{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.224 visninger | Oprettet:

MC ulykke historier = træt af MCG {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der er træt af at høre om alle de MC ulykker der er i Danmark og om alle de vanvittige trafikanter der er i alle andre grupper end lige os motorcyklister???

Solen står op og solen går ned. Folk dør i trafikken. Sådan er verden nu engang skruet sammen.
Hvis nu folk gjorde sig lidt mere umage med at køre med hovedet og lod være med at lade sig rive med og give alle andre trafikanter skylden for de uheld der sker samtidigt med at man stoppede med skrive side op og side ned omkring den sidste nye ulykke. (som selvfølgelig er forårsaget af en eller anden tumpe i en bil eller traktor eller lastbil eller bus eller cyklist eller fodgænger eller en stor fugl der havde sat sig lige der hvor man havde tænkt sig at køre.) Og istedet kom ud og tog nogle kørekurser så man rent faktisk lærte at køre MC og ikke bare lærte at give den gas når det går ligeud. Jeg ser hver dag motorcyklister som ALDRIG burde have lov til at færdes i trafikken da de overhovedet ikke har styr på deres MC. Giv dog jer selv en oplevelse ud over det normale og lær jeres motorcykel at kende ORDENTLIGT istedet for bare at stå nede foran iskiosken i sidste nye model af Alpinestars beklædning og se smarte ud med de helt rigtige mode solbriller og fortælle vidt og bredt om hvor hurtigt i lige har kørt fra det lyskryds til det næste mens man med al tydelighed kan se at det fineste gummi fra Michelin som er krænget om fælgen ikke har været brugt tilnærmelsesvist i den udstrækning det var tiltænkt. Jeg synes sgu vores cykler har fortjent en bedre skæbne:-)

Folk er oppe at køre over antallet af trafik dræbte motorcyklister hvert år... Jeg må desværre indrømme at jeg ikke er overrasket. Måske endda overrasket over at der ikke er flere der dør på de danske veje. Det er som om at vi er ved at blive nutidens cyklister. (Jeg havde loven på min side da han kørte ud foran mig. JA det havde du men det var jo ikke makkeren i personbilen der slog en kolbøtte og knækkede nakken).... Det var ikke ham det gjorde ondt på men dig der sidder i rullestol resten af livet og skal leve af sondemad.. Og hvorfor?? Fordi færdselloven var på min side. Han burde ikke køre ud foran mig. NEJ men det gjorde han alligevel.. Shit Happens.


Lige et surt opstød... Enjoy...

Fortsat god sommer til ALLE også de andre trafikanter smiley

Mange GLADE MC hilsner

Nikolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC ulykke historier = træt af MCG
  • #3   6. maj 2008 Oss mig.

  • #4   6. maj 2008 110% enig Nikolaj smiley

  • #5   6. maj 2008 110 % smiley

  • #7   6. maj 2008 Må nok gi dig ret Nikolaj - samme sørgelige sang hvergang, som ikke flytter en dadel.



  • #8   6. maj 2008 tja, kan godt forstå at der bliver fortalt vidt og bredt om de dødsulykkker, for måske og kun måske, for det folk til at tænke sig.

    men jeg forstår dig godt, jeg har endnu ikke haft problemer med andre trafikkanter, men synes også tit at folk virker lidt for pyldrede, selvfølgelig er der gange hvor det er ikke er mc'istens skyld, men stadig. og giver dig ret, jeg kender grænserne for mine evner, men kører til grænsen og flytter dem og bliver bedre, dag for dag.


  • #9   6. maj 2008 Er helt enig med Nikolaj, men synes også man måske burde revurdere sin opfattelse af et kørekort.

    Her taler jeg ikke om kørekort til bil, mc, lastbil eller lign., men kørekort generelt.

    Hvordan kan det være muligt, som 18 årig, at tage et kørekort til f.eks. bil + mc. Køre ca. 100 km om året (det er måske endda højt sat for mange), og så som 50 årig, købe et eller andet stort lokum af bil/mc, uden at nogen stiller krav.

    Hvor vil jeg hen. Jeg vil derhen, at jeg gerne så, at man kom til en kontrollerende køreprøve, f.eks. hvert 5-10 år. Der er rigtig mange trafikkanter på vejene, som ikke følger med tiden og ikke kender reglerne.

    Jeg er selv 30 år, og der er sket rigtig mange tid på færdselsområdet siden jeg tog mit første kørekort i 1995. Tør slet ikke tænke på, hvad der er sket siden mine forældre og endnu værre, deres forældre tog kørekort.

    Mit indlæg skal ikke ses som "vi skal leve i et kontrolsamfund", men snarere en sikkerhed for, løbende at få luget ud i de måske allerværste trafikkanter, som ikke fatter, hvad der sker omkring ørerne på dem.

