{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

topstykke hjælp part II {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Som udløber af denne: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=74017
Så har jeg været ud ved rmc-motor i rødovre i dag med det.
Han kunne godt slibe ventilerne og sæderne til så det kunne arbejde sammen igen. Han sagde også, at han ville foreslå mig en plan slibning af topstykket og cylinderen.
En sådan plan slibning, kan det gøres selv?
Evt er fremgangsmåden den sammen som ved knallerter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  topstykke hjælp part II
  • #1   28. mar 2008 Hvis du skal have planslebet topstykke og cylinderen, så skal man have en slibemaksine. Så jeg tivler på at det er noget du selv kan gøre.

    Hvis du vil have ordnet dit topstykke (nu har jeg kigget lidt på de billeder i den anden tråd) så ville jeg finde ud af hvad nye ventil sæder koster, samt montere nye ventiler. Dumt at få lavet en masse og så er der en chance for at det bare skal laves om.

    Men jeg ville nu prøve at gøre topstykket rent med en stål børste og se om jeg ikke kunne få ventiler til at slutte tæt med slibemiddel. så ville jeg sætte en retteskine på topstykke og cylindertoppen for at se hvor skæv det er. Mest af alt for at spare penge.

    Har selv lige fået lavet topstykke til en mc. Jeg ville have det til at være 100% i orden. Så han skiftede ventilstyr-ventilsæder-ventiler. Men det er ikke den billigeste løsning, så det er jo alt efter hvilken mc det er og hvad den skal bruges til.


  • #3   28. mar 2008 tak for jeres indlæg.
    Flemming ved rmc motor sagde at ventilerne og sæderne godt kunne bruges igen.
    problemet med denne model er, at det utrolig svært at finde dele til den her i europa. USA er der nogle dele, men det koster jo kassen i fragt.
    Jeg har lige afleveret topstykket til ventil/ventilsæde fræsning/slipning til en pris som kan gå til dette budget. Men jeg vil jo gerne spare lidt knaster, så derfor var jeg i tvivl om det er muligt selv at plan slipe det.
    Jeg kan jo huske fra tidligere tider at dette kunne lade sig gøre med en puch maxi. Så måske det også er muligt på denne model?


Kommentér på:
topstykke hjælp part II

Annonce