1.320 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Hjelm hvor Hjelm hvor
Hej
Når i holder i byen eller andre steder og forlader maskinen, hvad gør i så med jeres hjelm, tager den med, lader ligge eller andet ????
0 synes godt om
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Og så hjelmen selvfølgelig. Er den dyr så er jeg mindre tilbøjelig til at lade den hænge.
Nu kører jeg en del maxi scoot så kan altid vælge scooteren og låse hjelmen ned i sæderummet.
Det gør jeg som regel hvis jeg tager på to hjul til en strand eller til københavn en weekend aften for et eller andet arrangement.
På min forrige sporttourer havde jeg en topboks jeg ku klikke på når jeg sku bruge den ekstra opbevaringsplads.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
https://www.louis.de/artikel/hartmann-kabelschloss-automatik-mit-zahlencode-laenge-90-cm/10028373?filter_article_number=10028373
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Jeg plejer ellers med lidt døje og bruge den hjelmbøjle der er på min MC når det er. Men det er en gammel XJ600 jeg har, ved ikke om man har den bøjle der går under sædet på alle andre MC.
Og skal jeg røve den lokale tank beholder jeg den forresten på imens, så det er lidt forskelligt fra gang til gang
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 43
Ellers sidder den på spejlet hvis den er inden for synsvidde, og ellers tager jeg den med mig.
Men mine hjelme er ikke dyre hjelme, men det ville da være godt træls hvis man fik nakket sin hjelm inden man skulle køre hjem igen, man ved jo aldrig hvad folk kan finde på, selv ville jeg aldrig bruge en andens brugte hjelm om den så var købt eller stjålet.
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 701
jun 2004
Til daglig kører jeg kun med topboks og sidetasker hvis jeg skal bruge dem og så er wirelåsen nem at have med i lommen.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Hvis blot et smut ind og handle passer min hjelm på toppen af højre spejl, og viklet hagestop en gang om ‘spejl-pinden’ - der forhindrer den kan snuppes i forbifarten +
plus indersiden holdes tør hvis det mærkeligt nok skulle begynde at regne..?
sep 2020
Følger: 15 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 21
jun 2004
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 83 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 37 Svar: 396
Når det så er sagt, har jeg aldrig hørt om nogle som har mistet hjelmen og jeg hører selv til i den ende, hvor jeg ikke vurder risikoen for værende stor. Da jeg havde faste tasker, var det dejligt at kunne låse hjelmen inde men pt har jeg ikke tasker på og lader stort set altid hjelmen hænge på spejl, fodhviler eller lign.
Med alt det sagt, så virker sådan en wirelås som en god og billig måde at sikre hjelmen på.
Hjelm hvor