{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Hoeg
Hoeg
Online Tilmeldt:
6. apr 2024
Følgere: 6 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 8

Lyd som en Bonneville, alternativer ? {{forumTopicSubject}}

Søger en mc til ren hygge, klassisk / oldschool en lyd i stil med denne :

https://www.youtube.com/watch?v=0MkgZWwi01s

Prisleje op til Max 50.000kr, findes der nogle alternativer til denne nyere Bonneville , da mc budget ikke rækker så langt. Gerne noget jeg ikke skal stå på hovedet i da evnerne kun rækker til olieskift og småting. Har i et bud på andre maskiner med nogenlunde samme lyd, eller er det en helt speciel “Bonneville” lyd ? Måske du eller din nabo lige har noget til at stå ?

Pft. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd som en Bonneville, alternativer ?
  • #2   30. dec 2024 kig på en xs yamaha 650 der er i fin stand , du kan evt søge på youtube efter yamaha xs 650 sound

  • #3   30. dec 2024 https://youtu.be/q9UJaqR23pQ lyder da fin sådan en

  • #5   30. dec 2024 GYS - jeg har engang prøvet en XS1100. Tung som bare fanden, mest elendige bremser jeg har prøvet nogensiden.
    Stellet vrider sig osv.
    Så i min verden skal man virkelig ville det.
    Ellers en cykel fra midt 90'erne og op - der begynder de at køre langt bedre de fleste af dem.


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 4
    #6   30. dec 2024 Jeg mener Triumph skiftede fra 360 grader krumtap til 270 grader i midt-2010'erne. Er i tvivl om præcis hvilket år, men det kan nogle Triumph-fans nok svare på smiley Jeg synes den i videoen lyder som en 270 graders twin, men det kan godt snyde og jeg er ikke altid den bedste til at spotte forskellen smiley

    Hvis det er en 270 grader så har du mange muligheder, da det er et populært valg blandt nyere motorcykler. En MT-07 kunne være en oplagt mulighed, og dem er der en del af på markedet, så de skulle kunne fås til en fornuftig pris - eller dens bror XSR700 som er den samme cykel i et mere klassisk look. Hvis det er en 360 skal du nok længere tilbage i tiden, som f.eks. den foreslåede XS650 eller en af de ældre Triumph.

    Uanset hvad så skal der en åben potte på for at lyden er så dyb som i videoen smiley Du kan jo starte med at tage ud til en forhandler der har en MT-07 og lytte til om den har den lyd du søger. Videoer er en ting og kan snyde - du får kun den fulde fornemmelse ved at høre motoren i virkeligheden smiley


  • Hoeg
    Hoeg Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 6 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   30. dec 2024 En XS650 lyder super godt, tak for tippet ! Eneste bekymring er bare mht. alderen. Ved ikke hvor meget vedligehold osv. og skal jeg betale mekaniker hver gang, bliver det hurtigt en dyr affære. Fedt med jeres indspark smiley jeg har ikke forstand på alt det med krumtap osv. jeg går bare efter lyden smiley er klar over at der skal åbne potter på, det er ok - jeg bor ikke i byen med naboer smiley MT-07 er jo super mht. moderne teknik = mindre problemer, jeg kan bare godt lide et klassisk udseende, med lidt let ombygning så det ser knap så “gammelmands” ud - selvom jeg efterhånden snart går under den kategori smiley

    Fra midt 90`erne bliver der anbefalet, jeg har set nogle triumph Thunderbird 900 fra deromkring, de har jo så kørt en del , men det er en 3 cyl. - har de stadig lidt den samme snært som bonneville mht lyden ? De ser også fine ud med en let ombygning, og ser lidt fysisk større ud, hvilket jeg godt kan li’ smiley

    Jeg har også set Moto guzzi v7 Stone , her får man en nyere maskine til de samme penge, den ser bare lidt mindre ud, og ved ikke med holdbarhed og lyden ?


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 4
    #8   30. dec 2024 En række-3 lyder markant anderledes end en twin. Ikke værre eller bedre men bare federe på en anden måde smiley Du kan sikkert finde Thunderbird 900 videoer på YT også og sammenligne.

    Moto Guzzi V7 har en V-twin og har muligvis også den lyd du kan lide. Om de er pålidelige kan jeg ikke svare på.


