{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Læder vs. tekstiljakke? {{forumTopicSubject}}

Halløj alle sammen:)

Jeg skal til at købe mig en motorcykeljakke, men virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge. Ved ikke om det skal være læder eller en tekstil.
Jeg har selv kigget på denne tekstil jakke fra louis:
http://www.louis.de/_1085b6571d3d5339df94817ea5c8a19608/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=110&wgr=870&list_total=6&anzeige=2&page=0&artnr_gr=205299
og denne tekstil/læder fra en engelsk shop:
http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/237/23959

Til hverdag kører jeg 2 ture af 40 min, hvor de 10 min er på motorvej og resten er bykørsel.
Jeg skriver primært her pga jeg diskuterer ret hefitigt med min mor om hvad jeg skal købe, da hun mener at det eneste rigtige er læder!
Er en tekstiljakke ikke ganske udemærket og kan holde nogenlunde til det samme som en læder? Ved godt der er nogle pisse dyre, der er meget bedre end andre, men her snakker vi omkring en 1000-1500 kroners klassen.
Hvis der er andre, der har nogle gode forslag til en fed jakke, gerne lidt sporty som dem jeg har fundet og som ikke koster en krig, så sig gerne til og giv nogle links:)

På forhånd tak!

Mvh Nichlas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læder vs. tekstiljakke?
  • #1   17. maj 2008 Som allround jakke ville jeg vælge en tekstil jakke/buks der er mulighed for at få noget der er vandtæt hvilket er rigtig rart.... meeen til dage med godt vejr er der ikke noget som læder til at holde stilen smiley

Kim.

• #2   17. maj 2008 Har tekstil.. og om man kører i -2 grader eller +25 spiller ingen rolle, foret kan tages ud hvis det er for varmt.. og vandet bliver også ude.. muligt det ikke ser så smart ud.. men jeg vil nu personligt hellere ha noget som virker til mit behov og hvor man ikke skal vare bange for regn.. smiley

• #3   17. maj 2008 Noget af det dyreste tekstil (6,5K) efter et styrt på ca 70km/t .... tror din mor har 113% ret.

(link fjernet)

Du må da godt købe resterne for en tusse ... ;0)

• #4   17. maj 2008 Jamen synes da også klart en tekstil er bedre sådan allround, men er de ikke nogenlunde lige sikre hvis uheldet endelig er ude?
    Nogle der ellers har et godt forslag til en jakke der ikke koster kassen?

• #5   17. maj 2008 Læder er mere slidstærkt, ingen tvivl om det. Men omvendt er textil mere behageligt, og man bliver mindre påvirket af vejret.
    Rammer man en kold regnbyge i lædertøjet, bliver man kold og fryser, det går ud over koncentrationen og så er man glad for læderets slidstyrke.

• #6   17. maj 2008 Skal du kunne klare regn også så køb tekstil. Det er røv at køre i regn med læder.

Uanset hvad man sikkerhedsmæssigt synes, er der i hvert fald forskel på, hvordan det føles at have en læderjakke og en tekstiljakke på. Læder sidder bare bedre smiley

• #7   17. maj 2008 Nu skal man lige huske at man til lædertøjet kan få et fixt stramt siddene overtræk så man lige pludselig er regntæt smiley - jeg kommer aldrig til at køre i textil igen....

• #9   17. maj 2008 Jeg siger mange tak for alle svarene!
    Jamen jeg er da blevet enig med mig selv om nu at jeg skal have en læderjakke.
    Har kigget lidt på det vanucci fra louis, men synes desværre det er lidt for dyrt for mig. Jeg vil max op i 1500 kroner for en jakke, da jeg er fattig studerende:(
    Vil helst have en simpel jakke der er primært sort og måske en smule hvid også, da den skal passe til min mc og også til en fremtidig.

• #10   17. maj 2008 Ralf J, Jeg tvivler på at en vindjakke kan holde mig tør ved 3 timers kørsel i tunge regnbyger hvilket mit Dainese tekstilsæt i hvert fald kan.

• #11   17. maj 2008 Jeg synes at de her er fede nok og til at betale.. Ville da selv overveje sådan en ved skift..

http://stores.ebay.de/dealersbuyitcom

• #12   17. maj 2008 Smut en tur o Hein Gericke - de har mange fede læderjakker/bukser i deres eget mærke og det er til at komme til for penge.. God jagt!!

• #13   17. maj 2008 Hej Nichlas I

Ja, der findes mange gode svar, og her er et mere.

Hvad smager bedst: Øl eller vin, cola eller appelsinvand osv.

