{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Forsikring i forældres navn {{forumTopicSubject}}

Jeg har søgt lidt hos forskellige forsikringsselskaber, men syntes generelt at man kan bruge en halv dag bare for at finde ud af det grundlæggende på deres hjemmesider. søgning på mcg hjalp umiddelbart heller ikke.

Er der nogen der kender de almene regler ang. at stå som bruger af en cykel imens den er forsikret i en andens navn feks. en forældre ? Jeg læste mig frem til at hos GF kasko skal brugeren og ejeren være 30 år, så den går ikke hos dem. andre der ved hvordan det virker i jeres forsikringsselskab ?

Jeg er rendt ind i lidt forsikrings rod pga. min lorte bank, så alt hjælp vil blive modtaget med kyshånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring i forældres navn
  • #1   10. maj 2008 Meld dig ind i mctouringklub så får du 20% rabat hos topdanmark smiley

• #2   10. maj 2008 Ja det ved jeg godt, det bringer så forsikrings præmien ned på 22 tusinde fucking kroner. Og en ting er sikkert jeg sætter hellere ild til cyklen og kører igennem hovedkontoret end betaler det.

• #3   10. maj 2008 Hm ok , og du rammer den med dit sidste indlæg.
    Jeg må ud og lede i næste uge så. personligt er jeg fuldstændig ligeglad med kaskoen, men banken er nu af anden mening.

• #4   10. maj 2008 Nu er det nemt at være bagklog, men hvorfor er det lige at man køber en motorcykel (eller bil) uden at undersøge hvad forsikringen koster inden man handler?

• #5   10. maj 2008 Jep jeg har hørt smøren før fra min bankdame. smiley
    Men tak for infoen, det bekræftede lidt det jeg frygtede. Jeg må bare krybe til korset, betale lortet og SÅ stikke af på mc'en så de aldrig ser deres penge mere.

Der skulle vist være pænt i Brazilien på denne årstid.

• #6   10. maj 2008 Steen (Stevns) P
    Min bankdame misinformerede mig om nogle ting under bankmødet, så det var først igår at jeg fandt ud af det, da jeg har fået forsikring på osv.

• #7   10. maj 2008 Hvad er det for en cykel? Kan nemlig se at du er 26år. Jeg er "kun" 24 og gir 12.000 for min Gsxr-600K7... Så 22.000 - det må være en dyr maskine;-)

• #8   10. maj 2008 Det er min Sp-1'er- Den har en meget høj nyværdi, og så har jeg kun et års ancinittet ialt da jeg er en sen starter.

• #9   10. maj 2008 Hvad koster den for ny?

• #10   10. maj 2008 Jeg skal gi 6200 kr årligt for min CBR 600F dog ikke nogel "vild" maskine men det er første gang jeg nogensinde har haft motorcykel. Og det er igennem Topdanmark med 20% i rabat. Dog har jeg haft bil siden jeg har været 18 og er 26 år nu.

• #11   10. maj 2008 Steven (2300) a.k.a Boris
    Et stykke over de 200 vist.

• #12   10. maj 2008 Ok. Har du hørt Tryg ad? For de har en ordning med at man skal være over 25år, og så er de ligeglade med hvor stor mc'en er(kubik). De går nemlig efter priserne. 100.000 - 150.000 - 200.000 osv... Og efter som at den er 8 år gammel må det da også trække lidt ned i pris...

• #13   10. maj 2008 Nej ikke endnu, jeg fandt først ud af det igår , så nåede kun at få fat på topDK.

tirsdag skal telefonerne gløde, fredag skal bankdamen bløde. i det danske land.

• #14   10. maj 2008 Held og lykke...

• #15   10. maj 2008 Hmmm... Altså den gang hvor jeg havde gæld i mine mcer, var det langt billigere at lave en livsforsikring igennem banken... så var de ligeglade med kasko... Men tiderne ændre sig jo...

