{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Gear indikator ? {{forumTopicSubject}}

Hey drenge og piger
Har tænkt på at smide en gearindikator på min R6'er?
Hvad ville i foreslå og hvorfor ? smiley
Har kigget lidt på gi-pro, men kan ikke finde min model, nogen der ved om de laver til min ?
Har fundet dem her
(link fjernet)

Hvordan bliver de monteret, altså hvordan læser de hvilket gear man er i, skal der monteres en føler, eller sidder der noget som den kan læse det ud fra std ?

Hygge Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gear indikator ?
  • #1   20. apr 2008 Gi-pro fåes ikke til yamaha....

• #2   20. apr 2008 Det fungere sådan at den regner ud hvilket gear du er i ved antal omdrjejninger, så vidt jeg ved.

• #3   20. apr 2008 Kommer den ikke bare på den gearpedal ?

• #4   20. apr 2008 Der sidder en gear positions sensor på de fleste (alle?) indsprøjtnings cykler, det er den, i hvertfald GiPro´en måler fra, og også derfor den er super nøjagtig og viser det valgte gear uden forsinkelse (realtime).

Men som Johan rigtig nok skriver, kan man ikke få GiPro til Yamaha.
    De laver kun til Suzuki og Kawasaki med sprøjt.

• #5   21. apr 2008 MOTO, hvordan er din monteret og hvad læser den fra?
    Er der mulighed for at få en ordentlig gearindikaor til min R6'er ?

• #6   21. apr 2008 hej.. jeg har for nyligt anskaffet acumen dg8 til min bane ged (R6 ´00). og det er bare sagen. den er netop testet positiv i frankrig.
    den skifter straks du kobler ud og hjulet løber rundt.
    hvis ikke du er meget for at skulle klippe og lodde i dit ledningsnet så køb det plug&play stik der findes til modellen, så er det bare at pille stikket ud af "instrument bordet" og sætte det sammen med indicatoren. acumen dg8 virker ved at den skal "lære" omdr/kmt = gear.
    dvs at du skal programmere den inden det virker.. sæt din cykel i en løfter og følg den udemærkede brugsanvisning.
    acumen påstår vist at det tager 15 min. at installere og programmere, men efter 15 min. havde jeg da også drukket den 1. pilsner og glædet mig over resultatet... ingen ben i det !!!
    jeg købte min som ny via ebay.co.uk og sparede en lille plov i i forhold til kj´s pris.

• #7   21. apr 2008 Møf, okai, er der forsinkelse på den ?
    Det lyder som noget jeg kan bruge smiley
    MOTO, takker smiley

• #8   21. apr 2008 Præcis det med at der er forsinkelse på Acumen, er det der gør at jeg ville finde den MEGA belastende!
    Hvis først den viser gearvalget når jeg har sluppet koblingen igen, er det ligesom lidt ligemeget, da jeg så allerede (måske) er havnet i det forkerte gear.
    Det gør den også, i mine øjne, ubrugelig ved "race" kørsel, og i situationer hvor jeg skal geare mere end et gear op eller ned..

• #9   21. apr 2008 nej, jeg oplevede igen forsinkelse. det eneste "negative" jeg oplevede var, at når jeg tog koblingen og trillede kunne den kortvarigt ikke finde ud af hvilket gear den befandt sig i, (skete 2-3 gange på 5 dages intensiv kørsel) men så snart jeg koblede ud og cyklen igen var i gear, fandt den med det samme den rigtige position

• #10   21. apr 2008 der skulle stå - jeg oplevede ingen forsinkelse ...

• #11   25. apr 2008 Jamen det er netop også det jeg tænker på, Gipro laves indtil videre kun til cykler med sprøjt.
    Kan sgu ikke rigtigt finde ud af om der skal investeres i sådan en gearfætter smiley

Kommentér på:
Gear indikator ?

Annonce