Det er et spørgsmål om behov samt smag og behag.

Ser man KUN på sikkerhed, viser mange tests at læder giver den bedste beskyttelse. Derfor bruges der kun læder inden for mc-sport med høje hastigheder.

Snakker vi komfort begynder uenigheden nok at spire frem.

Skal det være ”praktisk” er tekstil måske nok at foretrække, derfor bruges der nu udelukkende tekstil af politiets mc-betjente.

Jeg har selv brugt lidt af hvert gennem årene, men bruger nu altid buks i læder (synes det er det mest behagelige – huden kan ånde gennem skindet, når det er varmt).

Tekstiljakke om vinteren/når det er koldt og læderjakke ved mere behagelige temperaturer.

Synes også at læder giver mindre vindmodstand/larm/blafren.

• #14   17. maj 2008 Kig dig lidt om på www.fc-moto.de, de har mange muligheder også i den prisklasse.

• #15   17. maj 2008 Læder 100% Og jo mere du bruger jo lækre bliver den. Læder ældes med ynde (Patina). Men en tekstil jakke bliver bare mere og mere sjasket og kedelig at se på.
    Og hvis tekstil var så stærkt, ja så brugte racer kørerne det jo nok.

Din kære mor har ret. Så bed hende venligst om et tilskud.

• #16   17. maj 2008 Brugt lædertøj kan også være en mulighed, både jakker og bukser kan man få til en ret god pris, uden at det er grimt og slidt.. (Tjek markedet eller DBA)

Mvh. Mathias

• #17   17. maj 2008 Det var også hvad jeg fik ud af første del af dit indlæg, men så satte du lighedstegn mellem læder+vindjakke og så textil-tøj. Den sammenligning synes jeg ikke holder vand - apropos smiley

Resten kan jeg kun være enig i.

• #18   17. maj 2008 Ralf J: Nu bruger "profferne" også læder fordi der er en del mindre vindmodstand i det.

• #19   17. maj 2008 Har også tænkt brugt, da jeg stort set køber alt andet brugt, men vil sku gerne have sådan noget her tøj fra nyt. Har fundet det her sæt på louis som jeg synes ser ret fedt ud:
    http://www.louis.de/_30e9e749f941fe92644cf5f62b915e1fa1/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=100&wgr=780&list_total=7&anzeige=0&artnr_gr=208007
    Koster kun 200 euro og kan sku også ret godt lide designet. Ville det ikke være et fint køb?

• #20   17. maj 2008 Man kan også gå på kompromis smiley

(link fjernet)

• #21   17. maj 2008 Når der pendles på mc, er textiltøj det mest praktiske. Jeg kører ikke i andet og jeg er aldrig blevet våd indenunder tøjet. Og så er textil også praktisk idet man kan ha' sit daglige tøj på under dragten. Så det afhænger meget af hvad man skal bruge cyklen til.

• #22   17. maj 2008 Her lige købt et sæt læder fra FRANK THOMAS....det er super godt...
    kørte med textil sidste år, som også var okay. men pas formen er bare bedre i et lædersæt!!

• #23   17. maj 2008 Jeg har altid kørt i textil og været glad for det.
    Mere vandtæt end man regner med, komfortabelt både når det er varmt og koldt.
    Jeg har dog aldrig afprøvet slidstyrken mod asfalten...
    Læder ser lige lidt bedre ud og slidstyrken er altså bare bedre.
    Når du vælger tøj så kig efter hvilken beskyttelse der er i, hård ce godkendt beskyttelse er at foretrække.
    Husk du er bedre sikret i et kedeligt textilsæt og støvler end blot en læderjakke og dine jeans......

• #24   17. maj 2008 Som det blir nævnt find et brugt lædersæt, og eventuelt et brugt textil sæt, så får du fornemmelse for hvad der passer dig.

alt for mange laver en fejl invistering på det første tøj de køber, bare kig i brugt markederne

Personligt er jeg til læder

• #25   17. maj 2008 PS fuck udseendet bare det passer og beskytter, det er kedeligt at være den sejeste udseende hvis tøjet er noget lort

• #26   17. maj 2008 MR300: På de punkter de to ting er sammenlignet her, er der ingen test der er uenig i. Der er ingen der har sagt at sikkerheden er den samme (som er det der testes for).
    Men udvidder man en sådan test til også at indeholde det praktiske, såsom hverdagstøj indenunder samt vandtæthed, så vinder textil.

Kommentér på:
Læder vs. tekstiljakke?

Annonce