1.201 visninger
|
Oprettet:
Hvad betyder dobbelt map'ning? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal ha smidt Power Commander på min SV650, og fik at vide at de skal ha lavet en dobbelt mapning / double mapping.. men hva er det helt præcist det er?
jeg kan regne ud at det er noget med et map over effekt og moment, men hva med dobbelt? er det så bare 2 eller hva? og hva skal det til for?
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 228
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Der kan være forskel på hver cylenders måde at arbejde på pågrund af køling.
Men jeg vil da også tro at der er en grund til at lave en fuel map til hver cylender på en SV osv.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.279
Så hvis de tager dobbelt pris, så gi' dem fingeren og find et reel sted.
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 360
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 275
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Når man mapper på hver cylinder, er de to maps bestemt IKKE ens... Og ALT skal køres to gange.
V2 SKAL mappes på hver cylinder
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
For at mappe dem enkeltvis, kræver vist nok lige at man kan udlæse lambda tal for dem hver for sig - og sidst jeg kiggede var der kun ET hul til en sonde på de fleste - ja faktisk ca alle cykler...
Nogen der kan svare på det?
Ligger der så også 2 komplette sæt tændingskurver og brændstofkurver i Powercommanderen? I så fald er jeg da nysgerrig for at finde ud af hvor - for jeg kan kun finde et sæt kurver i min?
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 360
På Ducati modeller laver vi dobbelt mapping, det vil sige at hver cylinder får hver sit helt eget map.
Grunden til dette er at der er temmelig stor forskel på hvilken indstilling hver cyl. skal have ved en given spjældvinkel (stilling på gassen), samt ved alle omd.
Det er dobbelt arb. men resultatet bliver rigtigt godt.
Meget mere rolig og smidig kørsel, kraftigt træk, samt en motor som har det godt under alle former for kørsel.
Så ja der kommer et map til hver cylinder
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Det er korekt man bruge gasmåling fra hver cylinder.. på de fleste forrør sider der en stus med 1/8" rørgiven der er beregnet til gasmåler der montere man en slage der går til gasmåleren eller Lambdasonden. Og hvis de ikke er der bore man huld og svejser stusser på.. ellers kan man ikke mappe på hver cylinder.
I powercommander er der kun en tændings map. men der kan laves maps til hver cylinder. du skal bruge softwaret under "Tools" og tryk "Promte map to advancad"
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 652
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Titan forrør er sku også det værste lort der findes, det koster effekt pga for hurtig afkøling
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 652
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Og mon ikke det eventuelle effekttab kun er teoretisk?
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 652
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Så er det nemmere at tænde op under den... fnis..
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
*GGG* både og.. Problemet er at rødglødene luft/udstødningsgas kan bøjes uden effekt tab.. Men da forrør jo lige som har en del buk skal gassen hels være VARM !!!
Stål rør køler ikke ret hurtig af.. og på vej ind i et sving køler forrørene af. Titan forrør koster vel ca 5-10 hk til de opnår max temp..
Vi har lavet en del forsøg med det:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5322
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 652
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Hvad betyder dobbelt map'ning?