• #16   10. maj 2008 du kan gøre ligesom jeg gjorde tegne en livsforsikring i banken så behøvede de ikke have pant i min cykel smiley

• #17   10. maj 2008 jeg har det lidt sådan at jeg er nødttil at have en suzuki hvis jeg skal have kasko på, da man automatisk starter på trin14 når man har en suzuki ved if forsikring.

betalte 3800 for min sv650s med kasko ved if, uden ancinitet.

skal give omkring 7500 for samme omgang hvis jeg køber en TL1000R

så er der ikke forkerte forsikringer, kun forkerte cykler smiley

• #18   10. maj 2008 Hvad skulle en livsforsikring hjælpe for , jeg kan jo sagtens krølle cyklen uden at dø ved det, så får de jo stadig ikke deres penge. Mener også at jeg har en forsikring fra sidst jeg lånte penge af dem .

Mig : jeg køber bare en donor cykel hvis jeg skulle vælte, 2 års kosko og så er den cykel betalt.
    Hende : hvad så hvis du bøjer stellet
    Mig : hvis jeg bøjer stellet så skal jeg vist ikke bekymre mig om at betale mine regninger mere.
    Det kunne hun godt se det sjove i tror jeg.

• #19   10. maj 2008 Jep forsøgte at se hvad ida forsiking ville have for den, men det er den første cykel, jeg har kigget på, at de ikke engang vil forsikre, så det lyder godt nok som en svær opgave du er kommet ud på..

• #20   10. maj 2008 Forsikring sucker... Sådan er det bare med MC. Og er helt enig med alle de andre. Lad være med at forsikre i dine forældres navn. Du kan komme grueligt galt afsted. Og du skal jo igang med at hente ancinnitet alligevel. Du kan lige så godt bide i det sure æble nu hvor SP'eren holder der.

Jeg startede med at forsikre min Bandit (lige solgt idag forresten) hos Fair. De tilbød dengang en forsiking med en slags halv kasko. Ved ik om de stadig gør. Du fik ik noget hvis du væltede men var dækket ved tyveri og hærværk. Mener jeg gav 7000 for den. Den forsikring kørte jeg på i 4 år. Derefter fik jeg via fagforeningen et MEGA-godt tilbud gennem tryg. 2200kr. for fuld kasko og 7000 i selvrisiko. Det krævede så at jeg flyttede alt over i Tryg og forhandlede lidt. Jeg er idag "elite-mc'ist" uden egentlig at have kørt nok år. Du skal i hvert fald ik tage deres første pris for gode varer. Prut en hel masse! Det vil de gerne. Ved godt at det ikke er en SP'er sådan en bandit, men det dyreste jeg nogensinde kan komme til at betale for min næste MC er knap 7000 med fuld kasko.
    Anyway. Det korte af det lange er:

1. Undersøg ALLE selskaber.

2. RING til dem og PRUT om prisen. (Tilbyd eks. at flyt alt over hos det pågældende selskab. Indbo, ulykke, bil, evt. kærestes/kones forsikring osv.)

3. Chek evt. fagforening/organisation om de har nogen aftaler. Nogen foreninger har også nogle aftaler. Mener at jeg fandt en eller anden data-forening den gang jeg startede.Den var jeg lige ved at melde mig ind i for at få deres billige forsikring. Også selvom jeg ikke har en skid med computere at gøre. De var ligeglade med det...

Og ang. de Top DK. De er ikke en skid billige... Sidste store MC forsikrings-test (var i Politiken) der var vandt Tryg stort over dem. TopDK sætter deres priser efter at man er medlem af MCT. De ved da godt at der ik er nogen der ik er medlem af MCT uden at være deres kunder. Ergo sætter de bare deres priser det højere. Men ring da til dem og hør...

Bare min ydmyge mening...

Kim

• #21   10. maj 2008 Det var bare nordea hillerøds krav for ikke at skulle tage pant i min cykel, min bankrådgiver sagde at ellers krævede de nemlig kasko, og det ville jo næsten ikke være muligt med min alder.

• #22   10. maj 2008 Jeg endte med alka. Er elite og giver stadig 9500kr i kasko. Tryg ville have 14k. TopDK med rabat over 11k andre var abre sindsyg dyre. Næsten alle selvskaberne forsikre udfra mc´ens nypris som i min verden er lidt latterligt når man snakker om en 10 år gammel mc. Køber jeg en helt ny R1er skal jeg give det samme som for min 1998er!

Kommentér på:
Forsikring i forældres navn

Annonce