{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøve kørsel
  • #1   8. jul 2022 Det har været en kuvert med pengene i eller vedkommendes bil der holder og venter imens smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.688
    #3   8. jul 2022 Tager et billede af hans kørekort og sygesikringsbevis - og det sletter du så når cyklen er handlet.

  • #4   9. jul 2022 Hvis man har noget til salg, må man formode, at man ønsker at afhænde produktet.
    Desværre har mange den noget underlige holdning, at deres mc er en " helligdom".
    Så synes jeg bare, at man skal beholde den.
    Total mærkeligt, hvis ikke sælger, efter at ha sagt pænt goddag, tilbyder en prøvetur.
    Det er ofte en "icebreaker", for et er af beskue den visuelt, vandre 5 gange rundt om objektet, og høre den i tomgang, men ofte bliver køber overbevist under prøvekørslen.
    Når han eller hun kan se sig selv cruise mod solnedgangen, er der sjældent langt til tasterne, eller kuverten i inderlommen.
    Jeg har da købt og solgt, gennem 20-25 år, og har aldrig oplevet problemer.
    Man skal ikke se spøgelser ved højlys dag, men udvise imødekommenhed overfor køber, og skabe en god dialog. Så plejer det at gå ganske fint.
    Rent praktisk: sørg for syn, omregistrering og betaling er i orden, så er den ude af dine hænder, når han er kørt.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.688
    #5   9. jul 2022 #4 - Men så har du også handlet MC'er i 19-24 år hvor der IKKE var en lov om vanvidskørsel, som desværre er RET nem at bryde på MC.

    Det er jo ikke svært at forestille sig at køber kommer tilbage fra prøvetur, lirer en eller anden historie om at "han lige vil tænke over det" og smutter - og en halv time senere står polisen og læsser din MC på et fejeblad, fordi køber lige var lidt for kvik i optrækket i byzonen...

    Det handler ikke om at se spøgelser alle steder, men at tage sine forholdsregler. smiley
    Og man kender jo ikke de folk der kommer...


  • #6   9. jul 2022 Vanvidskørsel på en virago....
    Ja, hvorfor ikke smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.688
    #7   9. jul 2022 #6 - Så du påstår det er umuligt at køre 100km/t på sådan en?

    Nej?

    Nemlig... Og man skal jo ikke nægte prøvekørsel - bare tage sine forholdsregler.


  • #8   9. jul 2022 Han er jo nødt til at prøve den..
    Han skal jo vide om gear og motor køre ok..
    Det andet har jeg aldrig hørt om..


  • #9   9. jul 2022 #7
    Jeg har aldrig taget billede af potientel købers kørekort. Der står bla. cpr.nr og andet, der er irrelevant for mig. Og under iagttagelse af GPDR reglerne, er det nok en god ide, at lade være. Se på kortet, om han må køre mc, (stor eller lille) og så afsted.
    I øvrigt kan et billede jo sendes videre på et nanosekund, så at slette det bagefter i hans påsyn, er jo rent "teater".


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.688
    #10   9. jul 2022 Det har jeg, og hvis man ikke vil være med til det, kan man bare finde en anden MC at handle.

    Specielt nu...


  • #11   10. jul 2022 Jeg kan Ikke se problemet, hvad koster sådan en Virago ? smiley …hvis køber er interesseret og vil købe den så tager han da bare pengene med og lader sælger holde dem imens han prøver cyklen og det udelukker også de sædvanlige der bare er ude efter en gratis prøvetur.

    Solgte en mc til en i Jylland, han ville gerne købe den til prisen hvis jeg leverede den og den kunne køre som lovet, fint jeg leverede den og læssede den af og startede den og så fik jeg pengene og kørte hjem igen..hvis folk er interesserede så har de også pengene smiley


  • #12   10. jul 2022 Vi landede den på at han efterlod kørekort og trillede op og ned ad vejen, det var en ok løsning for begge parter. Ellers er ideen med penge i en kuvert også fin - nu er det bare en virago, så man har ikke brug for den helt store tur. Jeg tror bare man skal have det i bagtanken at en prøvekørsel kan blive dyr for ejeren med de nye regler, derfor jeg spurgte ind til erfaringer smiley

    Og den koster kun 13k så det burde være til at lægge til side smiley han var dog ikke så glad for tanken, så den blev desværre ikke solgt smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.688
    #23   10. jul 2022 Som jeg skriver, tvivler jeg på din viden. Meget...

    Endnu mere, når jeg ser hvad resten af din kommentar indeholder. smiley


    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.688
    #24   10. jul 2022 Og som altid, sletter du dine kommentarer når du ikke lige synes det hele går din vej.

    Hvorfor overhovedet skrive noget hvis du ikke vil stå inde for det?


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 148
    #25   13. jul 2022 #7
    ".. bare tage sine forholdsregler."

    Hvad er det præcis for nogle forholdsregler, der sikrer mod vanvidskørsel og tyveri under prøvekørslen?


  • #26   13. jul 2022 Hav dog lidt tiltro til dine medmennesker det er man nødt til hvis man vi handle tag en snak med køber få hans bil nøgler mens han prøver dyret
    Go’handel


  • #27   15. jul 2022 Tiltro er fint, det er jeg stor fortaler for - men jeg er også stødt på en del uærlige mennesker hvilket har givet tiltroen et par ridser i lakken - derfor vil jeg gerne undgå de værste scenarier. smiley

  • #28   15. jul 2022 Jamen hvis du vil være sikker, så sælg til en forhandler.

  • #29   15. jul 2022 Nah - nøgler til bilen, kørekort eller andet som gidsel, så er jeg tryg nok. Så den går vi med, ville bare høre hvad i andre gjorde.

Kommentér på:
Prøve kørsel

Annonce