Pris ved salg på kommission {{forumTopicSubject}}
Kære MCG,
Jeg overvejer at sælge min nuværende motorcykel. Da jeg har travlt nok med alt muligt andet til hverdag, overvejer jeg at sælge den gennem en forhandler, det der vist hedder 'på kommission'.
Jeg har forhørt mig hos en af mine foretrukne forhandlere og fået en pris, som sikkert er fair, men som dog udgør en forholdsvist stor andel af den forventede salgspris, da der ikke er tale om en specielt dyr cykel.
Ud over at stå for det praktiske, tilbyder forhandleren ved denne type salg dog også en garanti til en eventuel køber. Spørgsmålet er, om denne ekstra tryghed for en køber betyder, at jeg kan sætte prisen lidt højere end ved en rent privat handel 'som beset'.
Jeg er med på, at jeg selvfølgelig ikke vil kunne hæve prisen lige så meget, som forhandleren skal have for at være 'mellemmand', for i så fald ville det jo de facto være gratis for mig - og det er sjældent gratis at få nogen til at gøre noget, man ikke selv gider
Men som sagt: er det realistisk at få en lidt højere pris (fx 2 - 4.000 på en cykel til en værdi af ca. 50.000), som kan hente noget af gebyret til forhandleren ind igen?
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
Prøv ad...
Vi andre kan kun gætte. Mit gæt er at du skal vente til foråret med at sælge den, for når det er vinter, står det hele ret stille.
Det ville være nemmere at give et svar, hvis man vidste hvilken MC det var og hvad stand den var i osv.
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 678
Forhandleren har vel også noget at skulle have sagt om prisen???
Han gider jo ikke have en MC stående som er for dyr, det er spild af hans tid og lagerplads.
Så du skal nok forhandle med forhandleren og se om i kan opnå noget i begge kan leve med som udgangspunkt.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 53 Emner: 41 Svar: 183
Jeg ved godt, det ikke lige er højsæson for salg af brugte motorcykler, men det koster mig jo ikke noget at sætte den til salg, så må jeg jo bare leve med, at der ikke sker så meget før til april. Og ved salg gennem forhandler kan jeg jo så slippe for at have den til at fylde i min egen garage indtil da. Eller er der noget, jeg overser?
Min lidt vage beskrivelse af cyklen skyldes, at jeg havde fået indtryk af, at man anser det for dårlig stil med salgsannoncer camoufleret som forum-indlæg, så det ville jeg nødigt beskyldes for Men ok: det er en '15 MT07 m/66.000 på klokken, fuld servicebog, pæn stand, dog jo ikke uden slidtage efter 8 sæsoner, en del udstyr (mere hverdags-praktik såsom tasker etc. end 'bling').
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 53 Emner: 41 Svar: 183
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Og så undgår du, at skulle slås med en forhandler bag efter.
- Og vent med at sælge til omkring februar - marts, når gade-abstinenserne begynder hos folket
Pris ved salg på kommission