{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sænkning af Kawasaki Er-5..??
  • #1   30. apr 2008 Der er andre muligheder, der fås specielle MC-støvler der lige lægge ca 3 cm. til højden, mener det er Daytona, men der er sikkert en eller anden der kan huske mærket.

Hvis hun ikke har kørt før, så ville jeg måske nok i første omgang finde en MC der passer, f.eks. noget "chopper-agtigt" der fås med meget lav sædehøjde.

Generelt er det en dårlig idé at pille for meget ved køreegenskaberne for at kompensere på højden hvis cyklen ikke er beregnet til det.

JLL

• #2   30. apr 2008 man kan så hvidt jeg lige husker også få et sænket sæde.

• #3   30. apr 2008 pjat... smiley
    der er 3 løsninger,

1: først ud og købe et par daytona ladystar støvler, hvis det ikke er nok så skal du ud og lede efter kortere støddæmpere bagtil.. de fleste mc forhandlere ville kunne skal nogen som er en anelse korterte, den skal jo bare have de samme beslag i top og bund.. Men husk også at sænke den det samme foran for ikke at køre egenskaberne ændres for meget..
    Det gøres ved at løsne gaffelbroerne og lade gaffelbenen glide lidt o inden der spændes til igen.. Husk en af gangen så den ikke falder helt i bund.

2: find en anden cykel men mono dæmper, der er det generelt meget nemmere at sænke cyklen.. der skal man bare skifte "kødben" (dimser som holder bagsvingeren fast til dæmperen.) og igen sænk det samme foran.

3, Køb en lille chopper!!

Men generelt ved køb af cykel til de små piger så er det ikke kun sædehøjden som betyder noget.. Hun skal op og sidde og se om hun sidder ordenligt og især om hun nemt kan nå styret.. Hvis hun sidder for udstræk vil hun nok aldrig rigtigt komme il at køre ordenligt på cyklen.. der er simpelthen ikke nok føling med styringen hvis man sidder som om man kører 200 i timen hele tiden..

Skal lige sige at mine erfaringer er efter at have været igennem samme tur men kæresten et par gange, hun er dog 159 komma 5 smiley
    Hun kører lige nu på en zxr750

Ellers er du meget velkommen til at skrive hvid du har spørgsmål.

Hilsen Esben

• #4   30. apr 2008 nå ja nogle gange kan man også få en cm eller måske 2 hvis man er heldig ved at få taget lidt ud af sædet..
    Men det kommer meget an på sædets form og bredde..

• #5   30. apr 2008 Til ER5 findes der faktisk et lavere sæde.
    Kontakt din lokale kawa-mand.

• #6   30. apr 2008 Ja, min kørerlærer havde også originale lavere sæder til hendes to ER-5ere

• #7   30. apr 2008 1000 tak for hjælpen gutter..

• #8   30. apr 2008 Jeg har forsøgt at overtale min dame til at overtage min mc, så får hun den til halv pris og jeg vil betale mc-kørekortet til hende.. :o)

Men hun siger, at hun kun vil have en sports model med fuldkåbe, fordi de er pænere... øv.. men så må hun selv købe en.. :o) hehe..
    Så det blir nok ik til noget med mc til hende alligevel.. smiley

men jeg prøvede da i det mindste..

Esben B.. mange tak for alt den info.. det er virkelig til nytte! :o)

• #9   1. maj 2008 Jae, man forstår hende jo godt smiley

Kommentér på:
Sænkning af Kawasaki Er-5..??

Annonce