  • #9   30. dec 2024 den blå xs 650 der er på 123 mc til 52 tusind skulle være fuldstændig renoveret tror det er en rimelig simpel maskine og skrue på men så er det jo noget nyere du skal have der får du ikke den fede lyd på , mener også også kawaski har lavet en der hedder w 800 også en 2 cyl twin den model er lidt nyere mener ca 2012 og frem

  • #10   30. dec 2024 #5: Der er ingen sammenligning imellem XS1100 og XS650

    Til dit budget kan du godt få en XS650 der er renoveret og uden større problemer.
    Af og til dukker der en Kawasaki W650 og til ca 50.000kr men der er langt imellem dem


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.406
    #11   30. dec 2024 Kawasaki ER 6 det er en twin, så er det bare et spørgsmål om at finde de rigtige udstødninger, noget 2i2 med et mellemrør

  • #12   31. dec 2024 Kan du finde 8.000kr mere i budgettet, så står der en boneville til salg på Facebook marketplace.

    profilbillede
  • #13   31. dec 2024 Den I videoen er enten en 270 eller 360 grader. Rigtig mange parallel twin er 270 grader nu. Den eneste 360 jeg kan komme på er bennelli leoncino. Dem kan man købe for småpenge for en meget ny maskine, det er dog kineser, men de skulle køre aldeles fint og sikkert også rimelig kvalitet.

  • Hoeg
    Hoeg Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 6 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   31. dec 2024 #12 den bonneville ser fin ud , den skal lige undersøges - tak smiley hvad betyder det om det er 270 eller 360 grader i forhold til lyden? Er 360 mere rå og dyb “ ala Harley” eller er det små marginaler ?

  • #15   31. dec 2024 #13: det er en 360 graders

    #14: Det er hvor mange grader krumtappen skal roterer før næste tænding. På en 360 skal motoren roterer en fuld omgang imellem tænding af første cylinder og anden cylinder. Det betyder at stemplerne bevæger sig op og ned parallelt. De er i top og bund på samme tid. Det er den motor man på dansk kalder en parallel twin.
    På en 180 graders række to motor, skal motoren kun roterer 180 grader imellem tænding af cylinder et og to. Her er det ene stempel i bund imens det andet er i top. Det skulle give en bedre afbalancering af motorens bevægelser sammenlignet med en parallel twin.
    Med en 270 graders række to motor, skal krumtappen roterer 3/4 omgang imellem tænding. Det giver lyd og karakter som en 90 graders V2 motor.

    Og så er der lige benævnelsen. Efter dansk motorlære er det kun en 360 graders to cylindres rækkemotor, hvor altså stemplerne er i bund og top på samme tid, som med rette omtales som en parallel twin.
    Men når man på engelsk taler om en parallel twin, så betyder det oversat til dansk, en 2 cylindrer rækkemotor. Fordi den der oversætter engelske datablade ikke har forstand på motorlære, er det tit bare blevet kaldt en parallel twin på dansk, uanset krumtappens udforming.


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 4
    #17   31. dec 2024 Du kan prøve at lytte til videoen her for at få en fornemmelse af forskellen https://youtube.com/shorts/Z0nOyi7AQgE?si=9ZD8fH1Tlopyzuoy. Du skal ikke lægge så meget i dybden eller "råheden" af lyden, da cyklernes kubik og udstødning har meget effekt på det. Det er mere rytmen du skal lytte til

  • Hoeg
    Hoeg Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 6 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #18   31. dec 2024 #15 Jesper, kæmpe tak for din gode og uddybende forklaring. Det giver mening , fedt smiley

    #17 tak Daniel, rigtig god video - det lyder som jeg skal gå efter en 360. Men igen, de ligger lidt tæt og som du skriver; hvilken udstødning er monteret osv.

    Jeg var lige inde og se på den bonneville Jesper linker til, den har kun kørt 25.000 men ser også lidt mat og irret ud, kan være det bare er billederne. MEN , da jeg var på Facebook faldt jeg over en Royal enfield interceptor 650;fra 2019 med 10.000 km, til 59.000kr. - det er jo også en 2 cylinderet i klassisk stil. Hvordan er det med dem, er det Kina kvalitet eller er de ok? Fysisk ser den ud til at være på størrelse med en bonneville men har ikke set dem side om side. Spørgsmålet er så om en bonneville fra 2002 er bedre kvalitet end en næsten ny Royal enfield ? Er det en knallert sammenlignet ?. Nogen der har sådan en og nogle erfaringer ?

    Og igen TUSIND TAK for jeres tid, det er bare fedt I øser ud af jeres viden smiley smiley


  • #19   31. dec 2024 Knofedt kan gøre meget.
    Royal Enfield er bygget i Indien, og de nye 650’ere har fået god ros. Så den er også et godt bud.


  • #20   1. jan Tag et lyt på en leoncino. Den har også fået meget ros, og du kan, hvis der er nogen til salg, få en cykel fra 2020 til under dit budget. Royal Enfield er absolut også fine cykler efter hvad jeg har set og hørt smiley

  • #21   1. jan Benelli har ingen forhandlere herhjemme, så service og reservedele kan blive et problem.

  • #22   1. jan Royal Enfield 650 er rigtigt fine motorcykler. Konstrueret hos Royal Enfields nyere udviklingscenter i England og bygget i Indien.
    MEN de kører 270 graders krumtap, således at lyden er som en V2 90grader.
    I øvrigt ligger Royal Enfield importøren i Sæby, så du har vel ikke ret langt til at besøge dem.....


