887 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

René H
René H
Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 5

Køb af MC - syn ( haster ) Køb af MC - syn ( haster )

Hej smiley

Jeg er snot forvirret over de regler omkring syn ved ejerskifte.

Jeg skal ud og købe en MC fra 08 idag.
Motorcyklen er synet i maj 2022.

Der skal nye dæk, bremser og kæde på før den kan synes.

Kan jeg stadig købe motorcyklen samt lave ejerskifte ( via mitid) når den ikke er synet og hvor lang tid har jeg før at den skal synes?

Eller kræver det at jeg får pladerne pillet af? ( jeg vil først ordne de ovenstående ting i løbet af vinteren )

Sidst men ikke mindst - kan jeg lovligt kører mc'en hjem i aften, uden den er synet, eller kræver det faktisk at jeg købe nogle prøveplader?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af MC - syn ( haster )
  • #1   22. okt 2024 Den skal synes før du kan få lov til at omregistrere den.

• René H
    René H Tilmeldt:
    aug 2018

Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   22. okt 2024 @søren
    Men jeg kan vel godt kører hjem iaften på den, og så omregistrer den når jeg kommer hjem -
    - pille pladerne af
    - ordne mc'en iløbet af vinteren
    - kører til syn og få plader på til næste sæson smiley ?

• #3   22. okt 2024 I princippet ja - det afhænger nok i sidste ende af hvad du helt præcist aftaler med sælger (om han beholder plader og den slags) og hvor mange dage du i givet fald får til syn/omregistrering hvis han lader dig beholde pladerne smiley

• #4   22. okt 2024 Du skal som ny ejer omregistrere indenfor 4 hverdage fra købet.

Skal en motorcykel altid synes i forbindelse med ejerskifte? Motorcykler skal kun synes i forbindelse med ejerskifte, hvis en af disse situationer gælder: Hvis motorcyklen er mellem 5 og 10 år, og det er over 2 år siden sidste syn. Hvis motorcyklen er over 10 år, og det er over 1 år siden sidste syn.

Hvis nuværende ejer vil lade dig køre hjem på den plade den har, så kan du afmelde MC inden 4 dage, og så har du lige så lang tid som du gider til at gøre den klar til syn og ny nummerplade.

• #5   26. nov 2024 Køb en prøveplade , kør den hjem og du har hele vinteren til at gøre den klar til syn , det koster dig dog en ny prøveplade + ny nr plade ved syn så den ged barberet ??

• #6   26. nov 2024 Man kan måske også aftale, at sælger kører cyklen hjem til køber, hvor han afmonterer pladen. Ingen bøvl og omkostning til prøveplade.

Kommentér på:
Køb af MC - syn ( haster )

Annonce