    God vind derude, og pas nu for fanden på jer selv. Der er ikke andre der gør det, og som Nikolaj skriver. Hvad hjælper det at kunne vifte hoverende med færdselsloven fra din kørestol...


  • #11   6. maj 2008 Enig ...

  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #12   6. maj 2008 Vi er da alle enige, omkring det spark i løget der..

    Men selvfølgelig findes der altid 2 sider af samme sag.

    Tror vi må holde tingende lidt afskildt - Hvis det stod til mig, skulle du HVER eneste gang du satte dig op på et køretøj, ind i et køretøj eller landende på kørebanen hvis man da var en fulg, fik en ordenlig god historie om hvad der er sket med dine medtrafikanter.

    For min skyld, kunne historierne være fiktive med realistiske - sådan en burde blive postet herinde, hver eneste dag !

    - For når jeg ligger og drøner 80 ind igennem en 50'er gade - så skal der kun en enkelt påmindelse, eller en enkelt lille historie om en 23 årig der mistet livet - til at få mig til at slippe gassen 3/4 dele og skifte et gear ned !

    Det er netop de her små "skræmmere" der gør jeg stadig er live - jeg ved hvad der sker med andre, og indser lynhurtigt selv, at det ikke kun sker for min nabo, men imorgen, kunne det ske for mig.

    Så vi er da helt enige - vi skal ud og have nogen kurser, og lære og tømmere de mange heste der er mellem benene.

    Desværre hedder en stor del, menneskelighed - og den kommer du ikke uden om smiley

    Men god vind til alle derude smiley


  • #13   6. maj 2008 Er ikke 100% enig, men tildels. Nu har jeg læst om et par ulykker hvor der er en venstre svingende bil som kører ud foran en, eller at det er en som lige har overset en og glemte sin ubetinget vigepligt.

    Hvad ville et kørekursus hjælpe det, du lærer jo ikke at hoppe over bilen og lave et rullefald så man ikke tager skade. Jeg er godt klar over, at du lærer nogle undviges manøvre, MEN det er da ikke nok til at undgå en personbil som tydeligvis har overset en.


  • #14   6. maj 2008 enig

  • #15   6. maj 2008 Søren.

    Et kørekursus vil naturligvis ikke hjælpe dig i at flyve.

    Men her er et par eksempler på, hvad du kan lære:

    Bremse (vil vædde min mc på, at hovedparten ikke bremser mere end 60-70 % af, hvad cyklen kan. De kender ikke grænsen og er bange for at smide cyklen).

    Undvigemanøvrer/styrudslag

    Rejs dig i sadlen, hvis du kører direkte mod et objekt. Trods alt bedre at flyve hen over bilen, end køre direkte ind i siden.

    Find selv på flere ting.


  • #16   6. maj 2008 Jeg er også 112% enig smiley

  • #17   6. maj 2008 Jeg er bare træt af at folk ikke læser tilbage i forumet og ser at en artikel allerede har været postet 270 gange så de nok ikke behøver at gøre det igen.

    Det er godt nok et skod forum system, men alligevel.


  • #18   6. maj 2008 Jeg må nok også give Nikolaj ret.

    Men jeg udtrykker stadig min sympati når der er et "Igen-endnue en død"-indlæg....

    Men ja, lær din ged at kende før du giver den index!!!!!!!!!!


  • #20   6. maj 2008 Nikolaj (Hornsherred)A - Godt tænkt/formuleret ;0)

    - Og JA - hvem pokker skal være de voksne i dag - for vi der skulle være det - kan være nogle komiske små skvat ;0)


  • #21   6. maj 2008 Daj72.

    Kunne ikke have skrevet det bedre selv.

    Rigtig mange trafikkanter kan ikke læse 20 m frem. Man kan selv fange mange farlige situationer længe inden de opstår og dermed redde sig selv og andre, fra en ubehagelig oplevelse.


  • #22   6. maj 2008 Tildels enig med dig Daj 72

    Erfaring på den gode måde kan have positiv effekt. Desværre så er der mange der kører riiiigtigt mange kilometer på MC stadig ikke lært deres MC at kende...
    Så den "erfaring" de har siger dem måske noget forkert og det er så det de handler ud fra i en pludseligt opstået situation. Så kilometer bare for kilometernes skyld mener jeg ikke giver en det fornødne overskud i en given situation..



