756 visninger
|
Oprettet:
olie køler på szr 660 {{forumTopicSubject}}
hej ,mcg.
jeg er den glade jer af en yamaha szr 660 belgarda der er luft kølet men også har olie køler. idag da jeg så havde kørt en lille tur så røg olie temperatur måleren helt i vejret og den blev bare ved med at stige. og det skal lige siges at det er første gang den overhovedet har bevæget sig. nogle ide om hvad det kunne være og hvorfor den lige pludselig gør sådan?
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Hvis ja - er du så sikker på du har gjort det 100% korrekt, for det er ret tricky på sådan en fætter der...?
At olietemperaturen stiger, kan meget nemt betyde at der er for lidt olie på motoren - og det kan den så ABSOLUT IKKE tåle.
Det kan også betyde en defekt føler eller at dit oliefilter er tilstoppet, men oliestanden ville jeg sikre mig var iorden som det allerførste. Du skal finde den korrekte metode til at kontrollere det i manualen, for det er IKKE som på andre cykler, da den har tørsump smøring med eksternt reservoir...
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
Den er jo vandkølet. Jeg vil kontrollere om der er vand nok på. Ellers lyder det som om, at din toppakning er gået.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 266
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 266
lav en koldstart, lad motoren køre i 10 sek, og tjek så olien lige efter, du skal ikke skrue oliepinden i for at få et korrekt måleresultat.
olie køler på szr 660