4.631 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Benelli ude af Danmark igen? Benelli ude af Danmark igen?
Har lige idag konstateret at Thansen er stoppet med at sælge motorcykler, lidt sørgeligt de ikke magtede at fastholde sig i markedet.
0 synes godt om
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Men synd at Thansen ikke kunne løfte opgaven og sælge rimelig kvalitet til lave priser, de har nok ikke haft folk med nok viden til at sætte det i søen, men tænker da de kommer igen.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
I 2019 solgte de 82 stk benelli, og var dermed det bedst sælgende “italienske” mærke i Danmark, og 8. bedst sælgende. I 2018 solgte de 106 stk. og ligeledes 8. bedst sælgende mærke, og det bedst sælgende “italienske”.
Så man kan undre sig over, hvorfor de dog ikke holdt fast.
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
maj 2014
Følger: 8 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 38
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
TRK502 er størrelsesmæssigt i en for danmark mystisk grå-zone, hvor den ofte opfattese som værende for lille, men samtidig fysisk stor - og combi-anvendelse som on-road touring med primært design som off-road. Det er tydeligt at BMW's R1200GS design har stået stamfader- og dette er også tilfældet ved den nye TRK800 som *ER* fremvist og vil være klar til salg slut 2022 - estimeret pris EUR 10-11.000,- Dette vil givet få den til at blive endnu mere interessant for EU-købere.
Hvad angår Benelli og DK, så kan der skrives meget om den sag, men det er med 100% sikkerhed, at T.Hansen aldrig formåede at få opbygget deres forhandler-net i egne butikker og da SLET IKKE deres serviceorganisation uagtet at de internt havde store ambitioner. Der er bare STOR forskel på at sælge scootere og "rigtige" motorcykler - både hvad angår rådgivning, køb, vedligeholdelse mv. Og T.Hansen er jo som bekendt lagt an på volume, hvilket *ingen* motorcykelforhandler i DK nogensinde har opnået. Af samme årsag har f.eks. også BMW cuttet deres ellers velkendte forhandler-netværk, således at xpedit sidder på den del.....til stor glæde eller sorg - alt efter hvem man er! Omvendt, med ét så lille land, så kan det være vanskeligt at forvente, at man skal have en forhandler såvel service-sted i alle landsdele.
Jeg håber for Benelli, at de vil understøtte én eller anden form for import, mindre forhandler, som vil varetage rollen med at få deres nuværende såvel kommende spændende modeller solgt. At Benelli ikke tager røven på vedkommende men støtter op!
Vi må se....hvordan det går!
Indtil da....selv en TRK502 med 48hp er en særdeles spændende fætter. Den kører godt af størrelsen- og den skal måles, vejet og bruges for DET den er..... Man får virkelig meget MC for ens penge.
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Først angiver du kina-gøgl, pris og kvalitet....derefter, at "bare det" at de kan sælges - trods alt - er fint qua den ringe mængde af MC'er der reelt sælges i hele DK årligt. Hvad er det reelt du mener?
Skulle vi ikke fastslå med syvtommer søm, at T.Hansen intet har med kvalitet ift. Benelli at gøre? Hverken hvad angår design, konstruktion og dets lige? At T.Hansen ikke evner at være MC-sælger eller serviceorgan, har intet med Benelli at gøre - intet!
Dernæst: De fleste MC producenter får deres cykler og størsteparten af stumper produceret ude i Kina eller nærliggende asiatiske område, hvorfor udsagn om "dårlig kvalitet" på autopilot så må gælde for hæderkronede mærker som BMW, Ducati, Brembo, Triumph, KTM m.fl. (listen er alen-lang). Det er så ikke tilfældet, vel?
Nok om det.... hvis pointen i dit opslag er undren over T.Hansen og deres evne til at være MC forhandler- servicepoint, så giver jeg dig 110% medhold. Det magtede de overhovedet ikke- og dem der ville gøre en forskel havde ikke en chance for at få noget gennemført. Det tager tid, penge og sjæl....og da T.Hansen typisk opererer med høj margin på DB, stort flow på varer- og fornyelse konstant, så går det sjældent godt i spænd med kvalitetstid, kvalitets håndtering af produkt, viden-om, sjæl .... der var intet!
Og med god grund, for du påpeger selv det lave antal total-solgte MC'er der spyttes ud årligt her i DK. T.Hansen kan ikke drive en gigant-flow forretning, og har åbenlyst ikke gjort deres hjemmearbejde særligt godt, da de valgte at prøve konceptet af.
Det eneste positive der er at sige om T.Hansen's forsøg er, at de ikke formåede at skyde livet ud af ét MC mærke som allerede var etableret her i DK. Tænk om de havde fået fingre i KTM, Honda eller andet? Uha da da.... det ville have været katastrofalt for! Nu gik det så ud over Benelli og deres genfødsel med - ikke kun men i sær - TRK linjen, som ironisk nok spyttes ud i lårtykke stråler i alle andre markeder med stor succes. Og den fortsætter med TRK800 allerede senere i år. Lykkeligt for DK er det muligt at handle Benelli nede over grænsen- og ligeledes få den serveret. Besværligt ja....men muligt.
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
"Er det muligt at handle Benelli nede over grænsen- og ligeledes få den serveret......."
Mig bekendt er der mere end 300 KM ned til nærmeste handels- og servicested.
Findes der en Aut. forhandler tættere på grænsen?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Det er lige over grænsen
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
Min nye Suzuki DL 250 Adventure har tilsyneladende temmelig mange tråde til det kinesiske.
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 850
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
#16 / Peter: Absolut ikke korrekt! Produktionsprisen er lavere i Kina på stor set alt - primært grundet lavere løn byrde. Men også fordi flere og mange råvarer er tilgængelige og billigere på det marked. Så et HighEnd bremseprodukt fra Brombo er langt billigere i Kina end f.eks. i EU - og kvaliteten er præcis den samme. Faktisk er der endnu flere eksempler på komplekse produktioner, at disse kvalitetsmæssigt er langt højere end f.eks. i USA - som typisk forbindes med kvalitet (Made in USA). Faktisk er der kun Eet land som overgår ift. produktionskvalitet- og det er Tyskland. (jeg udelader med vilje tech og pharma, hvilket er mere kompleks).
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
maj 2014
Følger: 8 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 38
Men et firma som Benelli som ejes af et kina firma og bestemt ikke går ind for kvalitet, ja dem skal man nok gå udenom, indtil de får styr på deres shit. Efter ha ejet en benelli leoncino så skal jeg aldrig ha det Kina lort igen, så hjælp jer selv og gå udenom dem.
Selv Hyosung er bedre
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Med benelli er det sjovt, for under samme moderselskab, huserer Volvo også. Så nogle i den organisation burde have viden om europæiske byggestandarder.
maj 2014
Følger: 8 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 38
Kan godt være det samme moderselskab, men kvalitet er det ikke der kommer fra Benelli, langt fra.. Det os det eneste selskab jeg kender til, hvor deres cykler skal til service hver 3000 km, mod de normalt ca 10000-12000 km hos andre.. Så for spild ikke penge på det Kina lort
Benelli ude af Danmark igen?