{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
91 visninger | Oprettet:

René H
René H
Tilmeldt:
8. aug 2018
Emner: 2 Svar: 5

Køb af MC - syn ( haster ) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er snot forvirret over de regler omkring syn ved ejerskifte.

Jeg skal ud og købe en MC fra 08 idag.
Motorcyklen er synet i maj 2022.

Der skal nye dæk, bremser og kæde på før den kan synes.

Kan jeg stadig købe motorcyklen samt lave ejerskifte ( via mitid) når den ikke er synet og hvor lang tid har jeg før at den skal synes?

Eller kræver det at jeg får pladerne pillet af? ( jeg vil først ordne de ovenstående ting i løbet af vinteren )

Sidst men ikke mindst - kan jeg lovligt kører mc'en hjem i aften, uden den er synet, eller kræver det faktisk at jeg købe nogle prøveplader?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af MC - syn ( haster )
  • #1   i dag kl. 14:34 Den skal synes før du kan få lov til at omregistrere den.

  • René H
    René H Tilmeldt:
    aug 2018

    Emner: 2 Svar: 5
    #2   i dag kl. 14:41 @søren
    Men jeg kan vel godt kører hjem iaften på den, og så omregistrer den når jeg kommer hjem -
    - pille pladerne af
    - ordne mc'en iløbet af vinteren
    - kører til syn og få plader på til næste sæson smiley ?


  • #3   i dag kl. 14:43 I princippet ja - det afhænger nok i sidste ende af hvad du helt præcist aftaler med sælger (om han beholder plader og den slags) og hvor mange dage du i givet fald får til syn/omregistrering hvis han lader dig beholde pladerne smiley

  • #4   i dag kl. 16:27 Du skal som ny ejer omregistrere indenfor 4 hverdage fra købet.

    Skal en motorcykel altid synes i forbindelse med ejerskifte? Motorcykler skal kun synes i forbindelse med ejerskifte, hvis en af disse situationer gælder: Hvis motorcyklen er mellem 5 og 10 år, og det er over 2 år siden sidste syn. Hvis motorcyklen er over 10 år, og det er over 1 år siden sidste syn.

    Hvis nuværende ejer vil lade dig køre hjem på den plade den har, så kan du afmelde MC inden 4 dage, og så har du lige så lang tid som du gider til at gøre den klar til syn og ny nummerplade.


Kommentér på:
Køb af MC - syn ( haster )

Annonce