{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

BMW S1000 R - for/imod {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at kigge lidt efter en BMW S1000 R og nærmere bestemt lige omkring årgang 2014.

Er det generelt en 'dum' ide at gå efter denne lidt tidlige generation? Noget man bør/skal sørge for den har af udstyr eller sørge for at styre udenom?

Og bør/skal man være bekymret hvis den har rundet 50.000 km (under forudsætning af den har overholdt service)?

På forhånd tak og god sommer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW S1000 R - for/imod
  • #1   5. aug 2024 Jeg har en 14 der har kørt omkring 30k. Min har intet ekstraudstyr. Det er en fantastisk nem og omgængelig maskine. Der samtidig er blændende hurtig. Den eneste "klage" jeg har, er at styrdæmperen er lidt for blød til mig. Hvis man, skal vi sige, gør fremskridt i trafikken. Så kan den godt finde på at gå i selvsving i styret. Men det er helt sikker lige så meget mig der er problemet. Og måske noget turbolens omkring spejlene.
    Jeg er i en fb gruppe, der er en del der har kørt mange km uden problemer, så jeg tror ikke man skal være særlig nervøs. Desuden er det jo samme motor i rr modellen, og den kom vistnok i 2009. Så 14 har fået lidt opdateringer.
    En sjov idéhistorie er, at jeg også har en tuono v4rr. Og da jeg hentede den, havde jeg tænkt at sælge bmw'en. Men da jeg skulle hente et nyt batteri til Apriliaen tog jeg bmw'en, og besluttede mig for, at jeg ikke kunne undvære den, fordi den gør alt godt. Tuonoen er kun god til at køre stærkt smiley

• #2   5. aug 2024 Jeg er lige hjemvendt fra en prøvetur på en og det er jo nærmest med rejst flag - HOLD da op hvor kører den bare lækkert, er letkørt og trækker som et godstog. Bundtrækket og momentet er vanvittigt. Og så er det første gang jeg prøver en MC med quickshifter, men hold da op det kan man godt blive afhængig af. Der er selvfølgelig rigtig mange ting man ikke lige når at få prøvet af, men overordnet set er det godt nok bare en lækker naked bike.

Jeg prøvede også en KTM 890 R, som var VANVITTIG sjov og en ballademager, men BMW'en var der hvor hjertet var smiley

• #3   5. aug 2024 #2 det er en fabelagtig maskine. Måske ikke så tung på karakter, men den gør bare alt hvad jeg ønsker perfekt.

• #4   5. aug 2024 Ja, den var fantastisk at køre på - jeg tror nu godt sådan en kunne gå hen og blive min næste MC.

• #5   5. aug 2024 Må jeg spørge hvad udstyr, hvor mange km og hvad den koster?

• #7   5. aug 2024 Den er flot i rød, min er hvid. Det var også mere for at have en ide Om hvad min er værd smiley

• #8   5. aug 2024 Jeg er vild med den i alle farver, men ja - rød klæder den godt smiley

Kommentér på:
BMW S1000 R - for/imod

Annonce