{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Hvad vil være den rigtige næste cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg overvejer lidt en supermotard som den næste cykel. Den skal bruges som hverdags transport, og en del motorvejskørsel for uden en masse landevejskørsel. Nu er det så jeg har fået at vide at jeg skal kigge efter KTMs LC4. Nu har jeg så undersøgt markedet og kan se at de cykler der er inden for mit budget er fra omkring år 00. og de har gået fra 8000 til 20000 km. Men da det jo er en enstamper så er der jo en del slid på motoren i forhold til andre.

Der ud over har jeg kigget på en Ducati Monster 750 fra 99-02, den vil jeg tro er noget mere stabil da det jo er en V2er altså knap så mange vibrationer som KTMen, dem jeg har kigget på har gået en 25000km.

Det der er vigtigt for mig er at cyklen skal kunne benyttes til at køre fra roskilde til KBH og fra KBH til gundsø, og fra gundsø til roskilde. altså en cykel jeg skal kunne køre en 60-70 km på om dagen, hvor der både er en del motorvejskørsel og landevejskørsel.
Jeg ligger ikke så meget vægt på topfart, men den skal dog kunne følge godt med på motorvejen. Det der er vigtigt for mig er en cykel jeg kan smide rundt med som det passer mig, men som samtidig ikke skal have skiftet olie hver weekend.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil være den rigtige næste cykel?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #1   14. maj 2008 Hvad er dit budget?

• #2   14. maj 2008 det ligger på en 60-70k, monsteren planlægger jeg at hente i Tyskland, hvor KTMen bliver fra Danmark

• #3   14. maj 2008 Tjaeeeee, min enstamper har kørt 65.000km og viser ingen voldsomme teg på slidtage. 20.000km er ikke skræmmende mange km.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #4   14. maj 2008 Har du overvejet en SV650 eller Bandit 650 - eller noget i lignende størrelse...?

Dem kan man handle indenfor dit budget uden problemer...

Der vil nok være de første 10 som skriger at Ducati er lort, men de fleste har kun rygter at bygge det på.
    1-stampere har jeg kun et forhold til - og det er at de er for kedelige at køre motorvej på...

• #5   14. maj 2008 Du skal være velkommen til at komme og få en tur på den KTM jeg har til salg..

• #6   14. maj 2008 Jeg har også kigget en del på en SVer, men jeg kan bare ikke stå for lyden og designet på monsteren, der er ikke rigtigt noget der kommer er helt som den. Men ja SVeren er også en der har ligget meget i mine tanker.
    Og det med at Duc er noget lort, der har samtlige Duc egere jeg har snakket med har sagt at det er noget der virker.
    Så umidlbart vil det være en monster der vil være det bedste? det er trodsalt en 20 km motorvej jeg skal køre om dagen.

Jeg har det også lidt sådan at jeg gerne vil have et super stærkt mellemområde da jeg føler at det er der jeg køre mest, det er kun sjældent jeg træker min nuværende cykel helt ud.
    Jeg har besluttet mig for at den næste ikke skal være en R4, da jeg syntes den ligger for højt i rpm, trækker for sent i rpm området og ikke lyder helt så godt som en KTM eller samtlige V2ere der er lavet.

• #7   14. maj 2008 Hvad med Yamaha XT 660 X? den er da et kompromi mellem hverdags mc og motard... og ved hjælp af blot og skifte udstødningen, kan du skære ca. 13 kg af vægten smiley og husk 5 års garanti er da også en del i øvrigt min 1 stamper har gået over 20.000 og den kører uden problemer, på nær et dødt batteri

• #8   14. maj 2008 nå, du kan ikke prøve min alligevel, den er solgt :S

• #9   14. maj 2008 tjek lige min har lige fået den hjem... stem mig gerne ind....

• #10   14. maj 2008 Lars, den er rigtig lækker, jeg har lige tjekket den. Hvilke rpm vil du skyde på den begynder at trække? motoren er jo ikke så stor igen så den er vel rigtig glad for RPM, eller trækker den også fra bunden?
    Og må man spørge hvad du måtte slippe for den, og hvad den vejer?

• #11   14. maj 2008 det er en 450 V2 den trækker fin smiley syntes den er meget dygtig til at tage RPM ved ikke lige hvornår den trækker mest endnu. men den er sjov. smiley
    mener den koster 74-76 K

• #13   14. maj 2008 Desværre Jens, det står ikke på aprilias hjemmeside, og heller ikke på bikez.com, så det er lidt det jeg mangler at vide, for så kunne storebroren til Larses nemlig være rigtig interessant at kigge nærmere på.

• #14   15. maj 2008 hvis du skal ligge og pendle på motorvej hver dag og i det hele tager køre længere ture tror jeg ikke sxv er det rigtige for dig, den skal jo helst ikke køre mere end 100 m lige ud og da slet ikke med begge hjul på asfalten smiley iøvrigt må den da kræve et helved af service? olie skift for hver 15 time eller sådan noget.... i øvrigt kom jeg til og tænke på Husqvarna SM 610 ie, det er touring motard, den kan løfte hjul, powerslide osv. men samtidig med den kan køre dig til italien, vejer den "kun" omkring 150 kg mener jeg og har 6000 km mellem de mere krævende service mener jeg.

Kommentér på:
Hvad vil være den rigtige næste cykel?

Annonce