1.076 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Suzuki GSXR 250 Suzuki GSXR 250

Godformiddag!! !

Jeg ville høre om der er nogen der kan fortælle mig noget nyttigt om GSXR 250érn??

Hvordan er den og køre længere ture på? Og kan den bette 4 cylinderede motor holde til alle de omdrejninger den tar??

Og hvor holdbar er motoren i bund og grund??

Evt. hvilke fejl kan forekomme??

Og hvordan køre de når den er droslet ???


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki GSXR 250
  • #1   16. apr 2008 Ved at være noget gammel forskruet jern der har været gennem mange hænder, reservedele er ikke let at finde når det er andet end alm. sliddele. Og så skal den have mange snoninger for at lave noget.
    Der er langt imellem dem der er gode.
    Kawasaki's 250'ere GPX/ZZR er bedre maskiner, samme gælder for Honda's VT/VTZ/VTR 250 serier. En 2 cylindret 250'er har bedre bundtræk end en 4 cylindret.


  • #2   16. apr 2008 Jeg har ikke noget og have det i, men tror virkelig ikke sådan en kan holde. Punkt 1, det er ved at være en gammel maskine.
    Punkt 2, gamle maskiner = mange kilometer.
    Tror du gør dig klogt i at kigger efter en Suzuki GS500 F. Det ville jeg gøre hvis jeg var dig. Det er en gennem prøvet maskine, også til rimlig billig penge.


  • #3   16. apr 2008 Jeg har ikke haft nogle nævneværdige problemer med min.

    Når den er droslet bliver den lidt sløv ved 100+ km/t, og min havde en topfart på de 140. Efter droslingen er pillet af har den fået noget mere skub i og topfarten er omkring de 170.

    Ang. længere ture, så har jeg en dag kørt 200 km på den, og dagen efter 340 km. Jeg holdte ingen pause den første dag, og blev lidt øm i ryg og baller, men det gik hurtigt væk igen da jeg steg af, og dagen efter ved de 340 km, holdte jeg to kortere pauser, og havde ingen problemer.


  • #4   16. apr 2008 Havde min i 2 år, og den kørte perfekt! smiley Fuldt ud tilfreds med den som begyndercykel!
    Eneste minus skulle være, at nogle reservedele kan være lidt svære at støve op, men det har nu ikke været et voldsomt problem for mit vedkommende..

    Kan ikke helt forstå alle dem, der altid skal svine den cykel til, men det er jo nok fordi de ikke har haft en selv i de fleste tilfælde.. smiley

    Kan kun sige god for den!


  • #5   16. apr 2008 Vakummembranerne i kaburatoren har en tendens til at blive møre - det kan mærkes ved at trækket for alvor først kommer laaaangt oppe ad omdrejningsskalaen.
    Ventetiden på reservedele kabn være lang. Men det er en fantastisk maksine. Den er virkelig sjov, kører godt og så er det jo en ren formel 1 motor med de omdrejningstal.


  • #6   16. apr 2008 har haft en.
    Den er ikke bygget til længere ture..
    Simpelthen alt for støjende..
    Selv i byen lyder den som om du kører ræs.
    Men den er sjov at køre på, den tager jo nogle snoninger, og det er jo nok det der gør den sjov.. Samtidig vejer den jo ikke mere end en knallert


  • #7   16. apr 2008 Hvis man har problemer med lyden, så gearer man blot op. Det kan da kun være i acceleration efter et kryds eller lignene at man kan have et problem med støjniveauet, og da er det jo kun kortvarigt; det kan man lige så godt nyde.

  • #8   16. apr 2008 Jonas: Hvad gør man så hvis man ligger i 6. gear på motorvejen, og syntes den er støjende??
    Er man til høje omdrejninger og leg, så er den fin. Man skal bare se sig godt for, sor at finde en der er et godt køb.


  • #9   16. apr 2008 #Jesper, På motorvejen hører du dårlig nok motoren; den overdøves næsten fuldstændig af vinden.

    Og ja, der vil naturligvis være en del der er hærget gennem årene, så det vil nok være en god idé at få en mekaniker til at se på den aktuelle ved køb, hvis ikke man selv har forstand på det.


