1.702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Bøger og film om "Biker" kulturen. Bøger og film om "Biker" kulturen.

Hej.

Jeg er igang med at skrive en eksamens opgave i engelsk omkring hvordan harley kulturen i USA er opstået, og hvordan den har udviklet sig igennem tiden. Derfor søger jeg nogle bøger og evt. film omkring emnet. Derudover må det også gerne omhandle "biker" kulturen generelt, så artikler, dokumenter, dokumentarfilm osv. kan jeg også bruge selvom de ikke handler om harley-davidson folket.
Så i kan bare skrive titel og genrer så kan jeg selv se om jeg kan finde det nogle steder smiley

Hvis nogle i Esbjerg/Varde området har noget jeg kan låne eller ved hvor det evt. kan købes (Billigt) så må i da gerne lige skrive en besked.

Mvh. Mathias

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøger og film om "Biker" kulturen.
  • #1   15. apr 2008 Filmene "Born to be wild" og "Mad max" er klassikere.
    Desuden er der også skrevet bøger om Hells Angels, som jo oprindeligt startede som en biker-subkultur af nogle piloter fra 2. verdenskrig.

• #2   15. apr 2008 Ved godt det formentlig falder lidt uden for kategorien. Men en film som "Fixing The Shadow" med Charlie Sheen fra 1993 er og bliver en kultklassiker. En bikerkultur på HD i Outlaw USA. Må da være guf. Desuden er den baseret på virkelige hændelser.

Jakob

• #3   15. apr 2008 Easy rider er et must. Klassiker.

Mvh Rune

• #4   15. apr 2008 Er det bøger vi snakker om, så er der kult forfatteren over dem alle....

Hunter S. Thompson.

I hans bog om Hells Angels ved jeg at han kommer ind på hvordan og hvorledes kulturen omkring Harley og Biker miljøet opstod.

• #5   15. apr 2008 Hells Angels on Wheels. Den handler om hvordan livet i HA var dengang for mange år siden. Sonny Barger, tilsyneladende en kendt HA leder, har i sine biografi skrevet at det er den film der kommer tættest på at vise hvordan kulturen var dengang; han fungerede desuden selv som rådgiver på filmen.

Jeg købte den selv for en 20'er i Tiger, så den kan vel findes billigt andetsteds.

• #6   15. apr 2008 Stemmer bestemt også for Hells Angels on Wheels :o)
    Super cool film. Og et bevis på at harley'er sagtens kan køre på baghjul :o)

• #7   15. apr 2008 Wild Hogs? smiley

• #8   15. apr 2008 Fatter ikke, hvorfor I henviser til Easy Rider.

Den handler ikke om Biker kultur, den handler generelt om at sætte sig uden for norm.

• #10   16. apr 2008 MAD MAX har da intet overhovedet at gøre med at være biker. bare fordi der er motorcykler med i en film betyder det jo ikke at det er en bikerfilm smiley
    men derfor er det nu stadig nogle episke film! ALLE bør se dem!

• #11   16. apr 2008 CHOPPERTOWN. THE SINNERS.
    Undergrundskultur i usa. En dokumentar om hvordan det er i dag.

• john d
    john d Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 2
    #12   16. apr 2008 Min bog 'Motorcyklister - fra Johannes V. Jensen til Biker-Jens' (Aschehoug, 2002) giver gennem kapaciteter som Brian Porsborg og Jens Romundstad en god introduktion, synes jeg, til dét du spørger om. Bogen har en kildeangivelse du kan arbejde videre med. HA'eren Sonny Bargers erindringer kan være brugbare.
    På sommerkurset 'Motorcykel-fascination' i Uge 28 viser vi f.eks. et par af de tidlige bikerfilm med kræfter som Jack Nicholsen ("Hells Angels on Wheels") og Peter Fonda ("The Wild Angels"). Du skal være opmærksom på Hunter S. Thompsons Hell's Angels: "The Strange and Terrible Saga of the Outlaw Motorcycle Gangs" fra 1966.
    Læs mere om 'Motorcykel-fascination', der fortsætter hvor bogen 'Motorcyklister' slap, på http://brason.dk/toppage1.htm.
    John de Summer-Brason

Kommentér på:
Bøger og film om "Biker" kulturen.

Annonce