{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

Søren S
Søren S
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Vask af MC {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg er ny motorcyklist og jeg har invisteret i en Kawasaki Z750, altså en nøgen motorcykel.

Nu har jeg rundet de første 500km og vil egentlig gerne vaske den.

Hvad skal jeg bruge på henholdsvis motor, fælge, tank/skærme osv.

Skal man bruge svamp eller børste, eventuelt svamp på lakerede overflader og så børste til det grove på hjul og under motoren? Hvad med shampoo. Bare normal autoshampoo? Hvordan bagefter, skal man køre den tør, eller skal man tørre de lakerede flader af med vaskeskind?

Kom frisk med jeres gøremåde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vask af MC
  • #1   5. maj 2008 Gå ind under Guides og gode råd på denne side:

(link fjernet)

tager du hele turen en gang før vinteropbevaring og forårsklargøringen, så er det lige så let som at vaske op resten af sæsonen.

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #2   5. maj 2008 Hej Knud.

Tak for svaret, jeg har dog lidt uopklarede endnu.

Jeg skal vel ikke bruge samme børste på hjul/motor/undersiden som jeg vil bruge på tanken/skærmene. Kan man så ikke risikere at små sten osv. ridser de lakerede dele?

Er der nogle bestemte mærker indenfor shampoo osv. man skal købe eller er THansens udvalg godt nok?

• #3   5. maj 2008 Efter mange år med Naked bikes. Er jeg blevet dybt afhængig af en kompressor. Jeg blæser alt vandet af, det er tusind gange hurtigere end at bruge en klud. Alle de små kroge, samlinger, og bolt huller kommer en klud aldrig ind. Jeg tager selvfølgelig lige en klud og tørrer(Pudser) de lakerede dele af.

Alle de sorte dele, plastic, stel, bagsvinger. Får "Motorex Protect&Shine 645"
    Og alle de lakerede dele får "Innotec Spray shine polish"
    Og en go' kompressor kan du købe til 600-700. Den skal nok holde nogle år.
    Jeg har den her, og den er sku' fin.
    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3718&n=60100

• #4   5. maj 2008 (link fjernet)

Jeg skal også igang med den store rengøringsflip, med min cykel her i weekenden

-Lene-

• #5   5. maj 2008 bruger 2 børster, en til fælge og lign og en anden til det lakerede, tank, skjolde med videre, bruger voks shampoo fra kemi service, men alt andet voksshampoo kan du også bruge, og gør ellers som lars skriver med div spray midler, så skinner den som en sol...

• #6   5. maj 2008 Jeg bruger de samme børster over alt. Det kan jo rengøres, man har jo hele tiden vand og sæbe ved hånden:-)

Kommentér på:
Vask af MC

Annonce