885 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

TL1000R eller ZX7R? TL1000R eller ZX7R?

Som overskriften siger jeg er brændt helt varm på en TL1000R

Skal ud og prøve en imorgen, hvis det er noget jeg synes super om overvejer jeg kraftigt at skifte.

MEN hvad synes i om det skift?

Har læst lidt rundt på nettet, nogle siger TL'r er noget "lort" i sving osv. Nogle siger den er lidt akav i starten men bliver rigtig herlig at køre på efter lidt tid....

Nogle der har erfaringer som evt kan give nogle visdoms ord med på vejen?

(også er der jo V2 lyden... nøj.... hehe )

mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TL1000R eller ZX7R?
  • #1   15. apr 2008 TL-R ville jeg tage ,har aldrig prøvet en Zx7R desværre...

Men den er klassens tunge dreng med sine 195kg

• #2   15. apr 2008 Men kan klart anbefale suzukién den kører godt og var meget glad for den jeg havde....

og de holder åbenbart priserne rigtig godt

• #3   15. apr 2008 203kg rettelse (vejer en zx7r)

• #4   15. apr 2008 Jeg har været helt tosset med min. Selvom jeg nu kører fireblade fra 05, så skal jeg ikke være bleg for at købe en TLR'er igen. Den er sgu så dejlig brutal! Ja ja, den kører bredt, og er lidt tung at danse med, men ikke meget mere end den jeg har nu. Og efter man er vokset lidt med den, så er det en super maskine syntes jeg. Er ked af at jeg solgte min, men man kan jo ikke få det hele... Så der er ingen grund til at være bekymret over et evt. skift. Og som du siger, lyden.....Fås ikke bedre!
    My two cents

Anders. smiley

• #5   15. apr 2008 jeg har haft begge maskiner og jeg synes de er lækre begge 2 der er lidt mere skub i tlr end zxr og når du lige lære tlr at kende er den let som et fjer synes jeg har været meget tilfreds med begge maskiner

• #6   16. apr 2008 Gør dig selv en tjeneste prøv en Aprila RSV Mille også...
    så er en TL1000R ikke længere aktuel..

Thore

• #7   16. apr 2008 En TLR overrasker ikke, det er træk hele vejen igennem, en R4 "kommer" på et tidspunkt med sit ryk, så det er et spørgsmål hvad du vil have.

• #8   16. apr 2008 Kan desværre ikke lide Aprilla generalt, bryder mig ikke om deres maskiner så holder mig til TLR hvis det er noget jeg falder helt for idag når der skal prøvekøres smiley

Tak for svarene alle.

• #9   16. apr 2008 Prøv en TLS i stedet eller en trimmet SV så glemmer du både Millen og TLR´ren

• #10   16. apr 2008 Tja... Jeg tog nok række fireren istedet, da jeg ikke bryder mig om TLR's brutale træk!!! Det imponerer ja! Og LYDEN fåes ikke bedre, men til langsom bykørsel og motorvejskørsel og V2 vibrationer...narj...
    Da vil jeg ha en række 4'er!

• #11   16. apr 2008 Glenn: definer venligst "trimmet"
    Grunden er at jeg overvejer en ny cykel: Street triple, men kunne måske finde på at købe en SV1000N i stedet, men så skal der laves noget om da jeg ikke bryder mig om std. udseende. SV'en virker bare stor i forhold til streeten...

• #12   16. apr 2008 Trimmet som minimum: Pipercross, PC, ignmodul, åbne potter, dubbel mapping af ignmodul og PC, fjernelse af pairsystem, dertil stårarmerede bremse/koblingsslanger og sintermetalklodser sidst bør du skifte affjedringen til Hyperpro eller Øhlins da den er komplet umulig med standard affjedring

Mht Street Triple så er den en del svagere og en del højere end en SV, men den er både billigere ( end en trimmet SV ) og mere speciel ( på den rigtig gode måde ) end en SV og hvis det er en 600 man vil ha er der kun Streetén da den er så meget mere velkørende end hvad der kommer fra Yamaha, Suzuki, Honda og Kwak

• #13   16. apr 2008 Køb TLReren... Den bliver du sq glad for... Men der skal for at det bliver en rigtig god cykel, skal du putte lidt penge i den... Affjedring og optimering af motor osv...
    check evt. crazyzone.dk

• #14   16. apr 2008 hmm..

Jeg synes disse råd er meget farvede af personlige holdninger, hermed et forsøg på at være objektiv..

Udgangspunktet må være MC'ere i standardtrim

RSV Millen,... fremragende styre- og bremse - egenskaber, god motor (især 2001 og frem), dog lidt for ringe holdbarhed på motoren især 98-00 modellerne..

TLR... har kun prøvet den enkelt gang (men dette bakkes op af diverse tests!) supergod motor, styretung (ift. at det skulle være en superbike!), dårlig føling med affjedringen - tendens til at understyre.

TLS.. har selv haft sådan en.. fin fin motor, men et mareridt at køre på, bremser og styrer ad h.... til..
    SV'eren noget bedre, men stadig en dårligere oplevelse end TLR og især apriliaen...

ZX7R.. den ved jeg ikke meget om, men den er svær at sammenligne med de andre, da den som flere er inde på har en anderledes motorkarakterestik...

Men prøv forskellige cykler og køb den DU bedst kan lide, uanset om det er ud fra en køreoplevelse eller fordi du synes at den ene er flottere eller...

Thore

• #15   16. apr 2008 Var ude og køre på en idag, og må sku nok indrømme jeg er helt solgt til lyden og det solide bundtræk.

Så tror nok lige jeg må eje sådan en hurtigst mulig, også få PC på den smiley

• #16   16. apr 2008 lyder godt smiley

Jeg synes dog stadig at du skulle prøve en RSV Mille også.. det er ikke tilfældigt at den tæsker en TLR i tests..

• #17   16. apr 2008 Husk også ing-modul når du får PC for det er det der giver den gode gasrespons, PC er jo kun benzinstyring, uden tændingsstyring er den ingenting

• #18   18. apr 2008 Thore J: Synes desværre at sådan en maskine er så f***ing grim, sry men kan desværre ikke lide den.

Meget mulig den køre herre godt men hvis man ikke kan lide udseendet synes jeg ikke man skal have sådan en smiley

Glenn B yes ska jeg huske

Sct. Gabriel: Hehe lidt godt at høre smiley

Kommentér på:
TL1000R eller ZX7R?

Annonce