{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

første eftersyn? {{forumTopicSubject}}

kan nogen hjælpe mig med et lille problem.
jeg har købt ny mc og skal jo køre den ind, første eftersyn skal foregå efter 1000km.
nu er problemet at jeg først har en tid til eftersynet på torsdag men jeg har allerede kørt 1400km og de næste dage bliver jo kanon mc vejr. spørgsmålet er så: Hvor vigtig er det at det første og vigtigste eftersyn bliver gjort ved præcis 1000km? kan jeg køre 2000km og stadig have god samvittighed over for min motor?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  første eftersyn?
  • #1   21. apr 2008 ja og olien bliver jo ret beskidt efter de første km hvor motoren lige skal "slides" til

• #2   21. apr 2008 Det er ikke noget jeg kan begrunde med fakta, men jeg tror ikke det betyder noget som helst. Olien er sikkert ok, har hørt den skulle være lidt tykkere og det er det. Tænk på en bil-motor, den kører 15-20000 før den skal have sit første syn/olieskift.

1000 km er en gammel regel der ikke har ændret sig i takt med at at delene i motoren bliver mere præcist lavet - behovet for at delene skal slides til, er blevet mindre, de passer ret godt sammen.

• #3   21. apr 2008 Jeg har lige bestilt tid til 1000 km eftersyn idag hos min lokale autoriserede forhandler, og kunne først få en tid den 27 maj... Jeg spurgte så om hvor mange km jeg kunne køre, da der jo er super vejr... Han sagde at man siger plus/minus 500 km... Men at det ikke havde det helt store at sige, men at man selvfølgelig heller ikke skal køre flere tusinde km, så ca 1500 som max..... jeg spurgte også ang. olien, da jeg havde hørt at den olie der var i fra start af var noget skidt at køre længere tid på, da den er tykkere og indeholder små slibende partikler, som hjælper til at slibe motoren til ..... mekanikeren spurgte så hvem der da havde fortalt mig det, da det da var noget være vås!!!

• #4   21. apr 2008 Jeg ville ringe til forhandleren/værkstedet og høre...

• #5   21. apr 2008 Du kan jo evt. selv skifte olie og filter på den (det tager max en ½ time.), og så bare bede mekanikeren om ikke at gøre det, så er den røv vel barberet smiley

• #6   22. apr 2008 ja. det er jo et dilemma. jeg har jo rundet 1500km ca. jeg tror bare jeg bider tænderne sammen til på torsdag. det med at selv skifte olie tror jeg ikke jeg begynder på ved heller ikke om jeg kan få et filter inden torsdag anyway. men tak for svar

Kommentér på:
første eftersyn?

Annonce