{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

så er der ingen vej tilbage {{forumTopicSubject}}

Var lige på manøvrebane for første gang i går, og der klappede fælden godt nok for hold da op hvor er det sjovt at køre MC, og det sjove er at min kæreste som også er ved at tage kortet har været pæn nervøs for at skulle ud og køre, men hun var næsten ikke til at hive af MCen igen smiley
Men jeg har lidt et problem er sgu ikke så vild med at læne mig så meget ned i svingene, fordi jeg er bange for at vælte, er det et kendt problem og vender man sig hurtigt til det eller er det bare mig der er en kylling.
Går vældig når det går lige ud, der nåede jeg da op på de 100.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så er der ingen vej tilbage
  • #1   14. maj 2008 Ja, det er meget normalt!

Nøjagtig ligesom at køre i bil for første gang!

Du er normal Tommy..

• #2   14. maj 2008 Det lærer du jo merer du kører.
    Jeg ville ikke bekymre mig om det... smiley Det er en helt naturlig ting på alt der er 2 hjulet

Tag evt et par gode ture på din almindelige cykel og læg mærke til hvordan du svinger på den....

• #3   14. maj 2008 Det går over efterhånden som du bliver mere fortrolig med sagerne.

Måske er du lidt en kylling, men det er ret vigtigt, at du lærer det her i dit eget tempo - det skal falde naturligt, ellers er det alt for let at lave en fejl:-)

Inden så længe opdager du, at har du lagt cyklen lidt for meget, så kan du bare give en anelse gas, så retter den sig - men lad det lige komme naturligt.

• #4   14. maj 2008 ja det vist helt normalt, var heller ikke ret vild med sving de første par gange, men nøøøj hvor de sjove nu smiley

• #5   14. maj 2008 Super så er jeg mere rolig, altid godt at vide man er normal smiley

Og det du skriver Knud med at man skal give lidt gas fandt jeg også ud af da vi skulle køre slalom om diiverse kegler, lidt gas og vupti så var man på ret køl igen smiley

• #7   14. maj 2008 det bedste du kan gøre for dig selv er at ligge dig bag en så du kan SE at der intet farligt er i at lade mcèn få lidt nedlæg .
    men gør det i dit eget tempo og efterhånden som du bliver fortrolig med det så øger du langsomt farten .

• #8   14. maj 2008 Nøgleordet er simpelthen, at det skal blive naturligt for dig.

Det samme er tilfældet med kontrastyring, men her er det godt at huske, at kører man med passager, er de oftest ved at s.... i bukserne ved en dobbelt kontrastyring - den tid-den fornøjelse:-)

Held og lykke - de fleste bliver komplet euforiske i det forløb du er i nu smiley

• #9   14. maj 2008 På et tidspunkt hoppede min kørelære bagpå for at demonstere hvordan virkningen var hvis man havde en passagere med som lænte sig fra side til side, skal nok love for jeg blev overrasket over hvor stor effekt det har, det er da godt nok noget man skal være opmærksom på i hvert fald.
    Men jeg kan da høre jeg har meget at se frem til endnu smiley

• #10   14. maj 2008 Betyder også utroligt meget hvilken maskine man vælger.

Min egen cbr havede jeg store problemer med at ligge ned i starten - da jeg prøvede en hornet gik det lynhurtigt fordi den er så let og nem af smide rundt med at alt andet føles unaturligt.

Efter det fik jeg meget mere mod på at ligge min egen ned.

• #11   14. maj 2008 Nemlig Morten.
    De vigtigste krav at stille, når man skal anskaffe mc, er at den skal kunne STYRE og BREMSE.
    Farve, kubik, effekt og blikfang kommer i anden række.
    Hvis du vælger efter ovenstående og deltager i diverse kørekurser og banedage, vil du få en lang og lykkelig karriere som motorcyklist.
    Mvh.
    Jan L

• #12   14. maj 2008 Ja, jeg hyggede mig også gevaldigt med sidevogn den gang..

• #13   14. maj 2008 Du skal bare øve dig i rundkørslerne og så godt med fart på. Så kommer det helt naturligt.. Det kan nemlig også godt komme til at gå for langsomt, taler af erfaring......

• #14   14. maj 2008 Hej.. Den der med at ligge sig bagved en som har styr på det er en god metode. Jeg er selv kommet godt og vel 1 cm længere ned på dækket ved at ligge og trille rundt med min bror smiley Det hjælper at se andre, men pas på ikke at overvudere dine evner smiley

Kommentér på:
så er der ingen vej tilbage

Annonce