  • #10   16. apr 2008 jonas f
    Fis med dig..
    Motoren overdøver alt andet på den cykel..
    Og motorstøjen er som sagt et problem.. ikke noget man gider på en længere tur..
    Og jeg mener hvad jeg siger.. i 6. gear ved bykørsel lyder den allerede som om du kører ræs.. men du gearer da bare videre hvis du har fundet et gear jeg ikke ku finde..


  • #11   16. apr 2008 Med standard-potten larmer den sq ikke mere end så mange andre cykler. Grunden til at det lyder så vildt er pga. de mange omdrejninger (op til ca .17.000).
    Den er som tidligere skrevet fin nok til ræs på de små veje, men de fleste af dem der er tilbage bærer præg af at have været i hænderne på (lidt for) mange begyndere.

    Mvh Mathias


  • #12   16. apr 2008 R R, Som skrevet længere oppe, jeg har kørt ture på op til 340 km hvor langt de fleste kilometre har foregået mellem 100-150, og jeg oplever ikke motoren som et problem, på nogen måde; vinden er derimod noget andet på trods af S1 hjelm.

    Ang. 6 gear i byen, så ved jeg ikke om jeg nogensinde har kørt i det gear i byen. Efter min mening (!) begynder den først at larme over de 10.000 RPM, og kan ved længere tids kørsel i byen også ved 9.000 RPM, og så vidt jeg husker ligger man i 6. gear ved 9-10.000 RPM på ca. 100 km/t, hvilket jeg sjældent gør i byen.

    Er du sikker på at du har haft original lydpotte monteret?


  • #13   16. apr 2008 jonas
    Fuldstændig sikker..
    Problemet ligger i for mange omdrejninger selv ved lave hastigheder..
    Bare en tur ud af roskildevejen med 80 lyder jo som om man kører 200.. max ufedt..

    Karsten
    50-60 i 6. er nu ikke noget problem.. den trækker stadig middelmådigt..
    Dvs. den trækker ikke rigtigt.. Du kan jo hive sån en i fulde omdrejninger derud af med en hånd på styret og den anden oven på hovedet.
    men i by trafikk der kører glidene kan man lige så godt smide en i 6. og den larmer stadig..

    Der er lidt tunet knallert over sån en babygixxer
    Den er sjov i byen, men derudover er den ikke sjov, særligt ikke på motorvej.


  • #14   16. apr 2008 R R, Jeg kan slet ikke genkende det billede du tegner. Du skriver at problemet ligger i for mange omdrejner, og at problemet stadig er der i 6. gear i bytrafik; da ligger motoren jo omkring de 5.000 RPM, og det er da ingenting, da siger den dårlig nok noget, min gør i hvert fald ikke.

    Men vi bliver vist ikke enige, og vi har jo også kørt på to forskellige, så en konklusion på det med lyden må vel være at er man bekymret for det, skal man selv prøve at opleve det.


  • #15   17. apr 2008 5000 er da også sindssygt mange omdrejninger ved 50-60km/t i 6. gear.
    Har man prøvet en normal cykel så kender man også forskellen.


  • #16   17. apr 2008 men det ændrer ikke ved at det stadig er en sjov cykel.. dog ikke en cykel jeg vil eje igen.

  • #17   17. apr 2008 Jeg kan ikke genkende det billede med larm. Men jeg kan nu også godt lide lyden smiley Det er jo ren formel 1 lyd.

    Jeg er godt tilfreds med min, rigtig lækker at køre på, ingen nævneværdige problemer. Men det er jo en racer cykel, så kørestillingen er derefter. Ikke sagt man ikke kan køre lange ture, men et par pauser undervejs er nok fornuftigt, som Jonas skriver.

    Så hvis man ikke har så mange penge, og gerne vil have en cykel der ser lidt racer agtig ud, så er den sku svær at slå. Eneste der kommer tæt på er nogle 2 taktere, men de lyder jo ikke nær så fede i lyden.


  • #18   17. apr 2008 R R, Jeg har prøvet Savage, SV650, SV1000, VZ800. Jeg synes ikke GSX'eren siger noget som helst ved 5000 omdrejninger. Den smule lyd der er, er også helt "neutral", modsat når den kommer over de 10k RPM hvor det bliver Stuka-like eller turbineagtigt - Dén kan man blive træt af hvis det er transport og længere ture.

    Det er da rigtigt at andre større motorcyckler kan ligge med færre omdrejninger, men det betyder da ikke at GSX'en larmer.


Kommentér på:
Suzuki GSXR 250

Annonce