1.666 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
motorcykelmekaniker uddannelse motorcykelmekaniker uddannelse
hejji jeg går og leger lidt med iden om at måske prøve motorcykelmekaniker uddannelsen men jeg vil lige høre om der er nogle der har taget den eller er i gang med den som måske kunde fortælle lidt om den og hvad det kraver og hvordan den forgår. jeg har været inde og læse om den men er nyskræig på hvad folks efaringer er osv. hvordan er det faglive og hvordan med skole dagens timer osv hvad ville i mene at det kraver og hvor lang tid er selveste det skole messige forløb?
0 synes godt om
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.708
Du skal hellere gøre op med dig selv, om det er noget for dig at være mekaniker. 90% af det du skal lave, er service ting, som olie/filter, bremseklodser, dæk, pærer, kabler, og måske lidt eftermontering af udstyr.
Har du skruet på cykler, knallerter og for den sags skyld en masse andre dimser siden du var barn, og har du en grundlæggende interesse for mekanik - evt suppleret med et fritids job på et værksted?
Er svarene nej, nej, nej, nej og nej - så er det ikke det rigtige valg. Der er meget få, eller ingen mennesker som vælger en fremtid som MC mekaniker, ud fra de kriterier du har opstillet.
sep 2014
Følger: 44 Følgere: 86 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 483
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.840
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
Automekaniker.
En motorcykel er en bil på 2 hjul!
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 155
sep 2014
Følger: 44 Følgere: 86 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 483
Tror ikke der er det store i de 2 uddannelser mere men ville nok gå auto elektro vejen for biler idag fejler næsten intet og om 5 år skal de bare opdateres
Nej i gamle dage da vi havde Volvo 144, Ford Taunus , Fiat 127, Lada Vw golf osv der var der svejse arbejde og skrue arbejde nok
mar 2008
Følger: 1 Svar: 61
Øhh, autoelektriker er i dag ikke en selvstændig uddannelse...
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Det er/ bliver, helt sikkert et område i en rivende udvikling..
Begynder du på uddannelsen nu vil du både få resterne af den gammledavs stempeldrevne opbygning og den nye clean og lean måde at bygge bikes på..
En viden du vil kunne tage med dig videre til andre fag hvis, - du skulle ønske at skifte fag undervejs..
Uanset hvad tilhører du jo en generation der naturligt uddanner sig gennem hele livet, og derved ikke, på samme måde som tidligere, kan risikere at hænge fast i en bestemt uddannelse eller faglighed..
En udfordring kan måske være at finde en værksted i nærheden af dig, der er indstillet på at følge med din tid..
Indrag evt. gerne studievejlederen på din fortrukne tekniske skole, hvilke værksteder der er bedst, MC branchen er en lille ‘landsby’
Du kender sikkert skole mulighederne, ellers har du dem her :
https://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelser/teknologibyggeriogtransport/cykel-og-motorcykelmekanikeruddannelsen
Go.. Girl.. Go.. !
apr 2022
Følger: 3 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 3
1000 tak for den dejlige og posetive besked. jeg håber det bliver til noget da det lyder spænende. jeg bor i Holstebro omegne så der er lig værksteder i omegnen og jeg køre også gerne for de da jeg snart har mc kortet i hus. jeg er også så heldig med at have en far der har skruget i knallerter og mc,er i over 50 år. plus hvis jeg står på bar bund har jeg også en ex mekaniker som jeg kan spørger til råds
jeg vil lige kontakte min uu vejler og høre hvad hun syntes
og igen tak nu må tiden bare vise om jeg kan
motorcykelmekaniker uddannelse