  • Hoeg
    Hoeg Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 6 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #23   1. jan Godt nytår smiley

    Tak for jeres tid og svar. Jeg tror jeg må ud og se på Royal Enfield, og så må jeg sammenligne med en ældre Bonneville til samme pris. Benelli ser fin ud, Kina er jo alligevel umulig at komme uden om ( og jeg så også lige nogle cf Moto maskiner der ser lækre ud og tænker der kommer mange flere mærker med tiden ) men jeg vil have en maskine jeg altid kan få stumper til. Også hvis man vil bygge lidt om, her tænker jeg triumph af naturlige årsager har et langt større udvalg ( udbud efterspørgsel ) men mon ikke også Royal Enfield også har lidt, selvom de er nyere…

    Jeg må ud og kigge smiley



  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 56
    #24   1. jan Hej Hoeg
    Herligt med alle de gode kommentarer. Undrer mig over, at ingen nævner hvordan de gamle Moto Guzzier og BMW fra 70' -80'erne kan komme til at lyde uden direkte at larme.
    I 70'erne monterede flere tyske BMW ejere lydpotter fra "Hoske". Og mange Guzzi-kørere har brugt Lafranconi lydpotter. I princippet bør en BMW lyde som en Bonneville, idet stemplerne følges ad. Forskellen til twinmotoren, at cylindrene ligger nærmest vandret. Guzzi'er har deres egen takt, fordi cylindrene står i V-stilling.
    Lyt med på disse eksempler
    https://www.youtube.com/shorts/nSsFCpg_PEo og https://www.youtube.com/watch?v=ZGLgA3YMEbI
    Disse to fabrikater åbner nye valgmuligheder for dig - også inden for dit budget.
    God fornøjelse - vi høres ved derude.
    Poul


  • Hoeg
    Hoeg Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 6 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #25   1. jan #24 ja så var der mere at tænke over, den guzzi lyder jo fantastisk smiley hmmm… den må også undersøges. Havde faktisk set en V7 Stone , kan godt lide de store cylindre der stikker lidt ud. Der er vist lidt mere der skal googles smiley tak for tippet Poul smiley

  • Hoeg
    Hoeg Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 6 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #26   2. jan Og mht BMW, der har jeg også set nogle rigtig fede ombygget til scramblere ( kender ikke lige de forskellige modeller ) Men det er typisk også cykler fra 70-80’erne og så er vi jo tilbage til det med at skulle skrue i dem / meget vedligehold. Medmindre man var heldig at finde en som var renoveret af en ÆRLIG sælger hvor alt bare var i orden. Man må jo tage deres ord for det , og specielt når man ikke er motor kyndig. Men var jeg heldig at finde en som var helt iorden kunne det også klart være en mulighed smiley

  • #27   2. jan En BMW er en Guzzi med hængepatter....

  • #28   2. jan Mig undrer det at lyden betyder så meget. Køreegenskaber og udseende er i min verden langt vigtigere. smiley

  • Hoeg
    Hoeg Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 6 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #29   2. jan #28 tja, for mig er lyden rigtig vigtig, det er det jeg forbinder med en motorcykel. Men ja, det skal selvfølgelig også være en model man kan lide at kigge på og køre på, det er klart. Jeg har haft både gsxr og adventure, det kan bestemt også noget, er bare kommet frem til at jeg ikke får det brugt og vil derfor bare have en billig maskine der , i mine ører, lyder godt,. kun til en varm sommerdag ud og få en is og tilbage. Men der er jo mange modeller at vælge imellem og vil også gerne have en der er i orden men det er altid et sats når man ikke kender folk. Fordelene ved de “gamle” maskiner er jo veteran status = billig at eje. Men ja, alt handler om kompromis når man ikke vil betale det vilde, sådan er det jo smiley

  • per N
    per N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 84
    #30   2. jan det nærmeste du kommer bonnewille lyden er yamaha xs 650 og også af udsende og de er meget stabile har haft flere af dem i min over 50år som mc kører denn sidste var en 1983 heterrege special med de fede dobbelteger crom fælge og bonnewille potter som lyder fantastisk uden at larme vildt, se den på min profil billede god jagt

  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 136
    #31   2. jan Honda VT 800 Shadow.
    Har haft en i en del år. Den kører og kører.
    Årlig olieskift, det er det…!
    Men, Max højde 178 cm…!


  • Hoeg
    Hoeg Online Tilmeldt:
    apr 2024

    Følgere: 6 Annoncer: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #32   2 timer siden Godt nok en helt anden stil men det er jo altid svært når man sætter en beløbsgrænse, “hvis du liiige giver lidt mere….” . Ikke så gammel , moderne teknik osv. det er også en 2 cyl ? Og kan jo nok findes billigere ved privat handel da denne er ved forhandler.

    profilbillede
Kommentér på:
Lyd som en Bonneville, alternativer ?

Annonce