{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smørrelse... ja tak :)
  • #1   1. maj 2023 Det er religion. smiley
    Selv har jeg i mange år brugt olie beregnet til at smøre motorsavens kæde. Det har en god vedhæftningsevne, men sviner så lidt.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
  • Mikkel  L
    Mikkel L Tilmeldt:
    aug 2021

Følgere: 71 Emner: 15 Svar: 22
    #3   1. maj 2023 cool video, gear olie simpelthen ?

og du bruger simpelthen bare en helt almindelig kædesavsolie? smurt på med ?

• #4   2. maj 2023 Min far har haft en lille balje med tyk olie til at stå i mange år efterhånden. Det har stået der lige så længe jeg kan huske. Jeg tror faktisk ikke nogen af os ved, hvad der er for noget, men det bliver brugt til opsmøring af hvad end du kan finde på. Det bruges f.eks. til kæder.

Tror ikke du skal være så bekymret for, hvilken smørelse du skal bruge. Så længe det smører. Og det er vel hele pointen i smørelse, ikke?

• #5   2. maj 2023 Jeg har altid brugt de dedikerede O-Rings kæde spray.
    Der er spray, nemt at komme på, man er sikker på O-Ringene ikke tager skade og det er tyndt når det kommer ud, men bliver tykt og klæbrigt hurtigt.
    Som jeg husker videoen hen over konkluderer han at olien faktisk ingenting gør.
    Olien smører mellem ruller og tandhjul og hvis den ingenting gjorde, så ville tandhjulene jo ikke blive slidt - hvilket de gør. Altså er der en friktion og den er mindre med olie/fedt på.

• #6   2. maj 2023 Jeg bruger Würths HHS 5000. Det fungerer og skader ikke O / X ringe.

• #7   2. maj 2023 Lubral er der flere der sværger til

• #8   3. maj 2023 Jeg bruger Yamahas egen kædespray. Den er nem at smøre på og klæber godt til leddene. 89,- og så varer den hele min sæson.

• Mikkel  L
    Mikkel L Tilmeldt:
    aug 2021

#9   2. jun 2023 Tager lige denne her tråd op igen, da jeg kører mere og mere og skammer mig over ikke at have fået smurt min kæde.

Er blevet anbefalet kædespray fra mekanikeren (officielt forhandler/værksted) der har lavet den sidst - er han bare i lommen på Motul producent eller er det et fint valg?

jeg vendte lige tilbage til tråden og blev nok mere forvirret end noget andet. Efter at have set den anbefalede meget interessante video , fik jeg jo ikke ligefrem lyst til at købe sådan en spray der. Men hvad er mit alternativ? Jeg har ikke en eller anden gammel olie dims fuld af kærlighed stående.

• #10   3. jun 2023 #9 Har du ikke smurt din kæde endnu??? Smør den dog bare med et eller andet. Gå ind i Thansen, luk øjnene, stræk din arm, drej rundt og stop. Køb så den du peger på.

Hvilket mærke eller hvilken type det er er ligegyldigt. Noget varer lidt længere end andet, men det er også det. Smører det, så smører det.

Køb dog bare den spray eller whatever du finder. Det er ligegyldigt. Ved at køre uden at have smurt kæden slider du 100% mere end den ville gøre med hvilken som helt smørelse.

• Mikkel  L
    Mikkel L Tilmeldt:
    aug 2021

#11   6. jun 2023 Haha jo, er jeg nu. Langt om længe.

Hvad er bedst, smøre før kørsel eller efter kørsel? Eller når den holder stille kold.

Er blevet anbefalet Ca en tur smørelse hver 600-1000 km. Nogle meninger på det eller lyder det fornuftigt?

• #12   6. jun 2023 Man skal smøre så rullerne ikke er blanke.
    Er rullerne blevet blanke burde du have smurt før.
    Om det er 75 km eller 1000 km kommer an på vind og vejr og støv og kørestil.
    Men kig på rullerne - de giver dig svaret.

• #13   6. jun 2023 Jeg plejer at smøre når jeg kommer hjem, så kan olien når at sætte sig inden man kører.

Kommentér på:
Smørrelse... ja tak :)

Annonce