{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

DG
DG
Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20

Nye forgaffel pakninger lækker efter 1-2 uger {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg fik skiftet mine pakninger på forgaffel her for ca. 14 dage siden (d. 1 juni), men den højre pakning er umiddelbart allerede i stykker? Der kommer i hvert fald olie ud på forgaflen, så den må lække lidt. Har kun kørt på den 3-4 gange siden, at jeg hentede den.

Er der noget reklamationsret eller lignede fra mekanikerens side, så jeg kan få et par nye, da det blot er 14 dage siden, at de blev skiftet - eller skal man betale det hele igen, tror i?

Og nogle idéer til, hvorfor den allerede lækker igen? Kører helt normalt på den og på normale veje. Det er en gs500f fra 2007 - kun kørt 8000 ca.

Tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye forgaffel pakninger lækker efter 1-2 uger
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   13. jun 2023 Er der rust på dine inderste gaffelben?

Snak med mekanikeren, tænker jeg...

• DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

#2   13. jun 2023 Ikke umiddelbart, nej. Der var noget flyverust længere oppe på forgaflen, men det er ordnet.

Og ringer også ind i morgen som det første. Håber ikke, at jeg skal til at punge ud igen. Det er ret dyrt, især når det lige er blevet ordnet. smiley

• Sajmon ™

#3   13. jun 2023 Det er naturligvis en reklamation så.

• DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

#4   13. jun 2023 Håber jeg smiley

Tak for svaret.

• #5   14. jun 2023 Det er ikke bare lidt montage fedt du ser på dine ben? Man sætter ikke pakningerne i tørre, der skal være lidt glide fedt mellem skrabering (dust seal) og oil seal. Sådan monterer jeg altid mine, for går de tørre inden olien får lov at efterlade en oliefilm, så gør gummiet ligesom viskelædder på papir.

Jeg arbejder professionelt med tætninger, så det er også den professionelle rådgivning jeg giver herom.

/ Kjøller

• DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

#6   14. jun 2023 Hej Kjøller.

Det tror jeg ikke, at det er. Var lige ude og køre en tur, hvor jeg fik trykket et par gange på forbremsen for at teste. Den højre forgaffel blev ret våd med olie hver gang, mens den venstre ikke gjorde. Det er som om, at den trækker lidt med op hver gang. Så tænker det er en pakning (igen).

Mekanikeren sagde det samme og foreslog, at jeg skiftede hele forgaflen, da den er gået på højre side igen på så kort tid (sandsynligvis pga rust, selvom rusten er fjernet). Men det er godt nok dyrt at skifte forgafler oveni de 2300, som jeg lige har smidt på to nye pakninger smiley

• Sajmon ™

#7   14. jun 2023 Din mekaniker er en spade, hvis han siger sådan EFTER han har serviceret den.

Han skulle have reageret, og ringet dig op.

• #8   14. jun 2023 Nu er pakningen vel ikke monteret omvendt (altså upside down)? Så vil den nemlig trække olie op ad gaffelbenet, når forgaflen arbejder.

Lyder godt nok utroligt, hvis værkstedet har lavet den fejl og monteret den ene pakning omvendt, men det KAN jo ske i kampens hede. Og det ER set før smiley

• DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

#9   14. jun 2023 Jeg er helt enig, Sajmon. Det går mig også på, da jeg kunne have sparet de 2300. Han har dog tilbudt at kigge på den, så må vi se, hvad han siger. Kører den derop på mandag.

Det kan faktisk godt være, at den er blevet monteret forkert, Morten. Får ham lige til at kigge det igennem på mandag og så må han lave den om, hvis det er tilfældet.

Tak for svarene.

• #10   21. jun 2023 Hvordan sluttede det her?

Kommentér på:
Nye forgaffel pakninger lækker efter 1-2 uger

Annonce