1.012 visninger
|
Oprettet:
125cc MC {{forumTopicSubject}}
Hej venner.
Jeg leger med tanken om at skyde min SV650 af og erhverve mig en billig 125cc maskine. Jeg får simpelthen ikke kørt nok men samtidig så vil jeg savne ikke at have muligheden for at besøge venner og familie, på MC, i de omkringliggende byer...
Jeg har Yamaha YBR125 i kikkerten. Den kan erhverves lettere brugt for 10.000,- - 15.000,- og det er i det prisleje jeg gerne vil ligge.
Er der alternativer jeg bør overveje?
Mvh...
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Klr600?
Cbr250r til 19?
Dr350
Nsr 125cc 2takt?
Der er uendelig mange meget sjovere valg end en indisk pakkebud knallert til 15 bananer.
Ovenstående lige hurtigt skimmet på side 1 på guloggratis
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 130
https://www.guloggratis.dk/annonce/62db40eb-49e9-4ec5-af95-0cca8d39d3ea
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Hvis du mener du kan leve med de kræfter der er i sådan en, så er den mest oplagte konkurrent en Honda CBF125.
Men hvis den bare skal bruges til et praktisk formål, så ville jeg kigge efter en scooter i 250ccm klassen
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Jeg ville ubetinget beholde SVeren. Du vil fortryde salget og i den grad byttet med en 125cc.
De 30-35000,- der er i prisforskel ville jeg prioriterer, og være fuldstændig ligeglad med om den kun kørte 3 ture hvert andet år
En sv650 kan næsten alt. Kvalitet med minimale vedligeholdelses udgifter og billig at forsikre..
jan 2020
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 41
#3 jeg har netop også luret på cbf125.
#4 næ det behøver man som sådan heller ikke.
jul 2022
Følgere: 27 Svar: 54
En 125 er billig nok i vedligehold hvis du selv gør det og ikke kører ret meget. Men bruger du den alligevel en del så husk der skal skiftes olie og stilles ventiler med få tusind kilometers mellemrum på de små maskiner.
Og så vil jeg kraftigt fraråde en konventionel mc på under 250cc. Alt under 250cc skal være en scooter, det kører bare 100 gange bedre og føles kraftigere hvis du spørger mig.
Jeg har haft alle mulige cykler fra 113cc til 1200cc, og idag er jeg endt med en cb500fa, en suzuki address 110 og en honda fjs silverwing 400.
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 444
Det er i min optik et bedre bud, især fordi den som en af de få, så vidt jeg husker, udnytter de tilladte 15 HK, for A1 kortet. Ikke at et par HK fra eller til gør megen forskel, men når vi er i den lette ende af skalaen, tæller alt med.
Og så et lille ps: Jeg kan nok hjælpe dig med en udstødning med en feeed lyd i til sådan en CBR125. Den er nok ikke….nok SLET ikke street legal, så hvis det har betydning skal du bare glemme det. Men hvis din kommende 125 skal lyde som en 500ccm, så sig til ??
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 444
Jeg er klar over, at A1 ikke er relevant her. Det var blot for at gøre opmærksom på, at en del 125cc faktisk ikke udnytter maks tilladt effekt for A1 og derfor kan være temmelig bovlamme.
jan 2023
Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 54
Må sige, at jeg har svært ved at forstå, at dine overvejelse om at gå fra en mellemstor mc til en 125. Jeg kan slet ikke øjne fordele.
Den større mc har større komfort, sikkert også bedre køreegenskaber, større motorkraft/trækmoment, som giver et sikkerhedsmæssigt overskud + ikke mindst, at man uden problemer kan følge den øvrige færdsel på motorveje uden at skulle ligge fladt hen over tanken.
Et alternativt valg, hvis du kun kører få ture kan være en ældre mc med veteranstatus. Jeg har flere sådanne og som inkl. vægtafgift og kasko koster ca. kr. 700 på årsbasis.
Nogle af de klassiske "veteraner" fra 60'erne og 70'erne kan det måske knibe med at få visse reservedele. Men mange kan man sagtens få stumper til.
Held og lykke med dit projekt.
Poul
125cc MC