Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm hvor
  • #1   6. aug 2023 Det afhænger af område, tidspunkt, vejrudsigt og af garderobeforhold.
    Og så hjelmen selvfølgelig. Er den dyr så er jeg mindre tilbøjelig til at lade den hænge.
    Nu kører jeg en del maxi scoot så kan altid vælge scooteren og låse hjelmen ned i sæderummet.
    Det gør jeg som regel hvis jeg tager på to hjul til en strand eller til københavn en weekend aften for et eller andet arrangement.
    På min forrige sporttourer havde jeg en topboks jeg ku klikke på når jeg sku bruge den ekstra opbevaringsplads.

• #2   6. aug 2023 Hvis ikke jeg føler mig tryk ved at lade den ligge ved cyklen, så bruger jeg denne:
    https://www.louis.de/artikel/hartmann-kabelschloss-automatik-mit-zahlencode-laenge-90-cm/10028373?filter_article_number=10028373

• #3   6. aug 2023 Den Hartmann lås var sgu lidt snild, tror jeg skal have en.

Jeg plejer ellers med lidt døje og bruge den hjelmbøjle der er på min MC når det er. Men det er en gammel XJ600 jeg har, ved ikke om man har den bøjle der går under sædet på alle andre MC.

Og skal jeg røve den lokale tank beholder jeg den forresten på imens, så det er lidt forskelligt fra gang til gang smiley

• #4   7. aug 2023 Jeg sætter min bagageboks på og kommer hjelmen deri, hvis jeg ved hvor jeg skal hen.
    Ellers sidder den på spejlet hvis den er inden for synsvidde, og ellers tager jeg den med mig.
    Men mine hjelme er ikke dyre hjelme, men det ville da være godt træls hvis man fik nakket sin hjelm inden man skulle køre hjem igen, man ved jo aldrig hvad folk kan finde på, selv ville jeg aldrig bruge en andens brugte hjelm om den så var købt eller stjålet.

• #5   7. aug 2023 Jeg har altid sidetasker på, og der kan hjelm og handsker lige være.

• #6   7. aug 2023 Topboks og sidetasker er godt nok, men er man på langtur, så er de jo ofte fyldt op så der ikke er plads til hjelm.
    Til daglig kører jeg kun med topboks og sidetasker hvis jeg skal bruge dem og så er wirelåsen nem at have med i lommen.

• #7   7. aug 2023 Sådan en hængelås med wire (som i svar #2) kan man få i Silvan eller lignende steder.

• #9   8. aug 2023 - Krogen under sædet der låses i hjelmens D ring er ikke nok..?

Hvis blot et smut ind og handle passer min hjelm på toppen af højre spejl, og viklet hagestop en gang om ‘spejl-pinden’ - der forhindrer den kan snuppes i forbifarten +
    plus indersiden holdes tør hvis det mærkeligt nok skulle begynde at regne..?

profilbillede
  • #10   9. aug 2023 Min hjelm er ikke dyr. Derfor klikker jeg den altid på siden på en af forgaflerne - med siden indad. Gider ikke tage den med ind i forretningen. Hvis den er væk, når jeg kommer ud (har aldrig oplevet dette 7-9-13), så må jeg bare købe en ny.

• #11   9. aug 2023 Uanset hvor dyr hjelmen er, så er det ikke sjovt at stå med en manglende hjelm. Og det sker helt sikkert lige på søndagen med regnvejr langt hjemmefra. Nej, så hellere ofre de få kroner en wirelås koster.

• #12   9. aug 2023 Det er jo under alle omstændigheder noget skrammel at stå uden hjelm og jo længere væk hjemmefra jo værre er det vel. Og ja den slags vil jo nok ske på trælse tidspunkter.
    Når det så er sagt, har jeg aldrig hørt om nogle som har mistet hjelmen og jeg hører selv til i den ende, hvor jeg ikke vurder risikoen for værende stor. Da jeg havde faste tasker, var det dejligt at kunne låse hjelmen inde men pt har jeg ikke tasker på og lader stort set altid hjelmen hænge på spejl, fodhviler eller lign.
    Med alt det sagt, så virker sådan en wirelås som en god og billig måde at sikre hjelmen på.

Kommentér på:
Hjelm hvor

Annonce