{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Telte
  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 197
    #1   22. jul 2023 Sidste år på min Nordkap tur havde jeg et 4-personers tipitelt med netop pga ståhøjde. Det var bare allerhelvedes støjende i blæsevejr og det bruger de åbenbart en del i Norge. I år på min tur til Alperne havde jeg et lille kompakt og luftigt to-personers telt med. Der var ikke ståhøjde, men på campingpladser er der altid et sted man kan gå indenfor og tage tøj på alligevel. Så hvis det nu havde regnet, havde jeg bare gjort det.

• #2   25. jul 2023 Jeg ville også tage et tunneltelt med en OK absis og så supleret med en tarp hvis der skal bruges ly til madlavning eller lignende.

• #3   27. jul 2023 Tak for jeres inputs - jeg tror dog, at I lidt misforstår mit ærinde smiley Jeg har allerede et to-personers tunneltelt, som udmærker sig ved at være rimeligt nemt at sætte op og forholdsvist kompakt når det er pakket ned.

Det, jeg nu påtænker er at supplere udstyrsparken med yderligere et telt til de situationer, hvor jeg ønsker lidt mere komfort og albuerum, men som dog stadig kan pakkes kompakt nok til om nødvendigt at kunne fragtes på motorcyklen.

Ud fra min research er de to nævnte telte dem, der bedst lever op til denne balance. Derfor spørger jeg efter konkrete erfaringer med dem samt evt. forslag til alternativer med samme eller bedre mål opslået hhv. pakket.

• #4   16. jun Har haft både et Atacama, Lone Rider og forskellige HD Camp telte, men er gået over til at bruge tipi-telt med integreret bund.
    Det er langt nemmere at slå op eller pakke ned - især hvis det skal foregå i regnvejr.
    Så kan man stå inde i teltet og tage tøjet af eller på smiley

• #5   17. jun Hej Jens Henrik

Hvilket tipitelt bruger du?

Allan

• #7   22. jun Hej, Allan!

Nu har jeg godtnok lidt af en "telt-fettish", så der har været lidt forskellige tipier forbi smiley
    - Både Tentipi, Robens, Urberg (har jeg stadigvæk), Asivik, DD Hammocks og Solitude.

Men det er faktisk endt ud med et billigt tipitelt fra Dancover, som jeg har givet en omgang Fabsil.
    Med et tipitelt, er 1500mm vandsøjletryk nok på sider, men 6000 er minimum i bunden.
    Det vejer kun 2 kilo og fylder minimalt og har 3000mm vandsøjletryk.
    Jeg har dog købt en alu teleskopstang i Spejdersport for at komme ned i pakke bredde smiley

De har et i Silvan, der kan det samme, tænker jeg smiley
    https://www.silvan.dk/blue-mountain-sundsvall-telt?id=7260-9842207

profilbillede
Kommentér på:
Telte

Annonce