{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schuberth S1 eller S1 Pro
  • #1   15. apr 2008 S1 Pro er lidt mere støjsvag end "den gamle" model, og samtidigt også lidt lettere. Jeg har selv en S1 som jeg gav €300 for hos Louis.de, hvor S1 Pro kostede €500. Så meget bedre tvivler jeg på at den er, men S1'eren er en fantastisk hjelm i mine øjne.

• #2   15. apr 2008 Jeg er lige med på en lytter smiley

Jarno

• #3   15. apr 2008 S1 Pro har vistnok også DD-lukning

• #4   15. apr 2008 Forklar venligst lige nærmere omkring hvad DD-lukning er?

MVH Jarno

• #5   15. apr 2008 Dobbelt D-ringe som lukkemekanisme istedet for en eller anden form for snap-lås.

• #6   15. apr 2008 Okay, tak smiley min Bieffe (der efterhånden er et par år gammel) den har vist de der snap-låse...

MVH

• #7   15. apr 2008 Troels L: S1Pro er IKKE mere støjsvag end forgængeren ! (Hvor har du det fra)??? - Forskellene kommer her:

S1Pro: Laves i 2 skalstørrelser, modsat S1 (d.v.s. dem som skal bruge en M eller derunder, ved at vælge S1Pro - får de en mindre yderskal = mindre voldsomt udseende).

Dernæst er vent. systemet ændret med 3 luftindtag i toppen, den recirkulerer ikke luften som S1, men udleder den indkomne luft, gennem ventilationskanaler bagerst i nakken !

Solbrillen, betjenes på S1 højt oppe på hjelmen - På S1Pro er betjeningsknappen placeret på venstre side af hagen, derudover kan den betjenes trinløst (kunne den ikke før) og solbrillen er generelt blevet større = går længere ned !!!

Visiret: På S1, er helt glat udv. og er forsynet med en anti-dug coating/film på indersiden smiley Virker godt men der har været en del problemer med disse og denne coating viser NO mercy ved forkert rengøring ! - På S1Pro, har man taget "konsekvenserne" og forsynet denne med Pinlock ;-D - desuden er visiret ikke glat længere på ydersiden , der er kommet "tapper" til at Løfte visiret... Dette ville norm. resulterer i vindstøj, men Schuberth har forsket og udviklet "små stjerner" i overkanten af visiret til at bryde denne vindstøj som ellers ville have opstået !

På undersiden af hjelmen, sidder en absolut tætsidende krave - på S1Pro har man lavet den forreste vindafviser aftagelig !

Og sidst men ikke mindst: S1Pro, fåes KUN med DD-Ringe i lukketøjet.

Priserne: starter på 3.995,- for ensfarvet , sølvmetalic: 4.195,- og flerfarvet: 4.495,- Kr. Prisforskellen ml. DK og Tyskland =
    Momsforskellen + 200,- Men til gengæld får man så også 4 års totalgaranti samt 5 års garanti på bevægelige dele Samt et værksted i Danmark !

• #9   15. apr 2008 Sorry, glemte det "vigtigste" : S1Pro har de samme støjmålinger som sin forgænger: 85 db(A) målt ved 100 km/t på naked bike !!! En gennemsnitlig hjelm i tilsvarende prisklasse ligger på ca. 93,5 db(A) !!!

• #10   15. apr 2008 Janus S ; Kunne ikke være mere enig - det bliver ALDRIG total stilhed når man kører mc ( og tak for det smiley Det er ALTID en god ide at bruge propper, især på lange ture.

• #11   16. apr 2008 Mange tak for jeres svar...
    Tror jeg køber en alm. S1 til 299 euro i sort metal i tyskland.

• #12   22. apr 2008 Jeg har også en S1 - nogen som ved hvad man kan gøre for at lukke for vind i bunden af den? Så den bliver mere støjsvag

• #13   22. apr 2008 Jesper T.: På en S1'er ??? Det er vist ikke muligt at lukke den mere af end den er i forvejen ! (Du skal jo også se på vejen og ikke på stjernerne el. skyerne, når du kører smiley Sorry:-)))

En kåbe på din bike kunne være en løsning ?

• #14   22. apr 2008 Altså ikke i bunden af visiret, men nede fra halsen smiley Hvad med en halsvarmer? Stopper den ikke vinden?

Kommentér på:
Schuberth S1 eller S1 Pro

Annonce