{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedre lyd?
  • #1   3. maj 2008 det lyder måske lidt voldsomt.. men et MEGET langt bor op i rumpetten på udstødningen og så bore et hul igennem lyddæmper fløjten. det virker.... det kan bare ikke laves igen....

• #2   3. maj 2008 Virker det på alle alm udstødninger? og kommer det til at larme helt vildt?

Har nemlig en ER5 jeg godt vil ha til at lyde af lidt mere engang smiley

• #3   3. maj 2008 Øhhhhhhh, "eftermarkedet" på udstødninge er vel nærmest uudtømmeligt, hvad med bare at finde et alternativt udstødningssystem, eller "slip-on" potter hvis det fåes til sådan en fætter. behold du din originale udstødning til når du bliver kaldt til omsyn på grund af støjen (knapt så sandsynligt, men risikoen er der), eller til når du skal sælge en gang - for .

Husk så, at du er udelukket fra at deltage på stort set alt hvad der hedder køreuddannelse og kurser i DK på grund af støjen :o).

Kører selv med totalt åbne racerpotter, så det er ikke en løftet pegefinger, bare noget du skal tænke over inden du gør det :o).

JLL

• #4   3. maj 2008 frank s. ja det virker på alle... larmen kommer an på størrelsen af hullet du laver... så start småt... men på din model er det nok nemmere at købe en brugt racer potte... dem er der masser af og er ikke altid så model specifikke... i hvert fald ikke hvis det bare er lyd man vil have. på de flerste choppere er det lidt mere besværligt da forrør og potte ikke kan adskilles uden brug af vinkelsliber og efterlader nogle grimme samlinger... derfor kan et langt bor være en god løsning.... der er bare sjælent nogen vejr tilbage... medmindre man kan komme til med noget udstødnings pasta...

• #5   3. maj 2008 Den jeg har på min er fuldsvejst så skal igang med en vinklsliber for at få en slip-on på. men har fundet nogle stykker hvor det er et helt nyt system man køber men det ligger bare i 5-6k

• #6   3. maj 2008 tjek ebay

• #7   4. maj 2008 tak til alle med gode råd.det med det lange bor tror jeg at jeg dropper.de bagerste potter kan adskilles fra forrørene.så er spørgsmålet bare hvad man skal vælge.er der nogle der der ved hvad max grænsen i db er?

• #8   4. maj 2008 Max grænse DB hvor:

Gade
    Bane

????????????????

JLL

• #9   4. maj 2008 Mener det er 82 dB på gaden og ved banekørsel er der forskellige værdier og målemetoder.

JLL

• #10   4. maj 2008 Håber da godt nok ikke det kun er 82 db på gaden, for så skal stort set alle vores cykler da lige have ny potte, også inden de bliver solgt fra ny af. På dit typeskilt som er på siden af stellet, står der hvor meget den må sige. Det vil så sige at det står på de fleste. For på min egen er der ikke skrevet noget i lige det felt, men det tolker jeg som at jeg må bare larme. Jeg mener dog at have set på en tilsvarende model at det var 93 db.

• #11   4. maj 2008 Tjaeeeeee:

Her er så lidt info fra "Bekendtgørelse af detailforeskrift for køretøjers indretning og udstyr", hvoraf det fremgår at motorcykler med en slagvolumen på over 175 ccm må afgive musik med en grænseværdi på 80dB/A - jeg mener dog det senere er ændret til 82dB/A, men den har jeg ikke lige kunnet finde.

Bekendtgørelsen siger:

7.05.030 Motorcykel
    (1) Støjgrænserne gældende for motorcykel er i overensstemmelse med grænseværdierne i kapitel 9 i EF-direktiv 97/24/EF.

(2) For motorcykel gælder følgende støjgrænser efter metode I:

a) 75 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på ikke over 80 cm3.
    b) 77 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 80 cm3, men ikkeover 175 cm3.
    c) 80 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 175 cm3.

Hvordan målemetode I så er, det skal jeg ikke kunne sige. Motorcykler der er solgt tidligere end denne bekendtgørelses, skal naturligvis kun overholde de krav der var til typegodkendelse på salgstidspunktet.

Mvh
    JLL

Kommentér på:
bedre lyd?

Annonce