{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kawa zx9r
  • #2   30. mar 2008 Utæt toppakning er sådan set den eneste problem.

  • #3   30. mar 2008 Bortset fra den er rimelig tung i svingkørsel og den berømte toppakning der smutter omkring 40.000 km. er det er super behagelig og kvik maskine at køre på.

  • #4   30. mar 2008 jeg var nede og prøve en idag. og den virkede super fed og køre på den har gået omkring de 30.000. så toppakningen er nok ikke skiftet. det hører jeg lige om. men hvor tit skal den renoveres?

  • #5   30. mar 2008 mener de siger det er b-modellen hvor toppakningen er en svaghed, - har jeg ikke ret?

    mvh Offslow... der også synes 99-modellen er den kønneste zx9'er...


  • #7   30. mar 2008 jeg er alligevel en kylling i sving. har ikke så travlt ( endnu ) kommer fra en gs500 så skal ikke til at spille superhelt... smiley

    men det lyder rigtigt lækkert med at der ikk er en masse skavanker...


  • #9   30. mar 2008 hov glemte og sige jeg har hørt om en der har knækket sig, men den havde også levet et hårdt liv... tror ikke det er en egentlig svaghed med de knækker plejlstænger...

    men skulle ellers være en super sportstourer... med masser af kræfter... og en motor der er villig til at give mere fra sig med lidt trimning.


  • rud o
    rud o Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
    #11   30. mar 2008 Det med toppakningen kan man læse hver gang der spørges til en ZX9R-B model. Det er mærkeligt at vi ikke også skal høre om det svage 2.gear.
    Helt ærligt- 40000 km. så ryger toppakningen, jamen Kawasaki specificerer ventiljustering hver 12.000 km. så toppakningen burde være skiftet mindst 3 gange. Det kan altså kun være et problem på ikke- eller dårligt servicerede modeller hvor man måske har genbrugt toppakningen.


  • #12   30. mar 2008 så må jeg jo lige høre også med ventil justering...

    det er fandme lækkert med noget at gå efter..


  • rud o
    rud o Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
    #14   31. mar 2008 Du skal have toppen af og da brikkerne ligger under kasterne, skal disse også af. Det med andengearet var mest ment ironisk. Det er jo ikke første gang emnet er oppe, og jeg synes at det er det folk plejer at nævne.

  • #16   31. mar 2008 gearkassen er lidt hård. Det kan være svært at lave et ordentligt skift fra 1. til 2. gear, så måske kan det være det som ødelægger mange 2. gear. Min tidligere motor og gearkasse var godt brugt, og der var 2. gear ret hærget. Den skulle nærmest sparkes fra 1. til 2. gear, men det virkede da.
    Udover det så er det en fed maskine til de fleste formål.

    Og nej der skal ikke skiftes toppakning ved justering af ventiler. Ellers var det sgu en dyr affære smiley


  • #17   31. mar 2008 2gear er vist til r6

  • #18   31. mar 2008 Havde sådan en 95'er for år tilbage. Der var ingen svagheder som sådant, men mmm begyndte bruge lidt olie da den rundede 65.000 km. om det blot var stempelringe skal jeg lade være usagt.

    Ellers oplevede jeg ingen af ovenstående svagheder, det var en rigtig dejlig maskine der trods vægten faktisk var ganske god i sving når bare man tog godt i den *GG*. Fordelen var ja at den var djævelsk hurtig når det gik ligeud den gamele trawer trak ud med 330 på klokken når den blev kildret lidt ... Mener en af mine bænkmålinger sagde 299 ægte.

    Vil til enhver tid anbefale en sådan model.


  • #19   31. mar 2008 #jan Hvad havde du lavet ved din 95? Turbo?

  • #20   31. mar 2008 Ingen turbo ha ha, komplet Akra, airbox, jetkit, KN filter, og de rigtige indstillinger ca. 132 på rullen ... Da den blev byttet til en CBR929'er der burde ha' flere heste virkede Hondaen nærmest som en sløv skøjte når det gik ligeud. Min gamle ged er vist til salg ved Special mc i Aalborg yes lige her http://www.specialmc.dk/?id=42&page=post_read.php i sin tid byttet ved motorgaarden i svenstrup. Sjovt nok er den gamle 929'er oxo endt ved special http://www.specialmc.dk/?id=62&page=post_read.php

  • #21   31. mar 2008 Synes bare det lyder af meget med 330 på klokken. Min er standard og målt til 121,5 heste med en topfart på 280 på rullefelt. Den kan ikke komme over 265 på klokken i det virkelige liv. Der må være en af os der har et optimistisk speedometer ;-). De ekstra 10 heste gør nok ikke så meget.

  • #22   31. mar 2008 Hej Martin,

    Hvis ikke din kan trække over 265 på klokken er der dæleme et eller andet alvorligt galt med "klokken" eller også er der noget der kunne have godt af en justering - men med std. udstødning/indblæs er der nok noget om snakken om den ikke går optimalt. Det er jo ikke kun heste der er vigtigt det er en ordentlig kurve hele vejen. Tror du skal bestille en tid ved Rydberg han kan nok få sat lidt mere skub i din maskine.


  • #23   31. mar 2008 kan godt være jeg skulle få ham til at kigge på den en dag ved lejlighed. tror nu bare det er speedometeret der viser lidt forkert. Køre på min anden motor, og den gamle kunne trække nøjagtig de samme hastigheder. lidt over 280 på rullefelt ved rybjerg sidste år er da også ok. Jeg kommer nok frem alligevel :-).

  • rud o
    rud o Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
    #24   1. apr 2008 Hej Dannie- ked af at jeg ikke replicerer før nu, men har ikke været på siden. Det er da nok mig der er galt på den og har misforstået et eller andet. Noget helt andet er så- der tales om 40000 km.´s levetid. Men hvor ved man det fra? Er det også aldersbestemt eller hvad. Nu er jeg på min anden B-model. Jeg startede med en af de allerførste, serienummer 48 og har nu en af de sidste B-4´ere, og jeg kunne da egentlig godt lide at vide om det er et generelt problem.

  • #26   1. apr 2008 132 heste på hjulet og 299 ægte km/t ??? *host*

    fåårk, så bryder min R1 sku da lydmuren !!! den har 134 komma et eller andet på hjulet !!!! ;o)

    Sjovt nok, så er der ingen af de nye litercykler der når de 299 ægte, selv med 30 heste mere på hjulet...

    Men sådan er der jo så meget


  • #27   1. apr 2008 Min fik jeg også op på 290 med den gamle motor satser på mere med den nye. Men stadig kun på speedo jo.

  • #28   1. apr 2008 Robert: Ja, på en bænk er det skam ganske muligt. Der er jo ingen vindmodstand. Desuden handler det også om gearing. De nye liter cykler når også 299 ægte på et felt.

  • #29   1. apr 2008 Jeg kørte i klub med en der i 90'erne fik en bænkmåling på 320+ kmt...

    Hvad kan man bruge det til ??


Kommentér på:
kawa zx9r

Annonce