{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Ny potte, indstilling af mc?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har bestilt en ny potte, en slip on fra BOS... På deres hjemmeside skriver de at det ikke er nødvendig at justere eller indstille mc'en efter den er sat på, da deres udstødninger er testet til de forskellige mærker og modeller's indstillinger.... Kan man regne med at det holder, eller vil i sige at en mc altid skal justeres/indstilles når man får sat ny på????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny potte, indstilling af mc??
  • #1   18. maj 2008 Prøv da bare at skifte den - hvis den ikke køre ordentligt kan du jo mærke det og så justere.

• #3   18. maj 2008 Okay smiley

Jeg håber at jeg får den hjem inden den 27. da skal jeg nemlig have den til 1000 km service, og så kan mekanikeren få lov til at sætte den på der, og bedømme om den skal indstilles eller ej smiley

Tak for svar.

• #4   18. maj 2008 Smid den på og prøv.. Hivs maskinen ikke går så rent som før, skal den justeres..

Jeg kører selv med en BOS potte på min. Jeg har ikke fået min justeret, men har dog planlagt at få det gjort for at sikre mig, at den går helt rent..

• #5   18. maj 2008 Det er jo en moderne maskine du har der, så med alle de sensorer og diverse sådan en har burde motorstyringen kompensere....

• #6   18. maj 2008 Cyklerne justerer IKKE sig selv. Dem der har bildt jer det ind skulle ha slag.

• #7   18. maj 2008 Ændringer foretaget på udstødnings og indsugningssiden,- vil stort set altid åbne mere op, og give mere "gennemtræk" og derfor få den til at køre mere magert.

Så skal der dyses om ,skal der som hovedregel altid dyses op i forhold til fabriksindstillingerne.

K&N luftfiltre og mere åbne potter kræver normalt lidt større dyser,- som regel 2 numre større,- men skal det med sikkerhed konstateres, så skal den på rullefelt.

Det er ikke altid det er nødvendig at dyse om, men bare at smide potterne på og håbe på at alt er ok,- kan i værste fald blive en dyr affære,- med hul brændt i stempeltoppene.

• #8   18. maj 2008 Michael: Her er tale om en MC med indsprøjtning, den skifter man ikke dyse på.

ECU kmpenserer noget, og MC'en går sikkert også fint uden en omprogramering. Du mister måske nogle hk, men ikke sikkert du mærker det. Hvis du er tilfreds med det den kan, så spar dine penge. Ellers så smid en PC3 på den og få den kørt ind. Så får du en smule flere kræfter (primært i mellemområdet) samt hurtigere gasrespons.

Kommentér på:
Ny potte, indstilling af mc??

Annonce