1.076 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Suzuki GSXR 250 Suzuki GSXR 250
Godformiddag!! !
Jeg ville høre om der er nogen der kan fortælle mig noget nyttigt om GSXR 250érn??
Hvordan er den og køre længere ture på? Og kan den bette 4 cylinderede motor holde til alle de omdrejninger den tar??
Og hvor holdbar er motoren i bund og grund??
Evt. hvilke fejl kan forekomme??
Og hvordan køre de når den er droslet ???
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Der er langt imellem dem der er gode.
Kawasaki's 250'ere GPX/ZZR er bedre maskiner, samme gælder for Honda's VT/VTZ/VTR 250 serier. En 2 cylindret 250'er har bedre bundtræk end en 4 cylindret.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 92
Punkt 2, gamle maskiner = mange kilometer.
Tror du gør dig klogt i at kigger efter en Suzuki GS500 F. Det ville jeg gøre hvis jeg var dig. Det er en gennem prøvet maskine, også til rimlig billig penge.
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
Når den er droslet bliver den lidt sløv ved 100+ km/t, og min havde en topfart på de 140. Efter droslingen er pillet af har den fået noget mere skub i og topfarten er omkring de 170.
Ang. længere ture, så har jeg en dag kørt 200 km på den, og dagen efter 340 km. Jeg holdte ingen pause den første dag, og blev lidt øm i ryg og baller, men det gik hurtigt væk igen da jeg steg af, og dagen efter ved de 340 km, holdte jeg to kortere pauser, og havde ingen problemer.
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
Eneste minus skulle være, at nogle reservedele kan være lidt svære at støve op, men det har nu ikke været et voldsomt problem for mit vedkommende..
Kan ikke helt forstå alle dem, der altid skal svine den cykel til, men det er jo nok fordi de ikke har haft en selv i de fleste tilfælde..
Kan kun sige god for den!
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 419
Ventetiden på reservedele kabn være lang. Men det er en fantastisk maksine. Den er virkelig sjov, kører godt og så er det jo en ren formel 1 motor med de omdrejningstal.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 280
Den er ikke bygget til længere ture..
Simpelthen alt for støjende..
Selv i byen lyder den som om du kører ræs.
Men den er sjov at køre på, den tager jo nogle snoninger, og det er jo nok det der gør den sjov.. Samtidig vejer den jo ikke mere end en knallert
jun 2006
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Er man til høje omdrejninger og leg, så er den fin. Man skal bare se sig godt for, sor at finde en der er et godt køb.
jun 2006
Og ja, der vil naturligvis være en del der er hærget gennem årene, så det vil nok være en god idé at få en mekaniker til at se på den aktuelle ved køb, hvis ikke man selv har forstand på det.
mar 2008
Fis med dig..
Motoren overdøver alt andet på den cykel..
Og motorstøjen er som sagt et problem.. ikke noget man gider på en længere tur..
Og jeg mener hvad jeg siger.. i 6. gear ved bykørsel lyder den allerede som om du kører ræs.. men du gearer da bare videre hvis du har fundet et gear jeg ikke ku finde..
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.833
Den er som tidligere skrevet fin nok til ræs på de små veje, men de fleste af dem der er tilbage bærer præg af at have været i hænderne på (lidt for) mange begyndere.
Mvh Mathias
jun 2006
Ang. 6 gear i byen, så ved jeg ikke om jeg nogensinde har kørt i det gear i byen. Efter min mening (!) begynder den først at larme over de 10.000 RPM, og kan ved længere tids kørsel i byen også ved 9.000 RPM, og så vidt jeg husker ligger man i 6. gear ved 9-10.000 RPM på ca. 100 km/t, hvilket jeg sjældent gør i byen.
Er du sikker på at du har haft original lydpotte monteret?
mar 2008
Fuldstændig sikker..
Problemet ligger i for mange omdrejninger selv ved lave hastigheder..
Bare en tur ud af roskildevejen med 80 lyder jo som om man kører 200.. max ufedt..
Karsten
50-60 i 6. er nu ikke noget problem.. den trækker stadig middelmådigt..
Dvs. den trækker ikke rigtigt.. Du kan jo hive sån en i fulde omdrejninger derud af med en hånd på styret og den anden oven på hovedet.
men i by trafikk der kører glidene kan man lige så godt smide en i 6. og den larmer stadig..
Der er lidt tunet knallert over sån en babygixxer
Den er sjov i byen, men derudover er den ikke sjov, særligt ikke på motorvej.
jun 2006
Men vi bliver vist ikke enige, og vi har jo også kørt på to forskellige, så en konklusion på det med lyden må vel være at er man bekymret for det, skal man selv prøve at opleve det.
mar 2008
Har man prøvet en normal cykel så kender man også forskellen.
mar 2008
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 590
Jeg er godt tilfreds med min, rigtig lækker at køre på, ingen nævneværdige problemer. Men det er jo en racer cykel, så kørestillingen er derefter. Ikke sagt man ikke kan køre lange ture, men et par pauser undervejs er nok fornuftigt, som Jonas skriver.
Så hvis man ikke har så mange penge, og gerne vil have en cykel der ser lidt racer agtig ud, så er den sku svær at slå. Eneste der kommer tæt på er nogle 2 taktere, men de lyder jo ikke nær så fede i lyden.
jun 2006
Det er da rigtigt at andre større motorcyckler kan ligge med færre omdrejninger, men det betyder da ikke at GSX'en larmer.
Suzuki GSXR 250