{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Valg af ny mc, råd søges... {{forumTopicSubject}}

Hej orakler..
Jeg står og skal finde mig en anden mc.
Budgettet er 80.000, den skal være fra 2004 og frem.
Jeg væver mellem følgende:
Suzuki Gsx1300r Hayabusa
BMW k1200s
Honda cbr1000 fireblade
Suzuki gsxr1000.

Cyklen skal bruges til hyggeture med konen osv(hun har sin egen), samt en frisk tur på de krogede veje(ikke race).

Spørgsmålet til panelet er dette.
Jeg er 44, 180/94kg(småfed).
Pt kører jeg Kawasaki zzr1100 c3
Hvad ville i vælge og hvorfor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny mc, råd søges...
  • Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 395
    #1   6. aug Jeg ville vælge en ZZR 1400..
    Den kan det hele og har ABS der virker hvergang.

• #2   6. aug Zzr1400 har også været med i tankerne, men den er dælme ikke god for mine øjne, ved godt Hayabusa ikke er pæn, men den kawa ligner altså en underlig frø forfra:-D

• Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

#3   6. aug Ja - jeg har det lige omvendt ??
    men har du nogensinde prøvet en?

• #4   6. aug Nej det har jeg ikke, for hvis jeg kan lide den, så har jeg et problem...

• Hans Erik D
    Hans Erik D Tilmeldt:
    okt 2011

#5   6. aug Jeg gik selv fra en C-model som du og over på 1400'en.
    Nu har jeg kørt ca 175000 km på de tre forskellige jeg har haft siden da.??
    Og det tæller stadig opad .
    Men - nogen kan jo bedst lide moderen - og andre datteren - og så er alle jo glade smiley

• #6   6. aug Købte en Busa fra 05 sidste år.
    Jeg får sgu ikke trillet meget på de andre mere ??

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #7   6. aug Ingen af os kan vælge for dig.

Prøvekør dem allesammen, og køb den der taler mest til din mavefornemmelse.

• #9   6. aug Sajmon, det ved jeg godt, jeg søger egentlig også bare råd og evt erfaringer.

• #10   7. aug Hvis jeg skulle op i den klasse ville jeg kigge lidt på kawasaki zx12r da jeg syntes den er pænere end hayabusa men stadig lige så kvik.

• #11   7. aug Alle sammen spændende motorcykler, hvor det kun er dig selv der kan vælge. Prøv dem og se, hvilken der taler til dit hjerte.
    Men blot hold dig fra BMW K1200S. Den har alt for mange "børnesygdomme", - dårlig gearkasse, dårlig kobling, problemer med knastkæden/knastakslerne m.m.
    Jeg har et par bekendte, som har kørt K1200S og GT. Det var RIGTIGT dyrt i vedligehold/reperationer......
    Men det er en super fed motorcykel, som kører fantastisk. Så hvis du falder for den, skal det rette blikket mod K1300S og se, om du kan være heldig at finde en privat sælger, som sælger en, der er indenfor dit budget.
    K1300 er identisk, men blot opgraderet, samt øget lidt i motorvolumen, og så er alle "børnesygdommene" rettet i K1300 motoren.

• Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 54
    #12   7. aug Hej Morten
    Læner mig op ad Sajmons indlæg, at du skal give dig selv muligheden at prøve dig frem.
    Med din høje alder, dog 25 år yngre end mig, og robuste figur ville jeg holde fokus på komforten under almindelig kørsel, ABS, at du hurtigt vil føle dig "dus" og godt tilpas på maskinen og mindre fokus på køretøjets egenskaber på de små snoede veje.
    Og så undrer det mig, at der ikke står Yamaha FJR 1300 på din lille oversigt. Mon ikke BMW også har en R-model, der kan kalde smilet frem hos dig.
    Pøj pøj. /Poul

• #13   7. aug Liter ræserne ka ikke svare sig til dit behov vil jeg mene.

Hvis du vil ud og ha det skæg indimellem med at køre frisk på landevejene, så ville jeg tage noget mindre og mere oprejst kørestilling.
    Personlig ville jeg overveje en nakedbike hvis jeg kun sku ha 1 mc og den sku bruges til hyggeture med konen/lidt frisk kørsel for sjov indimellem.
    Honda Cb1000r f.eks.

Prøv evt en vfr 800 eller 1200 hvis du ikke har prøvet sådan en v4 motor før

Kommentér på:
Valg af ny mc, råd søges...

Annonce