  • #23   6. maj 2008 Daj72

    Jeg er enig med dig - Det hanlder om mange gange at kunne læse trafikken (Jeg har også selv været chauffør gennem 8 år, hvor jeg primært har kørt bykørsel - Og det gir en vis fornemmelse af at læse trafikken.
    Men som du også selv er inde på handler det om nogen gange ikke at tage chancer og tænke "Ej han har nok set mig, så jeg holder bare på med gassen" - Jeg gør selv det samme som du beskriver med lige at slippe gassen osv.
    Jeg har er så, vil jeg selv mene, heldig kun at have 3 km på jobbet nu og kører derfor også en del på knallert 45 - især om vinteren. Hvilket jeg syntes er med til at man blir holdt lidt i ilden hvad angår rutine på 2 hjul.

    Men generelt er jeg både for og imod de indlæg som omhandler mc ulykker - For som Nicolaj er inde på handler det sku også om at dem på mc også gerne må tænke lidt selv når nu de oplever de andre trafikanter ikk selv kan tænke.

    Så spænd fletningerne under hjelmen og kør med omtanke. !!!


  • #24   6. maj 2008 Helt Enig der Nikolaj.... kunne ikke have sagt det ret meget bedre selv

  • #26   6. maj 2008 HØØRT


    IKKE HØRT overhovedet
    "Jo vi kunne da sagtens tage nogle kørekurser, men gider sku ikke betale prisen for det...."

    Den ultimative pris er jo at man ikke fik lært fx. at bremse..... og derfor holdt inde i siden af bilen........


  • #27   6. maj 2008 Daj72 jeg tror vi i bund og grund er enige... Man skal lære sin MC at kende.

  • #28   6. maj 2008 Daj72

    Nemlig - Hvis man ikk kan se på den anden side af bakken eller svinget holder man jo ikk bare på.
    Det ville jo svare lidt til at komme til et uoverskuligt kryds og bare lukke øjnene og håbe på det bedste. OG det tror jeg ikk de fleste har løg nok i posen til at turde - Og hvis man tør eller gør det - Tja så ber man jo selv om en invitation til at tage biletten.

    Så at kunne overskue og læse trafikken er stadig en af de vigtigste mentale værktøjer til at komme helskindet gennem en tur.
    Held holder en dag op med at være følgesvend og så er man sku fucked ...


  • #29   6. maj 2008 Jaah joowww.
    du har ret, og så alligevel ikke smiley

    At man har det sidste nye tøj, og holder af is, er altså ikke ensbetydende med,at man ikke kan køre mc smiley


  • #30   6. maj 2008 Rørende enig med Nikolaj!

  • #31   6. maj 2008 200% Enig. Det er sku' snart hele dagblade der bliver refereret fra.
    Jeg kan ikk' bruge det til en skid. Og jeg kører ikke anderledes. Om så folk faldt om som fluer onkring ørene på mig.

    VI KAN GODT SELV LÆSE NYHEDERNE......


  • #33   7. maj 2008 Man kan jo også gøre som strudsen på den Australske slette, stikke krydderen i jorden så forsvinder det nok.
    Næeh nej det er der sgu stadigvæk og heldigvis for det, for nu ved vi at uanset hvordan du kører eller hvordan de andre kører er det farligt at køre på mc og vi kan tage vores forholdsregler og passe bedre på os selv.

    Og hvis man ikke GIDER læse andres advarsler er det jo frit for enhver at springe indlægget over, som regel siger overskriften jo alt.


  • Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #34   7. maj 2008 Carsten - Hele start indlæget er bare meget tvetydigt skrevet - om du læser teksten, eller mellem linjerne, afgør det hele -

    Lars S har ihvertfald efter min overbevisning, helt ret smiley


  • #35   7. maj 2008 Jeg er dybt uenig...... Alpinestars er ikke smart!!!!!

  • #36   7. maj 2008 SPOT ON Nikolaj!!!
    Er også af den opfattelse at flere og flere MC'er altid giver de andre skylden. Der er kun en der har ansvaret for at vi kommer hele hjem, og der er piloten på MC'en. Det kan godt være at i mange af uheldene har vi retten/loven på vores side, men hvad nytter det når man ligger i en etværelses med låg. Vi bestemmer selv på om vi holder rullen stram, eller slipper den!! Om vi så får mere erfaring gennem kilometer eller gennem kørekurser, det er mig ligegyldigt.
    Desuden er jeg også rørende enig med din betragtning om dem der står i sidste nye dyre læder, med deres hurtige svingædere. Og så når man kigger nærmere på deres cykler, kan man se brede chiken stripes!!!


  • #38   7. maj 2008 Selvfølgelig ha du ret i de enkelte elementer du nævner der, og ja måske generaliserer jeg. men (igen for at generaliserer) er mange af indlægende herinde om de andres skyld. Og jeg mener stadig at mange af de uheld der sker os på MC,har selv været en af dem der har været nede at ligge pga af overmod, er at det er vores eget valg. Om vi holder på eller ej. Og det er så som alle andre valg, der er også konsekvenser.

Kommentér på:
MC ulykke historier = træt af MCG

Annonce