar: 443
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 419
Jeg købte en gammel, velholdt og flot, XT 250 - den har ikke mange heste, men hold op hvor havde jeg meget sjov på den min første sæson.
Derefter importerede jeg en - tadaaaah. GSXR 250 fra Tokyo. Så jeg forstår gost hvorfor du gerne vil have en sådan. Den er topfed - selv idag.
Men regn med du smider cyklen.... det er bedre at lære grænser at kende på en lille, billig og forholdsvis simpel cykel, fremfor at investere en del penge i en ny lækker racercykel, som man enten ikke tør udfordre og søge grænser på (og dermed også en gang i mellem gå over disse med skade til følge) eller smadre de første gange man ligger den ned. Der er altså en lille sanhed i at man ikke er rigtig MCist før man har været nede og ligge... Det har ikke noget at gøre med noget macho mubo jumbo eller et spørgsmål om hvor "ornlig syg" man tør være.... det er et spørgsmål om du skal ud og lære at køre MC og dermed også agt lære hvor grænserne er og hvad der sker når det overskrides.
okt 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Emner: 21 Svar: 104
der er da mere mc i en gs500 end feks gsxr 250. startede selv på en gsxr 250. hvis du har en bagpå blir du sku træt af når brian kommer i sin golf og overhaler dig. har prøvet en gs500 ny model. den kørte skam fint. ps du blir træt af at køre med godt 8 omdrejninger i 6gear ved 90kmt på en gsxr 250. god jagt på mc,mvh morten
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Vil dog snuppe en VTZ250. Den har også 42-45hk (alt efter årgang), vandkølet V2 motor med fed lyd. Og så tager den en GS500 i optræk :o)
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 722
xj 600 evt: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54958712
Find selv flere. Har du prøvet dba og så tage en søgning på cykler mellem 20-25k kr evt min 400ccm?
Kom lige til at tænke på har du afsat penge til tøj så de 25k kun er til MC eller skal du også have tøj for de penge.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Flere hk og mere moment gør det bare sjovere. Køreegenskaberne og affjedringen er ikke sportshård eller superpræcis, men til gengæld er de ret så tilgivende og en nybegynder kommer næppe alligevel til udnytte egenskaber fuldt ud.
Du kunne jo kigge efter en ældre GS500 med fuldkåbe, så er der da lidt race over udseendet:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55097708
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54781837
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Påstår man andet, har man vidst aldrig prøvet at give en 125 2-takter kniven på en solskinsdag med masser af snoede veje foran sig...
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 579
De har alle sammen deres fordele og ulemper og jeg synes egentlig overordnet de alle sammen tæller lige meget i min bog.
RS125 - efter min mening den der ser bedst ud. Super hurtig i svingene.
Ulemper: skal have skiftet stempelringe (eller er det stempler) efter kun 8000 km fordi den skal have så mange omdrejninger. og så lyder den som en knallert. Bliver formeentlig for dyr for dig i vedligeholdelse.
GSXR 250 - Har racer look, kører forholdsvis godt. Er rimelig pålidelig. og så synes jeg det er den der lyder bedst efter min mening.
http://youtube.com/watch?v=XfdvmLFlOkw her er et link til min kammerat der racer rundt.
Ulemper: stadig lidt tøsecykel over den. er lidt umoderne i udseendet (du kan jo bare sige den er nostalgisk til dine venner). Skal ligesom RS'eren have en del omdrejninger før der sker noget.
GS500 - det mest solide design jeg nogensinde har hørt om. kan nemt fixes. Trækker fra bunden af omdrejningerne. Er super billig at købe og køre på fordi der er så mange af dem. Kan nemt tilfredstille dine basale behov.
Ulemper: Er ikke så racer agtig (trods det at den er lige så hurtig som de andre ligeud). Mindre god i svingene i forhold til de andre. dog vil den være en stor nok mundfuld for en nybgynder i noget tid.
Det er bedre at starte på noget der er for småt en for stort! Du bliver bedre til at køre ved at starte med en mindre frem for en stor.
GSX-R 250 eller RS 125?