894 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

CE-godkendelse - hvor? CE-godkendelse - hvor?

Jeg var inde hos en motorcykelforhandler for at kigge på noget tøj, men jeg kan slet ikke finde CE-godkendelserne på tøjet. Det eneste sted, hvor jeg kan se, om tøjet er AAA-, AA- eller A-mærket er på XLMoto.com. Kan det virkelig passe, at man ikke kan finde mærkerne på tøjet? Jeg vil nødigt købe tøj online, da det ifølge min optik er for besværligt.

Derudover skal jeg lige høre, om der er CE-godkendelser på støvler? Altså om der er niveauer ligesom jakker/bukser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CE-godkendelse - hvor?
  • Don D
    Don D Online Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 168
    #1   21. jun 2023 https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/770801-fuld_brynje_i_stedet_for_jakke___holdninger_

Der er en tråd igang her hvor der snakkes om mærkning.

Det meste tøj vil du nok kunne finde en standard og et CE mærke på. Nok også en klasse.

På alle jakker at jeg har mærkning på, er et det på en lap der sidder indenvendig i syningen i siden.

profilbillede
  • #2   21. jun 2023 Sjovt. Ledte efter mærkningen, men kunne ikke finde nogen. Enten var de ikke CE-godkendt, eller så var jeg meget dårlig til at kigge.

• #3   21. jun 2023 Hvis der er foer i tøjet, så sidder mærket måske inde bag dette.

• #4   22. jun 2023 Hvis ikke forhandleren kan vise dig et CE mærke i tøjet, så vælg noget andet.

• #5   24. jun 2023 Husk at CE-mærket indikerer, at den mærkede genstand lever op til CEspecifikke krav for samme type/kategori af genstande. Det er ikke et tegn eller bevis for nogen ekstern godkendelse, blot fabtikantens oplysning om/påstand af, at genstanden overholder de krav. Værdien af mærket for køberens står og falder med fabrikantens troværdighed.

• #6   29. jun 2023 Tag og køb nogle af de kendte mærker så som dainese alpinstar så er du sikker på at det er godkendt

• #7   1. jul 2023 Der SKAL være mærker i tøjet, så du kan se om det fx er AAA eller ej.

Som Richard P skriver, så er man nødt til at stole på producenten, men alle ce godkendte PPE er testet af 3.part (det er derfor de piver over, at det er dyrt og siger, den kunne have været AAA, men vi testede kun AA osv......stol ikke på den slags nonsens) - du kan i sagens natur ikke teste en jakke inden den skal sælges, men modellen er testet.

Pas på og lad dig ikke narre af de producenter der kun skriver om testede beskyttere fx albue, skulder m.m., for det er ret ligegyldigt om din albuebeskytter er topkvalitet, hvis den ryger ud genne stoffet på din jakke, fordi jakken er lav kvalitet.

Kommentér på:
CE-godkendelse - hvor?

Annonce