1.462 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Ny hjelm i den "billige" ende Ny hjelm i den "billige" ende

Halløj står og skal have ny hjelm, men var desværre ikke den heldige der vandt 38mil i lotto så pengene er lidt begrænsede. Først og fremmest vil jeg sige det er ikke et valg om jeg skal bruge 4000kr på en hjelm eller spare, for jeg har bare ikke 4k for tiden. Men sikkerheden skal der ikke leges med så det skal self være en hjelm der er i orden. Så hellere miste komfort mht støj osv.
Er ikke så glad for at købe i fx tyskland da jeg vil have mulighed for at prøve hjelmen først inden jeg køber.

De nærmeste forhandlere (CVP-horsens, Bille MC) har ikke rigtigt noget der passer godt og er til nogenlunde penge. Men da jeg var forbi Speedline i skanderborg (som er en scooterbutik) så jeg de forhandlede Caberg og de havde en "Caberg 104" som både leveres med solbrille og antidug. Til kun 1599kr. Det lyder jo næsten for godt til at være sandt, men nogen der har erfaringer med denne hjelm eller kan anbefale enten en specifik hjelm eller et sted hvor udvalget er stort?

Prisen skal helst ikke meget over 2000.

/Niels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hjelm i den "billige" ende
  • #2   1. apr 2008 Du kan finde en lækker HJC hjelm til de penge, jeg har haft en på hovedet der sad rigtig godt.

• #3   1. apr 2008 Tag ud og prøv andet kan ikke anbefales, min hjelm sidder godt på mit hoved ,men sidder den også godt på dit hoved???

• #4   1. apr 2008 Jeg kører med en Caberg 104 og har ikke lige umiddelbart noget at udsætte på den. Selvfølgelig er den da ikke lige så støjsvag som dyrere hjelme men så slemt er det altså heller ikke.
    Du vil blive rigtig glad for det indbyggede solvisir, det er noget bedre end at køre med et tonet visir.

• #6   1. apr 2008 Kør ind til Thansen... de har KBC til LAVPRIS selv om det er en top hjælm

• #7   1. apr 2008 louis ar tit dyre hjelme sat meget ned!
    Prøv at gå på jagt på www.louis.de

• #8   1. apr 2008 tag til en forhandler prøv hvad du vil have og bestil den i tyskland og få et fedt visir med i samme omgang smiley

• #10   1. apr 2008 Ja nu er der sikkert mange som vil himle op og skrige nej nej nej, men alligevel smiley

Jeg købte sidste år en Arai Signet GT hjelm på dba for 1500 kr og med i handlen fik jeg også et tonet visir, alt i alt nypris ca 5000 kr, det var sgu billigt og det fede af det hele var at den havde max været brugt 20 gange, den duftede endda ny og man kunne intet se på den...... hvis du køber brugt hjelm, så find et "fejlkøb" eller lign og vær meget kritisk med standen, hvis den har kørt en hel sæson så ville jeg nok bakke ud af den handel, men brugt kan svare sig så absolut!!!

Normalt kører jeg med en Arai Tour X som jeg købte i tyskland over nettet og sparede ca 1000 kr på den og iflg min mening er Arai noget af det ypperste på hjelm markedet smiley

Kim.

• #11   1. apr 2008 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54248116

Tjaa, det kunne jo være et kig værd

Kim.

• #12   1. apr 2008 Ja der er ikke andet for end ud og prøve lidt forskelligt. Ville bare høre om folk råbte NEJ!!!! fordi de har et kendt problem eller lignende. Btw, nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på caberg 104 og V2R er? V2R er lidt dyre, men de ser ud til at veje det samme og have samme udstyr så undre mig lidt er der en god grund til den ekstra pris? de ligner også hinanden på en prik.

KBC VR-2R er vist også noget man skal ud og se på, altid godt at have noget at sammenligne med. Har dog hørt man bliver glad for solbrillen når man først har haft det.

• #14   1. apr 2008 Hej gå ind på: fc-moto.de

Der kan du få mange hjelme til rimelige penge. De har f.eks en Arai condor til 299 euro det er en kanon go hjelm. Men der er også mange andre modeller.

Mvh Ole.

Ps. har selv købt der fra og der er ingen problemer med dem, og pakken kommer også hurtig.

Har du spørgsmål kan de send mig en PB

• #15   1. apr 2008 jeg har lige købt en nolan hjelm til 1795
    og den kan jeg kun sige god for
    meget lidt vind støj

• #16   1. apr 2008 Airoh er også et mærke, du bør kigge efter. Jeg kørte selv med en nogle år og var ok tilfreds. Inderforet bliver dog relativ hurtigt blødt, så hjelmen skal sidde megt stramt, når man køber en sådan:
    (link fjernet)

(link fjernet)

• #17   1. apr 2008 ellers har franz kroons i århus også tilbud på agv-hjelme lige for tiden, der kan du få noget til de penge du snakker om. Så kan du se og prøve det, og er der reklamationer på noget derinde fra så er der bare ikke ballade, super service den butik yder. Jeg taler af erfaring.

mvh Offslow

• #20   1. apr 2008 Tjek MC-Huset i Kølkær, Leo Mortensen er begyndt at arbejde derude, efter ham lukkede sin egen butik. han er en rigtig købmand, og du finder tit super gode tilbud hos ham, og han som regel godt matche tyskernes priser.

• #21   1. apr 2008 Hvad med at køre til heine gericke lige over grænsen .... de har da hjelme i alle prisgrupper ... og der kan du oss prøve dem

• #22   1. apr 2008 Når jeg takker for hjælpen, kan godt se der er meget at hente ved at købe fra tyskland, men det bliver kun de modeller jeg evt kan prøve et sted i danmark først. Er nemlig usikker på størrelsen. Måler 56-57cm, men min gamle hjelm som er 56cm føles lige en tand for stor nu efter den er blevet brugt godt.

Jeg tager på shoppingtur og prøver lidt mere forskelligt. Kan se FC-moto faktisk har Schuberth S1 til 300euro som er 2,2k kr. og lige inden for budgettet. Tror kun der er tilbage at prøve flere og se hvad føler for til sidst. Evt køber i tyskerlandet.

• #23   1. apr 2008 Kig også efter den nye Lazer D1 koster mellem 2.500 og 2.800 efter lakering og skulle være den bedste i klassen både med sikkerhed og stød og skulle gøre nogle af de dyere mærker til skamme... kunne være et oplagt trods den er lige uden for budgettet... dba.dk havde en anmeldse af den for en uges tid siden mener jeg

Kommentér på:
Ny hjelm i den "billige" ende

Annonce